Overgestapt van Telfort naar Tmobile. Heb hier spijt van.

  • 31 May 2019
  • 9 reacties
  • 1575 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen maak ik gebruik van Tmobile Internet + TV.
Ik heb jaren naar tevredenheid gebruik gemaakt van Telfort. Recentelijk gaven zij echter een wijziging in hun zenders aan, waaronder het verdwijnen van Nat.Geo. Dat was voor mij de reden om over te stappen.
Telfort is daar later op terug gekomen (nat.geo. blijft toch in hun pakket) maar ik had T-mobile Thuis al besteld en mijn 2 weken bedenktijd waren reeds verlopen. Deze gaat volgens mij in op moment van bestellen en niet op de eerste dag van ingebruikname. Klopt dat?

Dus dan maar met goede moed, alhoewel recensies op het internet me redelijk sceptisch stemde, aan de slag met Tmobile Thuis.

Minpunt: Kwaliteit/uitstraling
Bij het openen van de doos met de TV kastjes en het modem begonnen mijn gevoelens van spijt al licht op te borrelen. Ik vind de kwaliteit/uitstraling van de TV kastjes en de bijbehorende afstandsbedieningen behoorlijk karig.

Pluspunt: Aansluiten
Aansluiten ging daarentegen als een speer. Het was letterlijk een kwestie van inpluggen en alles werkte. TV beneden, TV boven, Wifi. Niks geen problemen ondervonden.

Minpunt: Live Pauzeren
De volgende tegenvaller kwam echter al vrij snel. Het pauzeren van TV, wat voorheen bij Telfort op alle zenders een uur lang kon, kan bij Tmobile blijkbaar alleen op een zeer beperkt aantal zenders, tenzij je een TV box met harddiskrecorder hebt.

Minpunt: Scrollen door gids
Nog een tegenvaller was dat ik niet kan scrollen door de gids naar de afglelopen dagen. Waar ik bij Telfort tot ruim een week terug door de gids kon bladeren en programma's kon starten, kan ik nu enkel naar de aankomende dagen scrollen.Heel vervelend!!
Onze kinderen kijken 's ochtends graag altijd even TV als papa en mama zich klaarmaken voor de dag. Voorheen konden we de TV op Nickelodeon altijd even op pauze zetten op hun favoriete programma, of even terug scrollen door de gids en het programma opnieuw opstarten. nu hebben ze pech als ze wat later wakker zijn.

Minpunt: TV kastje icm eigen afstandsbediening
Ik kan met mijn eigen Samsung afstandsbediening enkel het volume, zender omhoog of zender omlaagaansturen. Bij Telfort kon ik ook de gids benaderen en de functionaliteiten hiervan gebruiken.

Apps via TV kastje
Functionaliteiten als Netflix en Youtube waren via Telfort beschikbaar via de TV kastjes, Dit is bij Tmobile niet. Ik zie dat dit wel is opgenomen op de "Wishlist", maar als ik de frequentie van verbeteringen zie, vrees ik dat deze functionaliteiten er in de aankomende jaren niet in zitten.

Al met al, wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt, zeker nu mijn reden voor overstappen teruggedraaid is!

9 reacties

Reputatie 2

Minpunt: Kwaliteit/uitstraling
Bij het openen van de doos met de TV kastjes en het modem begonnen mijn gevoelens van spijt al licht op te borrelen. Ik vind de kwaliteit/uitstraling van de TV kastjes en de bijbehorende afstandsbedieningen behoorlijk karig.

kwaliteit is niks mis mee, uitstraling is alleen jammer dat de tijd erin blijft staan ipv zender keuze.
Wat zou jij dan veranderd willen zien?

Pluspunt: Aansluiten
Aansluiten ging daarentegen als een speer. Het was letterlijk een kwestie van inpluggen en alles werkte. TV beneden, TV boven, Wifi. Niks geen problemen mee.

👍

Minpunt: Live Pauzeren
De volgende tegenvaller kwam echter al vrij snel. Het pauzeren van TV, wat voorheen bij Telfort op alle zenders een uur lang kon, kan bij Tmobile blijkbaar alleen op een zeer beperkt aantal zenders, tenzij je een TV box met harddiskrecorder hebt.

Live pauzeren is binnenkort beschikbaar voor alle zenders even geduld.
Als je een box hebt zonder opnemen dan is het een ander geval dacht ik...

Minpunt: Scrollen door gids
Nog een tegenvaller was dat ik niet kan scrollen door de gids naar de afglelopen dagen. Waar ik bij Telfort tot ruim een week terug door de gids kon bladeren en programma's kon starten, kan ik nu enkel naar de aankomende dagen scrollen.Heel vervelend!!
Onze kinderen kijken 's ochtends graag altijd even TV als papa en mama zich klaarmaken voor de dag. Voorheen konden we de TV op Nickelodeon altijd even op pauze zetten op hun favoriete programma, of even terug scrollen door de gids en het programma opnieuw opstarten. nu hebben ze pech als ze wat later wakker zijn.

Dat viel me ook op de mogelijkheid is om tijdelijk het programma op te nemen.

Minpunt: TV kastje icm eigen afstandsbediening
Ik kan met mijn eigen Samsung afstandsbediening enkel het volume, zender omhoog of zender omlaagaansturen. Bij Telfort kon ik ook de gids benaderen en de functionaliteiten hiervan gebruiken.

Je kunt de afstandsbediening instellen voor je tv en decoder zodat je de originele afstandbediening niet meer nodig is.

Apps via TV kastje
Functionaliteiten als Netflix en Youtube waren via Telfort beschikbaar via de TV kastjes, Dit is bij Tmobile niet. Ik zie dat dit wel is opgenomen op de "Wishlist", maar als ik de frequentie van verbeteringen zie, vrees ik dat deze functionaliteiten er in de aankomende jaren niet in zitten.


Wat jammer van de laatste zinnen ik heb er spijt van....
YouTube en Netnix 😉 is te zien via chromecast.
Het schijnt er aan te komen en niet de komende jaren!
Hi Marcel1981,
Ja ik zou graag willen dat het anders was. maar door het gemis van alle bovengenoemde functionaliteiten die ik wel had bij het goedkopere abonnement van Telfort.....

Ik heb dus geen box waarmee je kan opnemen. Daardoor voelt de interactiviteit van de dienst dus eigenlijk niet echt interactief..
Ik zal eens kijken wat een andere box me gaat kosten..

Gelukkig inmiddels wel mijn afstandsbediening goed kunnen koppelen.
Opnemen kost 5 euro per box, je krijgt dan een Entone met HDD er in.
Ook wat dat betreft loopt Telfort een stukkie voor op T-Mobile.
Enige plussen aan de TV, meer zenders vooral regio zenders, en een strakker beeld.

Ook ik heb lichte spijt dat ik te snel heb besloten om over te stappen, er gaat zoveel mis en geen oplossingen, voel me lichtelijk gen.....
Dus niet opnemen in de cloud kost €5,00? Wat voor capaciteit heeft die Entone niet dat ik ooit ergens opnemen zal activeren.
Reputatie 7
Badge +1
De Entone 515 heeft een opslagcapaciteit van 500GB, ik ken deze box niet daar ik een Entone 510 heb, opnemen zal ik nooit doen, vroeger een HDD recorder gehad van LG met DVD recorder/speler heel af en toe werd er wat opgenomen, en nog veel zeldzamer was het nadien kijken.

Wat mogelijkheden betreft is Telfort (KPN) inderdaad op dit moment inderdaad wat verder dan T-Mobile, zou ik daarom overstappen naar KPN; nee beslist niet vind ze op de eerste plaats te duur, ik heb momenteel nog een lopend contract uit de Vodafone tijd toen er nog gebruik werd gemaakt van de Sitecom router enz.

Zou ik opzeggen dan snij ik me zelf behoorlijk in de vingers, heb nu 3 gratis themapaketten die ik zelf kan instellen of wisselen dit was toen een kort lopende actie van Vodafone deze contracten moest T-Mobile 1 op 1 overnemen.

Ik kan me nog vaag herinneren dat er in het hele begin van glasvezel in de tijd dat Glashart media nog de streams verzorgde je diverse apps op de box had zoals, buienradar, de Telegraaf, Autovisie e.a. ook waren de streams van een heel hoge kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @MaikelMJL,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Het blijft wennen als je overstapt. Sommige dingen blijken anders te werken, wel beschikbaar te zijn of helaas niet tot de mogelijkheden te behoren. Goed dat je dat aangeeft. Laat ik kijken of ik jouw ervaring, als medeklant (en oud Telfort klant), kan verbeteren. Daarbij in zoverre goed nieuws; er is door T-Mobile op het forum al meermaals gehint op veranderingen. Helaas nog zonder termijn of datum.

T-Mobile is in ieder geval erg blij met klantwensen, zodat ze dat mee kunnen nemen in de verdere ontwikkeling van hun platform. Ik zie dat je het wensen topic hebt gevonden. Meerdere wensen zijn inmiddels geïmplementeerd en soms lijkt het niet even snel te gaan of kan iets technisch worden ingevuld, maar er wordt zeker geluisterd. Schroom dus niet om je ervaringen en wensen in dat topic te delen.

Minpunt: Kwaliteit/uitstralingBij het openen van de doos met de TV kastjes en het modem begonnen mijn gevoelens van spijt al licht op te borrelen. Ik vind de kwaliteit/uitstraling van de TV kastjes en de bijbehorende afstandsbedieningen behoorlijk karig.


Ik kan mij voorstellen dat zo'n kleine box vragen oproept. Toch zegt dat niet alles over de prestatie en daar gaat het uiteindelijk om. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden met de afstandbediening, waardoor je meer kan dan op het eerste oog lijkt. Zo is onlangs de functionaliteit toegevoegd om sneller te switchen tussen TV en Radio toegevoegd door middel van de groene know. In de gebruikershandleiding van de TV box kun je meer snelle oplossingen vinden om meer uit de afstandbediening te halen.

Pluspunt: AansluitenAansluiten ging daarentegen als een speer. Het was letterlijk een kwestie van inpluggen en alles werkte. TV beneden, TV boven, Wifi. Niks geen problemen ondervonden.


Goed te horen. Dat maakt het een stuk aangenamer om snel van de diensten gebruik te maken.

Minpunt: Live PauzerenDe volgende tegenvaller kwam echter al vrij snel. Het pauzeren van TV, wat voorheen bij Telfort op alle zenders een uur lang kon, kan bij Tmobile blijkbaar alleen op een zeer beperkt aantal zenders, tenzij je een TV box met harddiskrecorder hebt.


Zoals eerder door Marcel aangegeven zit dit eraan te komen. Binnenkort komt deze feature voor alle zenders beschikbaar. Nu is dit voor de reguliere boxen beperkt beschikbaar en voor boxen met opnamefunctionaliteit inderdaad voor alle zenders. Straks maakt dat in feite niet meer uit en kun je altijd pauzeren. Ongeacht de box.

Minpunt: Scrollen door gidsNog een tegenvaller was dat ik niet kan scrollen door de gids naar de afglelopen dagen. Waar ik bij Telfort tot ruim een week terug door de gids kon bladeren en programma's kon starten, kan ik nu enkel naar de aankomende dagen scrollen.Heel vervelend!!
Onze kinderen kijken 's ochtends graag altijd even TV als papa en mama zich klaarmaken voor de dag. Voorheen konden we de TV op Nickelodeon altijd even op pauze zetten op hun favoriete programma, of even terug scrollen door de gids en het programma opnieuw opstarten. nu hebben ze pech als ze wat later wakker zijn.


Dat is een veelgehoorde wens. Begin gemist werkt momenteel enkel voor de huidige uitzending. Oudere uitzendingen kun je niet via de box herstarten. Er is een workaround via de TV Anywhere app. Via deze app kun je tot 7 dagen terug kijken en programma's dus opnieuw starten. Als je een Apple TV, Chromecast of met een geschikt device en smart tv via mirrorcast. Het is niet optimaal, maar een mogelijkheid zolang dit nog niet op de box zelf mogelijk is.

Een andere optie is een box met opnamefunctie.

Minpunt: TV kastje icm eigen afstandsbedieningIk kan met mijn eigen Samsung afstandsbediening enkel het volume, zender omhoog of zender omlaagaansturen. Bij Telfort kon ik ook de gids benaderen en de functionaliteiten hiervan gebruiken.


Is deze goed gekoppeld? Er zouden meer mogelijkheden moeten zijn. Wellicht herkent de afstandbediening in combinatie met de box een aantal signalen niet.

Apps via TV kastjeFunctionaliteiten als Netflix en Youtube waren via Telfort beschikbaar via de TV kastjes, Dit is bij Tmobile niet. Ik zie dat dit wel is opgenomen op de "Wishlist", maar als ik de frequentie van verbeteringen zie, vrees ik dat deze functionaliteiten er in de aankomende jaren niet in zitten.


Niet enkel T-Mobile, maar meerdere providers bieden dit niet standaard aan. T-Mobile heeft aangegeven dit in de gaten te houden, maar vooralsnog niet te implementeren. Helaas verwacht ik persoonlijk dus niet dat er op korte termijn apps als Youtube of Netflix komen. In veel gevallen hebben gebruikers, zoals een SmartTV, DVD/Blu Ray speler of casting device als alternatief, maar niet iedereen.

Opnemen
Vooralsnog heeft T-Mobile gekozen voor het opnemen via HDD. Dit heeft zo zijn voordelen. Bijvoorbeeld als je een zenderpakket stopt of als een zender stopt. Je kunt de programma's nog gewoon bekijken. Cloud heeft ook zo zijn voordelen, maar ook zeker nadelen. Bovendien is ook daar vaak een beperking in het aantal opnames of de termijn dat een opname beschikbaar blijft.


Oude decoders met opname hadden een capaciteit van ca 320 GB. De huidige hebben een capaciteit van ca 500 GB. 5e is hierbij in de markt een standaard prijs voor opnemen.

Een hoop vragen, een hoop antwoorden. Ik hoop met de antwoorden wat meer duidelijkheid te hebben gegeven. Mocht je ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten. Wie weet is er een oplossing en kunnen de mede-users op dit forum je T-Mobile Thuis ervaring verbeteren. Vaak is er meer mogelijk dan het lijkt, maar is het net even anders.
Reputatie 7
Hoi @MaikelMJL,

Allereerst welkom bij Thuis en op onze Community! Ik zag dat TAVL eigenlijk alle punten al gemaakt heeft die ik wilde aankaarten. Bedankt TAVL! Ik hoop dat met de uitbreiding van Begin Gemist zenders en de TV gids van de TV app de belangrijkste punten opgelost zijn. Zo niet, dan help ik graag verder met het wennen aan het nieuwe product.
Reputatie 3
Badge
Kijk. Wat @MaikelMJL hier aankaart is dus de precies de reden waarom ik over twee weken weer op het KPN netwerk zit.
  • De draak van een modem met slechte wifi heeft mij helaas geforceerd om extra te investeren in een goede wifi oplossing.
  • Uitzending gemist terugbladeren via de gids is zeker een groot gemis. En wederom klanten op kosten jagen door aan te geven dat je beter een chromecast/apple tv kunt kopen om dit wel te kunnen. Terwijl de kwaliteit van deze streams om te huilen is.
  • Ik heb dan nog wel een decoder met de 320GB harde schijf, dus pauzeren was voor mij geen probleem.
  • De AB is ronduit slecht. Met de nadruk op rond. Daar mogen de providers ook meer aandacht aan schenken. Kpn heeft daarin ook een suboptimaal product.
  • Opnemen in de cloud en op een ander platform terugkijken. Nope. Niet bij t-mobile.
  • Apps op de decoder is blijkbaar vloeken in de kerk. Iedereen die geen kpn wholesale gebruikt of ziggo zou dus geen apps op de decoder hebben. Klein rond bij de kleine providers bevestigd dit. Als jullie dan toch klanten willen binden, is dit toch echt wel een must.
Al met al. Zodra jullie een gedegen tv product kunnen neerzetten, zal ik overwegen om terug te komen. Wat dat betreft doet KPN het zeker niet slecht. Daar kunnen jullie nog een heel veel beetjes van leren.
1 punt, er word gezegt dat 5 euro een markt conforme prijs is voor opnemen, inderdaad, maar neem het kpn platform kun je vanaf alle decoders (maximaal 5 bij glasvezel) en de app opnames starten, wijzigen en bekijken voor 5 euro, hier kan dat vanaf 1 decoder voor die 5 Euro, wil je er 2 kost het al het dubbele, dus markt conform wil ik het zo snel niet noemen als je op meerdere TV's wil opnemen.

Reageer