Beantwoord

Regelmatig blokkerig / haperend beeld (Vught)

  • 23 December 2020
  • 5 reacties
  • 254 Bekeken

Goedemorgen!

Sinds enkele weken komt het tijdens het TV kijken regelmatig voor dat het beeld even blijft hangen, schokt, of enkele seconden blokkerig is. Hierbij blijft het geluid gewoon goed doorlopen. 
Begin dit jaar heb ik hier ook last van gehad, maar bleek dit een probleem te zijn in de gehele regio Vught. Nadat die storing was opgelost heb ik er eigenlijk geen problemen meer van gehad, maar sinds enkele weken lijkt het dagelijks erger te worden. 

Wat handige informatie:

  • Ik heb een glasvezelverbinding van 1GB/s en haal via de kabel netjes 975MB/s, aan de bandbreedte ligt het dus niet.
  • Zowel het modem als de mediabox zijn terug gezet naar de fabrieksinstellingen, zonder resultaat.
  • Zowel de HDMI kabel(s) als de UTP kabel(s) heb ik voor verschillende varianten vervangen, zonder resultaat.
  • De mediabox heeft opnamefunctionaliteit, maar heeft nog 80%+ vrije ruimte over
  • De mediabox is nog een model van Vodafone uit ± 2016, wellicht is deze simpelweg aan vervanging toe. Hij is in ieder geval af en toe enorm traag met het wisselen tussen zenders.
  • Alle kastjes (router / mediaconverter / media box) zijn van de stroom afgeweest de afgelopen tijd wegens een glasvezel storing, maar ook dit heeft niet geholpen

Zijn er nog andere zaken die ik kan proberen om het probleem op te lossen, of kan ik beter contact opnemen met de klantenservice om te kijken of mijn box omgeruild kan worden voor een nieuw model?

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 26 December 2020, 13:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sander.V, handig dat je ons op de hoogte brengt! Je hoeft je geen zorgen te maken over het model. Wij werken namelijk nog steeds met exact dezelfde TV Box met harddiskrecorder, en vandaar dat je precies dezelfde zou krijgen als wij de TV Box met harddiskrecorder om zouden wisselen.

Ik heb direct een uitgebreide analyse gedaan van jouw verbinding, en het TV signaal ziet er inderdaad niet goed uit. Ik zie dat de TV Box al 42 dagen aaneengesloten met het stroom is verbonden. Op zich is dat natuurlijk geen probleem, maar aangezien je nu problemen ervaart met het beeld raad ik je graag aan om het volgende stappenplan te proberen, aangezien dit doorgrondiger is dat een ‘normale’ herstart:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  4. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Hierna kan je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.
Ik hoor graag of het de doorslaggevende oplossing is geweest!

Hey @Cal !
Excuses voor de late reactie, was even vergeten dat dit topic open stond haha.
Ik heb enkele dagen terug je stappenplan gevolgd, en hoewel het enkele uren leek te helpen is het probleem inmiddels weer even vervelend als voorheen terug. 

Heb je nog overige tips & tricks die ik kan proberen? Ik heb het andere (grote) topic over het blokjesprobleem eens nagelopen maar daar kwam ik verder geen zaken tegen die ik nog niet geprobeerd heb.

Reputatie 7
Badge +4

Geen probleem hoor @Sander.V! Ik had je graag nog meer tips & tricks gegeven, maar als ik naar jouw originele bericht kijk heb je de TV Box met harddiskrecorder al zeer uitvoerig getest & aangepakt.

Daarom zal ik jouw dossier uit moet zetten naar onze technische dienst die de TV Box met harddiskrecorder & de inkomende verbinding verder onder de loep kunnen nemen. Door de afgelopen feestdagen kan het iets langer duren, onze excuses daarvoor. Ik houd je in ieder geval op de hoogte, en zodra ik meer weet zal ik een update in dit topic plaatsen.

Nog de beste wensen en een fijn 2021 toegewenst!

Hi @Cal 
Ik wil je via deze weg even laten weten dat ik eerder vandaag een nieuwe TV Box heb ontvangen, inclusief alle bijbehorende kabels (ethernet, hdmi etc).
Deze heb ik zojuist aangesloten, alles netjes ingesteld, en we hebben weer goed beeld!
Althans, dat dacht ik. Na enkele minuten begon het beeld weer te storen op exact dezelfde manier als voorheen.

Nu zowel de TV Box als alle kabels vervangen zijn heb ik geen idee wat ik verder nog zou kunnen proberen. Jij toevallig nog ideëen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Sander.V, op welke poort achterop de Huawei heb je de box nu aangesloten? Wellicht dat het een poortfout betreft en we daarom geen goed signaal kunnen ontvangen. Ik kan de box zelf wel uitlezen, maar er staat een aantal foutmeldingen bij alsof er iets niet goed verbonden is. Kun je eens een andere LAN-poort proberen (drie of vier, afhankelijk van waar de box nu op aangesloten is)?

Reageer