Beantwoord

Programma gemist of begin gemist terug spoelen?

  • 10 February 2017
  • 3 reacties
  • 2231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, Als ik nu een programma heb gemist en terug kijk via NPO (uitzending gemist), kan ik deze dan terug spoelen als ik iets niet goed heb gehoord en het nog even wil terug luisteren? En is dit dan ook mogelijk bij begin gemist? Wanneer ik het begin heb gemist en ik even terug (20 seconden, langer of korter) kan dit dan?

En misschien wat ook belangrijk is, kan ik vooruit spoelen als ik naar NPO (uitzending gemist) programma gemist kijk?
icon

Beste antwoord door Jeroen 11 February 2017, 17:55

Bekijk origineel

3 reacties

Of je NPO gemist vooruit kan spoelen of terug, dat weet ik nog niet. Maar op de vraag heb ik wel antwoord gekregen, zet het even op 1 plek, dat leest makkelijker. Geen spam, gewoon omdat het duidelijker is.

-Begin Gemist Wij zijn erg blij met deze functie. Ben je net te laat thuis, kun je toch vanaf het begin kijken. Terugspoelen is echter bij Live TV zowel als Begin Gemist geen optie. Die functie die Ziggo heeft, staat ook los van Begin Gemist. Wil je wel kunnen terugspoelen, dan is een TV Box met opnamefunctie de optie voor jou. Voordat je gaat kijken druk je op pauze, pakt wat te drinken en daarna druk je weer op play. Dan neemt de Box het programma op en kun je heen en weer spoelen!
Reputatie 2
Hoi Seviceweb,

Bij Uitzending Gemist is het mogelijk om vooruit en terug te spoelen. Dit is in feite een stream, vergelijkbaar met Netflix of Youtube. Bij Begin Gemist is deze optie er inderdaad niet.
Reputatie 6
@Jeroen
In mijn optiek is het juist andersom: Uitzending Gemist, Netflix of Youtube is in principe een bestand wat je tijdens het downloaden afspeelt; Het eindpunt van de betreffende uitzending of film ligt vast, vandaar dat vooruit of achteruit spoelen in feite een herpositionering in het bestand is. Met cache, buffers en versleuteling is de werkelijke implementatie nogal anders.

Ik weet niet wat Begin Gemist inhoudt, maar met KNIPPR kun je in ieder geval wel terugspoelen zoals @Serviceweb aangeeft, maar niet vooruitspoelen. Voor KNIPPR is geen Box (fysiek kastje o.i.d.) nodig, alleen App/webbrowser en betaalde account.

Reageer