Beantwoord

Pauzeren werkt niet goed

  • 24 January 2020
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Zodra ik even een programma pauzeer en weer aanzet, springt de tv weer aan op de live uitzending maar slaat hierdoor een paar minuten over, dus mis een paar minuten van het programma wat ik kijk. Het gebeurd als ik bijvoorbeeld 10 minuten heb gepauzeerd. Box is al zoals in andere topics uitgezet kabel eruit etc etc. Kortom het werkt niet goed

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 January 2020, 09:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @zoelayka,

 

Welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan een oplossing! :smile: Er zijn altijd oplossingen, dus geen zorgen. Wat we gaan proberen is een reset van je gebruikersinterface. Dit doe je als volgt:

Voer een herstart gebruikersinterface uit. Helpt dit?

 

► Hoe doe ik dat?

1. Ga naar Menu
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Systeeminformatie

4. Klik op Herstart
5. Klik op Herstart gebruikersinterface


De interface zal nu herstarten dit kan tot 2 minuten duren. 3 puntjes verschijnen linksboven in beeld.

 

Als dit niet werkt, daar gaan we natuurlijk niet vanuit, dan kunnen we een factory reset proberen. We komen er samen echt wel uit!

 

Reputatie 3

Wanneer ik op pauzeyoets druk dan komt inderdaad het scherm hetvatten-naar live - enz.

Helaas gebeurt het vaak dat de uitzending toch weer “uit zichzelf  “ weer begint.

Wat is hieraan te doen ?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @George Nieuwenboom, gebeurt dit op willekeurige momenten of tijdens specifieke uitzendingen? Merk je dat dit voorkomt na een bepaalde tijdspanne (bijvoorbeeld steevast na 20 minuten)? Het gebeurt weleens dat een uitzending bij Terug Kijken een minuut eerder afloopt dan dat de reclame of het volgende programma begint, start. Dit staat echter los van het Live TV Pauzeren en zou niet van invloed moeten zijn op die functionaliteit. 

Zou je eens willen proberen om de modem en TV Box samen te herstarten via de volgende methode, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Reputatie 3

Jason, Vertel me eens wat een utp kabel is.

Sorry voor het late antwoord.

Reputatie 3

Jason, ik heb hetgeen jij mij hebt geadviseerd exact gedaan , maar helaas zonder resultaat.

Nogmaals zij opgemerkt dat dit "euvel' meestal niet goed werkt bij de npo zenders en bij bv national geography werkt het goed.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @George Nieuwenboom, excuses voor mijn late antwoord! Sinds gisteren weer terug na een korte verlofperiode dus ik ben bezig een inhaalslag te maken, maar hier ben ik weer. 

Een UTP-kabel is een internetkabel, ook wel LAN- of ethernetkabel genoemd. Zo'n internetkabel verbindt bijvoorbeeld de TV Box met het modem en kan een computer of laptop bekabeld aansluiten op het modem zodat de verbinding stabieler is (dan Wifi). 

Back on topic: het vreemde aan de casus is dat ik nog niet zolang geleden juist precies het omgekeerde gelezen heb: Live/Pauzeren stotterde bij NatGeo en nog een paar van dat soort zenders, maar werkte juist bij NPO en dergelijken prima. We gaan ook dit probleem bij de wortels pakken en neutraliseren. 

Achterop het modem kun je vier LAN-poorten vinden (deze zijn als het goed is geel gekleurd), wat gebeurt er wanneer je de TV Box in een andere LAN-poort aansluit? Kun je dan eens testen of je dezelfde problemen ondervindt met NPO zenders?

 

Reageer