Beantwoord

problemen tv (blokkerig beeld)

  • 22 March 2020
  • 4 reacties
  • 185 Bekeken

ik heb beneden t mobile kastje met opnemen boven zonder opnemen mijn probleem is dat als ik boven tv kijk ik beneden blokkerig beeld heb kijk ik boven niet dan heb ik beneden geen blokjes wat is het probleem?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 23 March 2020, 17:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Jan948,

Zijn beide tv-boxen rechtstreeks aangesloten met een utp-kabel op het modem? Of gebruik je powerline-adapters?

Het lijkt of je onvoldoende internetsnelheid hebt. Heb je een DSL of glasvezelverbinding?

In het geval van DSL, kan je eens een speedtest doen met een bekabelde verbinding vanaf je pc of laptop rechtstreeks op het modem? Het liefst met de Ookla speedtest desktop app. Alle andere internet apparatuur moet dan uit  staan, ook de tv boxen. Welke snelheid meet je? Voor 2 tv boxen heb je wel ongeveer 19 mbps nodig.

Mvg. Marcel

hallo marcel ik heb ze aangesloten met een powerline adapter met de speedtest meet ik 20mbps

Reputatie 7
Badge +2

De snelheid is dan net genoeg om twee tv-boxen tegelijk te gebruiken (mits er verder weinig internet wordt gebruikt) Echter kunnen powerline-adapters blokkerig beeld opleveren. Probeer het eens een tijdje met een vaste netwerkkabel ertussen en kijk of het dan beter gaat.

hoi Marcel ik ga hier mee aan de gang dank je wel voor de snelle reactie

 

Reageer