Beantwoord

Overstap T-Mobile TV


Reputatie 5

Hi moderators,

Wij zijn sinds het Vodafone-tijdperk klant bij Thuis en maken nu nog gebruik van het oude TV platform. Dit in combinatie met de Entone 515b voor opnemen en het Draytek modem, met daarnaast twee “reguliere” TV kastjes. Eigenlijk dezelfde situatie als in dit topic 😊

Is het mogelijk om de TV kastjes om te ruilen zodat alles over kan naar T-Mobile TV incl. Cloud Opnemen? De extra vertraging in de streams nemen we dan maar op de koop toe. Daar komt dan wel weer Cloud Opnemen voor terug :)

Is het tevens mogelijk om het Draytek modem om te ruilen? Deze moet ik nu ongeveer iedere 3-4 weken een harde reset geven (stroom eraf) omdat verbindingen van buitenaf, zoals VPN etc., dan niet meer werken. 1x herstarten werkt dan altijd. Heb het vermoeden dat deze ook aan het einde van z'n levensduur begint te raken.

Als ik het goed zie komt alles bij elkaar dan op €82,50 p.m., wat dan bij dezen gelijk akkoord is :thumbsup_tone2:

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 June 2021, 11:09

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij word er niemand overgezet op het nieuwe platform tot na afloop van het EK, dit om problemen te voorkomen.

En bovendien is het nog maar de vraag wat er met T-Mobile gaat gebeuren gezien onderstaand bericht

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-nederland-staat-versneld-in-de-verkoop/   het is wel een artikel op totaaltv dus enige nuance is wel op zijn plaats.

Reputatie 7
Badge +14

Er komen biedingen in juli. Maar voordat zoiets rond is en overgenomen is het 2022. Ze gaan dus heus door met verkoop, verbeteringen en het oplossen van problemen. Dat gaat geen jaar stilgelegd worden.

Reputatie 7
Badge +1

Klopt inderdaad dat het nog wel een tijd duurt voor alles rond is en dan moet de toezichthouder (ACM) de overname ooknog goedkeuren.

Naar mijn stellige overtuiging heeft T-Mobile zich er volkomen op verkeken wat er bij komt kijken om een compleet nieuw platform op de markt te zetten, en zelf heb ik het gevoel het zeker nog 1 tot 2 jaar duurt voor het platform na behoren werkt.

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @DennisAmeling  Morgen zijn de Thuis moderators weer aanwezig, 

Nog even geduld dus! 
Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten. Hopelijk kunnen ze je verder helpen.

MVG.Cristien

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DennisAmeling, dat gaan we meteen in orde maken voor je! De Draytek wissel ik om voor een Zyxel + Media Converter zodat je straks de meest optimale Wifi thuis hebt staan; de Draytek kan maximaal 350 Mbit/s op Wifi aan en de Zyxel tot 1300 Mbit/s, dus die 1000 Mbit/s wordt op Wifi ook realistischer (doorgaans rond de 400/600 max, maar wel een aanzienlijke verbetering). 

Wat betreft T-Mobile TV: zoals @BeMu correct aangeeft, liggen de migraties stil tot EK afgelopen is. Vanaf week 28 kan er pas weer gemigreerd worden. Wil je liever wachten totdat het zover is, of zal ik je alvast op de lijst plaatsen? Er verandert dan qua omzetting nog niets, maar je bent dan wel één van de eersten die omgezet zal worden zodra Oranje kampioen geworden is! 😉⚽

Reputatie 5

@Jason super, dank je! 🚀 Plaats ons maar alvast op de lijst voor de TV migratie, mocht er dan toch iets fout gaan, hebben we altijd nog de T-Mobile TV app nog 😉

Reputatie 7
Badge +16

Dan plaats ik je op de lijst @DennisAmeling, bedankt voor je terugkoppeling! 😄

Eerst gaan we het modem omruilen. Omdat dit fragiele apparatuur betreft, wordt dit altijd geïnstalleerd door een monteur. Je zult in de loop van de week een afspraaktool per SMS en e-mail ontvangen en een track&trace-code waarmee je de status van bezorging te allen tijde in de gaten kunt blijven houden.

Laat je het weten wanneer de monteur alles geïnstalleerd heeft, alsjeblieft? Thanks!

Reputatie 5

@Jason nieuwe modem is vandaag geïnstalleerd en werkt als een zonnetje! Kunnen de nieuwe TV kastjes ook al verstuurd worden of moet dat ook even wachten tot na het EK? Niet meer zo spannend nu Nederland eruit ligt 😅⚽

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DennisAmeling, dat is helemaal top, mooi dat het zo goed werkt met de Zyxel en converter! 😁

Haha nee het verlies van Oranje is ontzettend zuur, maar gelukkig zijn we ook getrakteerd met heerlijke matches (Zwi-Dui en Spa-Kro), dat maakt het volgen van de rest toch ietwat interessanter en aangenamer!

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat totdat de vervangende boxen aangesloten zijn, T-Mobile TV nog niet aangevraagd kan worden. Geef me een seintje als je de boxen aangesloten hebt. Je zult ze binnen drie tot zes dagen ontvangen en krijgt spoedig van PostNL de track&trace-code toegestuurd per e-mail. Nog één laatste check: wil je de Amulet en twee Kamais vervangen voor drie Aria 610's of heb je genoeg aan minder TV Boxen?

Reputatie 5

@Jason drie boxen graag 😊 thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +16

@DennisAmeling Komt voor de bakker! 😄 Alle drie de boxen worden omgeruild; je ontvangt spoedig een e-mail met extra uitleg en de retour info. Stuur je de “oude” boxen terug zodra de nieuwe aangesloten zijn, alsjeblieft? Thanks!

Reputatie 5

@Jason de boxen zijn binnen en aangesloten, thanks! Oude boxen gaan morgen retour. Wil je ons op de lijst zetten voor de activatie van T-Mobile TV? 🚀

Reputatie 7
Badge +16

@DennisAmeling Helemaal goed, ik heb de versnelde migratie meteen aangevraagd! 😁 Je wordt binnen twee weken omgezet naar T-Mobile TV en ontvangt hier nog een SMS en e-mail over enkele dagen vóór de migratie.

Zodra je omgezet bent, kun je via My T-Mobile Thuis de functie Cloud Opnemen aanzetten (€ 5 per maand, ongeacht het aantal TV Boxen). Laat het me weten als ik je nog kan helpen! 

Hallo  @Jason @Boris 

Graag zou ik ook omgezet worden naar het nieuwe tv platform, met mijn Aria tv-box en Huawai modem op de DSL aansluiting. 

Alvast bedankt!

 

Groet, Mike

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mikedh90 ik heb de aanvraag voor je erin gezet! Op 1 september ontvang je meer informatie en op 7 september zal de migratie plaats vinden als alles volgens planning verloopt. Maar dit hoor je dan nog zeker weten in de mail! Na de overzetting kan je ook Cloud Opnemen activeren in My T-Mobile Thuis. 

Hallo @Demi,

Super, hartelijk bedankt!

Reageer