Beantwoord

Radio luisteren via TV-Box

  • 19 January 2020
  • 9 reacties
  • 1886 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste forumleden en/of moderators,

sinds afgelopen vrijdag 17/01/20 hebben wij T-Mobile Thuis. Alles werkt op zich naar behoren, maar ik loop tegen het volgende “probleem” aan. 

Ik kan geen radio luisteren zonder de TV aan te hebben, alles is volgens onderstaande aangesloten:

  • HDMI kabel van TV-Box (Amino-610X) aangesloten op Samsung TV (HDMI1-STB)
  • HDMI kabel van Samsung Soundbar aangesloten op TV (HDMI2-ARC)
  • Optische kabel met mini toslink waarbij optische is aangesloten op de Soundbar en de toslink op de TV-Box. Deze kabel gekocht op advies van de monteur, hierdoor zou het volgens hem moeten werken.

Zodra ik de TV uitzet heb ik ook geen geluid meer via de Soundbar welke setting ik ook gebruik op de Soundbar.

Heeft iemand een idee en/of suggestie dit het werkend te krijgen zonder de TV aan te hoeven hebben?

Deze soortgelijke opstelling heeft altijd gewerkt via KPN namelijk, daar had ik STB en Soundbar beide middels optisch aangesloten. Huidige TV-Box van T-Mobile Thuis ondersteund dit helaas niet.

 

Alvast bedankt,

 

met vriendelijke groet,

Timo

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 January 2020, 11:33

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wel vreemd dat het niet werkt ik heb het bij mij op de zelfde wijze aangesloten weliswaar heb ik nog de Entone 510, deze heeft in tegenstelling tot de Animo 610 wel een gewone toslink aansluiting.

Wil ik radio luisteren druk ik op de groene knop en kies dan de radiozender die ik wil luisteren, enige nadeel vind ik wel dat als ik de tv uit zet de soundbar van hdmi over moet zetten naar optical, 

@BeMu,

 

idd vreemd.

Ik zou mijn TV-Box moeten omruilen naar een TV-Box met opname functie (€5,- extra p/m) welke wel optisch aansluiten mogelijk maakt. Is geen warm welkom bij T-Mobile en ook niet wat betreffende  medewerker vertelde tijdens overstappen vanaf KPN, alles zou hetzelfde zijn en in sommige gevallen beter!



 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Timo78,

 

Welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier neerlegt! :smile: We helpen je maar wat graag. Je kunt jouw Aria 610 ook omruilen voor een Entone Kamai 510 (zonder opnamefunctie). Dan ga je niets achteruit qua prijs en kun je, wat @BeMu ook zegt, wel gebruikmaken van die optische set-up. Is dat een idee?

@Jason,

vanmorgen contact met de klantenservice gehad en er wordt een Entone Amulet 515 opgestuurd. Opnemen is namelijk een vereiste vanwege mijn werk in de ploegendienst.

Begreep dat deze ook SPDIF heeft, dus hiermee zou het naar radio luisteren issue opgelost moeten zijn.

Mocht dit niet het geval zijn dan weet ik je te vinden ;)

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Timo78 Aah kijk dat is fijn om te horen, ben blij dat onze collega je heeft kunnen helpen! Als opnemen een vereiste is dan is de Amulet inderdaad de enige mogelijkheid. Deze heeft trouwens inderdaad SPdif! :grin: Heel veel plezier met je nieuwe box straks en als ik iets anders voor je kan doen, let me know.

@Jason,

zojuist de Entone Amulet 515b aangesloten met S/PDIF op de soundbar en het werkt weer naar behoren. Niet onnodig de TV aan moeten hebben om radio te luisteren.


Thanks...
 

Reputatie 7
Badge +16

Geweldig @Timo78! Dat is goed nieuws! :grin: Geniet van de muziek en als we iets voor je kunnen betekenen op de Community, dan hoor ik het graag. Thanks voor je terugkoppeling. :sunglasses:

Beste forumleden en/of moderators,

de overstap naar “Cloud” opnemen gaat er voor iedereen aankomen. Wij maken nu gebruik van een Entone Amulet 515b vanwege de S/PDIF aansluiting en de destijds benodigde opnamefunctie welke nu niet meer vereist is.

Als wij ook overgaan naar de “Cloud” functie is deze ontvanger dan nog volledig functioneel of kunnen wij deze beter opzeggen, scheelt kosten? Zoja, welke aansluit mogelijkheden zijn er op de dan nieuw te ontvangen ontvanger? Wij hebben geen zin om de hele dag de TV aan te moeten laten staan als er alleen naar radio geluisterd wordt.

 

Graag jullie advies.

 

Mvg Timo

Je blijft gewoon de ontvanger houden, er komt geen nieuwe voor in de plaats, tenzij die stuk gaat dan zal er wel een nieuwe voor komen, tot op dit moment degen die je hebt gehad.

Maar zoals ik het begrepen heb hoef je (nog) niet over naar het nieuwe TV platform, dan blijf je het oude houden, maar hoelang ze dit blijven ondersteunen is koffiedik kijken.

Reageer