Beantwoord

Problemen na update tv dienst

  • 6 August 2020
  • 16 reacties
  • 1702 Bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Sinds de update naar het nieuwe tmobile tv platform lopen we tegen de volgende problemen aan:

 

Om de zoveel uur schakelt de tv box zichzelf uit

Favoriete zenders kunnen we niet in eigen volgorde zetten.

 

Wanneer we aangeven alleen de favoriete zenders te willen zien, zijn deze verdwenen nadat de box zichzelf heeft uitgeschakeld.

 

Bij meerdere zenders krijgen we de melding dat deze vergrendeld is en na ontgrendeling dat we geen abonnement hebben op de zender. Terwijl we die op beide adressen wel hebben. Dit gebeurd onder andere bij de RTL zenders en die van de aanvullende pakketten.

 

Zijn deze problemen bekend? Zoja worden deze dan ook op korte termijn opgelost? Anders zit er niets anders op dan met al onze diensten over te stappen naar Vodafone/Ziggo. Wij hebben op 2 adressen zowel mobiel als alle thuis diensten en maken gebruik van klantvoordeel.

Is een downgrade anders mogelijk tot de genoemde problemen zijn verholpen? Meer mense met deze klachten?

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Sander 7 August 2020, 16:38

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Nosytmai,

Ik heb zelf deelgenomen aan de testgroep. Daarbij geen berichten van mede-gebruikers gezien over de automatische herstart. Heb je al geprobeerd om de box even helemaal lost te koppelen (UTP/stroom). Na een minuutje eerste enkel de stroom erin en als hij de melding geeft dat hij de server niet kan bereiken. Dan UTP erin. Hij start nu opnieuw op en laadt de software opnieuw. Ik vermoed dat er wat mis is gegaan bij de eerste installatie.

 

Reputatie 7

Hoi @Nosytmai,

 

Goede vragen! Het nieuwe T-Mobile TV heeft een standby functie na 4 uur onafgebroken aanstaan, zonder dat er op een knop is gedrukt. Vergelijk het met de functie van Netflix die na 2 aflevering vraagt of je nog kijkt. Dit hebben we geïntroduceerd als service naar de klant en om energie te besparen. De optie is echter niet uit te zetten. Dit hebben we meegenomen als verbeterpunt. Mogelijk dat dit bij toekomstige firmware upgrades wordt verholpen. Op dit moment is de beste optie dus om eens in de zoveel tijd even het volume een tandje hoger en lager te zetten. Dan gaat het weer 4 uur goed!

 

Ook het omzetten van de favoriete zenders in je eigen volgorde is een puntje dat we zullen aanpassen in de toekomst. Het is dus nu nog niet mogelijk, maar staat op de wensenlijst. 

 

Het onthouden van je favorietenlijst zou moeten lukken. Ook al gaat de TV Box op standby of schakel je deze uit. Controleer goed of je de favoriete zenders hebt opgeslagen en je in het juiste profiel kijkt!

 

Je vraag over ontgrendeling snap ik nog niet helemaal. Ik kon ook geen Thuis abonnement vinden (aan de hand van je Community profiel) met het nieuwe T-Mobile TV. Enkele checks:

-Weet je zeker dat je op dat adres al over bent naar het nieuwe platform (die met de verschillende profielen)?

-Welk TV-pakket heb je actief staan en welke zender mis je? Vraagt hij dan om je TV-pincode of blijft het scherm zwart?

 

Hoe kan het zijn dat een ip tv dienst er totaal geen rekening mee houdt dat klanten hun eigen zender volgorde willen kunnen instellen en behouden? Ik vind dat zo klant onvriendelijk dat ik naar een alternatieve set top box uit ga kijken.

Reputatie 7

Hi @GuusDeKler, daar hebben we de Favorieten functie voor. Zo heb je je favorieten kanalen direct onder de knop! :slight_smile:

Hi @GuusDeKler, daar hebben we de Favorieten functie voor. Zo heb je je favorieten kanalen direct onder de knop! :slight_smile:

Uhm ja die heb ik ingesteld en daar werkt dus iets niet goed, je ziet wel een hartje bij elke fav maarrrrr alle overige zenders blijven gewoon op hun plek … dus die functie doet het niet zoals verwacht. Het als standaard instellen van jouw fav lijst functioneert ook niet.

Reputatie 1

Hi @GuusDeKler, daar hebben we de Favorieten functie voor. Zo heb je je favorieten kanalen direct onder de knop! :slight_smile:


Dat is niet de vraag Brian. De vraag is, welke paarse broek heeft bedacht dat het rangschikken van favorieten niet nodig is? Als ik naar Discovery wil kijken moet ik eerst die hele lijst door in plaats van dat ik die op een plek neerzet waar ik het zelf handig vind. Als dit de toekomst van tv kijken is, ben ik er rap mee klaar. Ik hoop in elk geval dat het heel lang duurt voor ik omgezet word.
 

“ Ook het omzetten van de favoriete zenders in je eigen volgorde is een puntje dat we zullen aanpassen in de toekomst. Het is dus nu nog niet mogelijk, maar staat op de wensenlijst.”

Haal het maar van de wensenlijst af en zet het op de priolijst. Hier gaan heel veel gebruikers zich aan storen.

Reputatie 1

Hoi @Nosytmai,

 

Goede vragen! Het nieuwe T-Mobile TV heeft een standby functie na 4 uur onafgebroken aanstaan, zonder dat er op een knop is gedrukt. Vergelijk het met de functie van Netflix die na 2 aflevering vraagt of je nog kijkt. Dit hebben we geïntroduceerd als service naar de klant en om energie te besparen. De optie is echter niet uit te zetten. Dit hebben we meegenomen als verbeterpunt. Mogelijk dat dit bij toekomstige firmware upgrades wordt verholpen. Op dit moment is de beste optie dus om eens in de zoveel tijd even het volume een tandje hoger en lager te zetten. Dan gaat het weer 4 uur goed!

 

Ook het omzetten van de favoriete zenders in je eigen volgorde is een puntje dat we zullen aanpassen in de toekomst. Het is dus nu nog niet mogelijk, maar staat op de wensenlijst. 

 

Het onthouden van je favorietenlijst zou moeten lukken. Ook al gaat de TV Box op standby of schakel je deze uit. Controleer goed of je de favoriete zenders hebt opgeslagen en je in het juiste profiel kijkt!

 

Je vraag over ontgrendeling snap ik nog niet helemaal. Ik kon ook geen Thuis abonnement vinden (aan de hand van je Community profiel) met het nieuwe T-Mobile TV. Enkele checks:

-Weet je zeker dat je op dat adres al over bent naar het nieuwe platform (die met de verschillende profielen)?

-Welk TV-pakket heb je actief staan en welke zender mis je? Vraagt hij dan om je TV-pincode of blijft het scherm zwart?

 


Helaas nog altijd het probleem niet verholpen. Het klopt dat ik zelf nog niet de update heb maar mijn moeder wel. De favorieten blijven inderdaad staan, echter nadat de setop box uitzichzelf is uitgeschakeld moet ze deze elke keer opnieuw ‘activeren’.

 

Het probleem met de pincode is simpel doch erg irritant, ze zit rustig te zappen en opeens is een zender vergrendeld en moet ze deze ontgrendelen met haar pincode. We hebben alle instellingen nagekeken mbt kinderslot/kijkprofielen, alsmede de favoriete lijst, de zenders horen niet vergrendeld te zijn. Dit gebeurd dus vanzelf en willekeurig. De ene keer gaat het om RTL4 dan weer om TLC. Dit gebeurd meerdere keren per dag.

 

 

Mijn moeder overweegt serieus om over te stappen omdat voor haar tv kijken  door deze en in topicstart genoemde problemen niet fijn meer is. Het heeft mij dagen geduurd om haar uit te leggen hoe te ontgrendelen met pincode en opnieuw de favorieten te activeren, maar dan staat nog niks op volgorde, dus nee dit is niet fijn tv kijken. Ik zit ook bij jullie, heb de update gelukkig nog niet gehad maar ook ik overweeg over te stappen omdat ik niet op deze problemen zit te wachten. Te meer omdat aangegeven wordt dat of een probleem niet bekend is of dat het nog maanden kan duren voor er mogelijk iets aan gedaan wordt…

Zijn er echt niet nog meer mensen met dezelfde problemen zoals de zenders die zichzelf vergrendelen?

 

Reputatie 1

Hi @GuusDeKler, daar hebben we de Favorieten functie voor. Zo heb je je favorieten kanalen direct onder de knop! :slight_smile:

Uhm ja die heb ik ingesteld en daar werkt dus iets niet goed, je ziet wel een hartje bij elke fav maarrrrr alle overige zenders blijven gewoon op hun plek … dus die functie doet het niet zoals verwacht. Het als standaard instellen van jouw fav lijst functioneert ook niet.


herkenbaar

Reputatie 6
Badge +3

 

Het probleem met de pincode is simpel doch erg irritant, ze zit rustig te zappen en opeens is een zender vergrendeld en moet ze deze ontgrendelen met haar pincode. We hebben alle instellingen nagekeken mbt kinderslot/kijkprofielen, alsmede de favoriete lijst, de zenders horen niet vergrendeld te zijn. Dit gebeurd dus vanzelf en willekeurig. De ene keer gaat het om RTL4 dan weer om TLC. Dit gebeurd meerdere keren per dag.

 

Dit probleem heb ik zelf ook gehad in het begin. Uiteindelijk kwam het door de leeftijds grens van het profiel. Programma’s worden blijkbaar geblokkeerd op basis van de kijkwijzer leeftijds grens die aan het programma is gehangen en de ingestelde leeftijd in het profiel. Nadat ik hem heb aangepast naar 18 geen last meer van gehad.

In het menu onder Account → profielen → Selecteer het profiel → Leeftijds grens.

Hopelijk lost dit ook jou probleem op @Nosytmai 

Reputatie 1

 

Het probleem met de pincode is simpel doch erg irritant, ze zit rustig te zappen en opeens is een zender vergrendeld en moet ze deze ontgrendelen met haar pincode. We hebben alle instellingen nagekeken mbt kinderslot/kijkprofielen, alsmede de favoriete lijst, de zenders horen niet vergrendeld te zijn. Dit gebeurd dus vanzelf en willekeurig. De ene keer gaat het om RTL4 dan weer om TLC. Dit gebeurd meerdere keren per dag.

 

Dit probleem heb ik zelf ook gehad in het begin. Uiteindelijk kwam het door de leeftijds grens van het profiel. Programma’s worden blijkbaar geblokkeerd op basis van de kijkwijzer leeftijds grens die aan het programma is gehangen en de ingestelde leeftijd in het profiel. Nadat ik hem heb aangepast naar 18 geen last meer van gehad.

In het menu onder Account → profielen → Selecteer het profiel → Leeftijds grens.

Hopelijk lost dit ook jou probleem op @Nosytmai 


Op 18 zetten? Wij hebben m nu op ‘al’ staan, in de veronderstelling dat dat alle leeftijden betekend en dat het dan zo goed was. Ik ga morgen die kant op en dan zal ik m op 18 zetten. Bedankt voor de tip

Reputatie 6
Badge +3


Op 18 zetten? Wij hebben m nu op ‘al’ staan, in de veronderstelling dat dat alle leeftijden betekend en dat het dan zo goed was. Ik ga morgen die kant op en dan zal ik m op 18 zetten. Bedankt voor de tip

 

Yes! Het betekend wel alle leeftijden, maar in het kijkwijzer systeem is het de laagste “waardering” die een programma kan hebben. 

Reputatie 1


Op 18 zetten? Wij hebben m nu op ‘al’ staan, in de veronderstelling dat dat alle leeftijden betekend en dat het dan zo goed was. Ik ga morgen die kant op en dan zal ik m op 18 zetten. Bedankt voor de tip

 

Yes! Het betekend wel alle leeftijden, maar in het kijkwijzer systeem is het de laagste “waardering” die een programma kan hebben. 


Het probleem met de zenders die zichzelf vergrendelen is hiermee opgelost voor haar. Bedankt man! Nu hopen dat de rest ook wordt aangepakt

Tot mijn stomme verbazing werkt na de laatste update de favorieten lijst niet meer. Je kan alleen nog naar een favoriete zender kiezen via de tv gids en je zit vast aan alle TV kanalen als je gewoon omhoog of omlaag zapt op je afstandsbediening. Ook de zender volgorde is bij je favorieten niet meer aan te passen. Dus nu zit je voor de volgorde  vast aan de volkomen willekeurige volgorde waarin zenders in de lijst van het totale zender aanbod staan. Hier worden ons basale functies ontnomen die je zelfs op elke TV uit de steentijd nog terug kan vinden. Dit is geen upgrade, maar een DOWNGRADE. Echt volkomen WAARDELOOS  T-Mobile. Als ik dit geweten had was ik niet over gestapt, en als dit niet veranderd stap ik over zodra de gelegenheid zich voordoet.

 

Reputatie 7

Hi @koekjesmonster, de favorieten werken inderdaad nog niet optimaal, hier zijn we mee bezig. In dit topic lees je hier meer over! 

Reputatie 2

Het is nu 14 december 2020 en alle bovenstaande klachten heb ik ook en nog veel meer.

Heeft T-Mobile er nog niets aan gedaan ?????

Bijvoorbeeld als ik overschakel naar Radio, ik moet die knop meestal 2 of 3x indrukken om op Radio te komen.
En ga ik daarna weer terug naar TV dan ben ik ook weer uit Favorieten gegooid…….
En volgorde in Favorieten kan ook nog steeds niet.

Gisteren heb ik gebeld met helpdesk, er schijnt een gloednieuw TV kastje te zijn die ik nu binnenkort krijg als het goed is...die zou de nieuwe software (….nou...nieuw ??? ) beter moeten begrijpen…
Ik ben benieuwd als u begrijpt wat ik bedoel….

Al met al beste T-Mobile…..een hele slechte beurt….bovenop de ellende die ik allemaal al heb gehad sinds ik klant ben sinds april 2020, ik heb bijvoorbeeld al de 3e TV kast (4e is nu dus onderweg...) en 3e modem.

Als T-Mobile me als klant wil houden dan moet het snel beter !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Reputatie 7

Hi @jellevellema ,

Dank je wel voor het delen van je ervaringen! We doen ons best om met jullie feedback een zo’n goed mogelijk platform in te richten om TV op te kijken. In dit topic (link is klikbaar) verzamelen we alle feedback omtrent T-Mobile TV. Als je daar je feedback wilt geven, gaan wij hiermee aan de slag! 

Reageer