Beantwoord

Radio aansluiten via versterker werkt niet goed en geeft bijgeluiden

  • 27 September 2019
  • 2 reacties
  • 586 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem dat al door meerdere mensen is aangekaart + een bijkomend probleem: als ik mijn Yamaha A-S700 versterker aansluit op de tv-box (kan alleen via rode en witte Tulp) heb ik geen radio ontvangst.
Advies hier is om de HDMI kabel uit de TV Box te halen.
Dan werkt in zoverre dat ik dan wel geluid heb, maar met een vervelende brom op de achtergrond.
Met andere Tulp kabeltje idem dito. Het ligt niet aan mijn boxen/versterker want voorheen (bij KPN) geen enkel probleem en als ik CD afspeel perfect geluid zonder bijgeluiden.
Ik heb hoge kwaliteit versterker en boxen maar sinds overstap naar T-mobile kan ik daar dus alles behalve optimaal genieten.
Daarnaast ook dezelfde irritatie dat ik voor zenders wisselen eerst HDMI kabel terug moet zetten, tv aan, zenders zoeken, wisselen, HDMI kabel er weer uit en dan pas weer geluid op andere zender. Super super irritant.

Ik las in eerdere berichten dat er door jullie een instelling in de TV box kan worden omgezet om dit probleem op te lossen en hopelijk verdwijnt dan ook het vervelende bijgeluid. Wie helpt??
icon

Beste antwoord door Piotr 7 October 2019, 15:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hey @Bach,

Bedankt voor je heldere beschrijving!

Normaal gesproken is je TULP-uitgang automatisch geactiveerd waardoor je geluid gelijktijdig via HDMI en via de tulp uitgestuurd zou moeten worden. Mocht dat in jouw geval niet werken dan kunnen we dit inderdaad op afstand activeren. Hiervoor heb ik je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht nodig. Stuur mij gelijk het MAC adres van je TV Box, deze vind je aan de onderzijde van je TV Box. Dan ga ik ervoor zorgen dat je beide audio uitgangen worden geactiveerd! Hopelijk is gelijk het brommen daarmee verleden tijd.
Hier op inhakend: het zou inderdaad helemaal niet vervelend zijn als op die tv-boxjes een display zou zitten met een zenderindicatie er in...

Reageer