Beantwoord

Regelmatig geen TV, maar wel internet.

  • 29 December 2020
  • 23 reacties
  • 742 Bekeken

Reputatie 2

Ik zoek een oplossing voor een probleem dat minimaal maandelijks plaats vind. Ik heb een Zyxel T50 modem en 2 TV boxen van Amino Aria 610. Sinds 30 september 2020 heb ik TV van T-mobile. Inmiddels heb ik al 4 x meegemaakt dat ik geen TV signaal kreeg op beide kastjes, terwijl de internet verbinding het wel gewoon doet, dit is een koperdraad (ASDL) verbinding.

Wat werkt NIET: Amino box uit- en aan zetten. Internet kabel uit Aminobox en na herstart weer erin pluggen. Fabrieksreset van Amino box. Dit werkt dus allemaal niet.

Wat werkt wel: modem uit- en aan zetten.

Voorheen had ik Ziggo met een CI+ module in mijn TV. In 11 jaar welgeteld 2 of 3 keer storting met TV  signaal gehad. Met T mobile in 3 maanden dat ik het abonnement heb, inmiddels 4 x.

Dit stoort mij behoorlijk, ik heb geen zin om elke maand mijn modem uit en aan te zetten, omdat deze blijkbaar ergens van slag raakt. En het lijkt steeds sneller te gebeuren, de eerste keer na 35 dagen na opstarten modem, de tweede keer 25 dagen na de reset, de derde keer na 11 dagen na de reset en de 4de keer 15 dagen na de reset.

Alle keren (behalve de laatste keer) heb ik gebeld met de klantenservice en telkens liep het uit op een reset van mijn modem.

Graag hoor ik van iemand een permanente oplossing voor dit probleem. 1 of 2 x per jaar een modem resetten vind ik in beginsel overbodig, maar daar zou ik mee kunnen leven. Als dit elke maand moet, vraag ik mij af of TV van t-mobile wel een geschikt product voor mij is.

Graag antwoord van een experts, want de standaard oplossingen die de FAQ op internet voorstellen, werken niet.

icon

Beste antwoord door Boris 30 December 2020, 16:26

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7

Hoi @Chris16,

 

 We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met TV. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuus voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: TV problemen 29-12.

Reputatie 2

Hallo Sander, heb jij mijn verhaal gelezen? Het is niet iets van nu, maar het speelt al maanden.Wil je zeggen dat mijn probleem er ook onder valt? Ik denk nl dat mijn probleem aan mijn modem ligt.

Reputatie 2

Kun je de opmerking beantwoordt weghalen? Er is niks opgelost. 

Reputatie 7

Hi @Chris16 ,

Excuus voor de verlate reactie! We doen ons best om je zo snel mogelijk van antwoord te voorzien, maar door de drukte kan het langer duren dan je van ons gewend bent. Hier ben ik! 

Ik heb direct je verbinding erbij gepakt en deze ziet er goed uit. Ik heb daarom meteen een fabrieksreset en een reprovisie uitgevoerd op het modem. Met deze handelingen wordt het TV abonnement opnieuw naar de TV Box gestuurd. In veel gevallen zien we dat we daarmee de meeste problemen oplossen.

Mocht het probleem nog niet opgelost zijn, wil je mij dan meenemen in de opstelling die je nu hebt? Hoe is de TV Box verbonden met het modem? Welke apparatuur is er nog meer met het modem verbonden? Met deze extra informatie kunnen we verder kijken op het probleem. Geen zorgen, ook wij willen dat jij van je TV abonnement kan genieten. Daar gaan we voor zorgen! 

Reputatie 2

Ik ga het afwachten Boris, ik mag hopen dat het werkt en dat ik in 2021 geen enkel probleem meer heb. Anders is het einde TV bij T-mobile.

ik vind het niet zo netjes dat je, zonder mij vooraf in te lichten, de boel eruit gooit. Mijn dochter zat TV te kijken en mijn zoon zat te gamen. Even bellen voortaan?

Door de reset, kom ik mijn modem niet meer in. Wat heb je gedaan met de gebruikers naam en/of wachtwoord??? Deze had ik in september zelf ingesteld (en opgeschreven) en tussentijds heb ik regelmatig ingelogd, maar nu kom ik er niet meer in. Of moet ik hier nu ook zelf een speld in gaan steken om weer toegang te krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chris16 ,

 

sorry dat ik me er even mee bemoei. Door de reset is de router waarschijnlijk naar fabrieksinstelling gegaan. Je kan nu met het standaard wachtwoord inloggen. Dit staat op de achterkant of zijkant van het modem en op het bij het modem(Zyxel) meegeleverde kaartje.

Reputatie 2

Hallo @Chris16 ,

 

sorry dat ik me er even mee bemoei. Door de reset is de router waarschijnlijk naar fabrieksinstelling gegaan. Je kan nu met het standaard wachtwoord inloggen. Dit staat op de achterkant of zijkant van het modem en op het bij het modem(Zyxel) meegeleverde kaartje.

Klopt Soepkip, fijn dat je het meldt, ik was er ook al zelf achter gekomen. Beetje jammer dat de moderator niet dat soort informatie geeft.

Reputatie 7
Badge +7

@Chris16 ,

Hopelijk  werkt alles nu naar behoren en kun je gaan genieten van de diensten. 😏

Reputatie 7

Hi @Chris16 ,

Mijn welgemeende excuses! In mijn enthousiasme om je te helpen, is dit inderdaad mij ontschoten. Ik heb inderdaad alles zo snel mogelijk uitgevoerd, in de hoop om je zo snel mogelijk tot dienst te zijn. Ik had je daarbij moeten inlichten. 

Ik verwacht met de reset een sprong in de goede richting en een verbetering in de stabiliteit. Weet dat we er alles aan gaan doen om er voor te zorgen dat jij van het TV abonnement kan genieten! 

 

Reputatie 2

Hallo @Boris 

Bedankt voor je reactie, ik was het even helemaal zat. Ik heb inmiddels ook gebeld met de klantenservice en het schijnt dat het TV signaal 20% lager in doorgifte kwaliteit zit dan jullie norm van 97%. Ik heb de bekabeling omgegooid en wordt komende dinsdag gebeld om te bekijken of dat het signaal veranderd is en verdere acties te ondernemen.

Nu heb ik persoonlijk geen last van het mindere TV signaal, de uitzending zijn gewoon prima (geen blokken / strepen, enz). Mocht dat ook de oorzaak zijn van het uitvallen van mijn signaal op het modem, dan hoop ik dat er wat aan gedaan kan worden. We gaan het meemaken en ik proost op een storingsvrij 2021.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chris16, fijn dat er dinsdag onderzocht wordt of verbetering opgetreden is in het signaal. Om alvast op de zaken vooruit te lopen: ik haal uit de lijnmeting dat de gemiddelde streamkwaliteit op vrijdag 1 en zaterdag 2 januari op respectievelijk 95 en 95,1% lag. Dit is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de 75 tot 80% die we hiervoor maten.

Heb je nog uitval van het signaal op het modem meegemaakt?

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Reputatie 2

@Jason van hetzelfde. Ik had 1 en 2 januari nog wel last van blokkerig beeld op de tv boven. Dat had ik voor de reset niet. Ik heb de internet verbinding vandaag verbroken en opnieuw aangesloten, kijken wat dat opleverd. Vreemd genoeg is mijn modem op 2 januari rond 2 uur s nachts herstart, niet door mij overigens. Tenslotte heb ik de leasetijd gisteren van het ip adres aangepast naar 60 dagen. Ik hoor dinsdsg wel verder. 

Reputatie 2

@Jason 

De monteur is geweest en heeft het modem vervangen. Hij had het over een "ruis" op de lijn. Dit kon hij niet oplossen en schijnt ergens te ontstaan voordat internet mijn huis binnenkomt. T-mobile kan dit wel oplossen zei hij. Kun jij dit in gang zetten?

Reputatie 7

Hoi @Chris16 ,

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de telefonische klantenservice en zij hebben je van een update weten te voorzien. Mocht je vragen hebben, weet dan dat wij hier op de Community ook voor je klaar zitten. 

Reputatie 2

@Boris 

@Jason 

Nee Boris. Ik heb gebeld over de telefonie die er al een week uit ligt. Dud graag nogmaals het verzoek om de ruis op mijn lijn op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chris16, de vaste lijn is nog niet hersteld, sorry daarvoor! We spreken elkaar wat dat onderwerp betreft in je andere topic.

Nu on topic: ik heb een handmatige push aan de verbinding gegeven middels een reprovisie en daarmee lijkt de ruis volledig verdwenen te zijn. Een reprovisie zorgt ervoor dat de verbinding opnieuw naar het modem gestuurd wordt. Eventuele signaalfouten kunnen daarmee hersteld worden. De demping op de lijn ligt binnen het gewenste gebied, dit wil overigens niet per definitie zeggen dat het daarmee volledig verholpen is. Dat kan namelijk vaak ontstaan door, zoals je terecht aangeeft, een externe factor die in de wijkcentrale haar oorsprong vindt. Zoals het er nu echter uitziet, is de ruis weg en hoeft de netbeheerder niet ingeschakeld te worden.

Graag wil ik van bovenstaande helemaal zeker zijn zodat jij geen hinder meer ondervindt. Daarom zal ik morgen en overmorgen nog eens een diagnose uitdraaien om de demping te monitoren. Mocht ik daar weer afwijkingen in zijn, zorg ik er direct voor dat de juiste afdeling dit gaat oplossen!

Reputatie 2

@Jason Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je de komende dagen positieve metingen krijgt. Hou je me op de hoogte?

Vraag uit interesse: hoe kan zo'n ruis ontstaan? En hoe kan ik zien, merken of meten dat ie er weer is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chris16, ruis op de lijn kan ontstaan door defecte of oude bekabeling, oudere netwerkapparatuur of een externe oorzaak die elders ligt. Meestal ontstaat het door eerdergenoemde oorzaken, maar het kan ook haar oorsprong vinden in een afgespleten verbinding - bijvoorbeeld een bridge tap (aftakking van het ISRA-punt). Dit is doorgaans een oude telefoonaansluiting die niet meer gebruik wordt. Vroeger had men vaak meerdere telefoons in huis, bijvoorbeeld een toestel op de slaapkamer. Hiervoor werd een kabel doorgetrokken, zodat op elk punt in huis de telefoon overging wanneer er iemand belde. Als deze kabel niet meer gebruikt wordt maar nog wel aangesloten is dan kan dit zorgen voor een verstoring van je internetsignaal.

We hebben je verbinding sinds 1 februari elke dag gemonitord en ik zie geen enkele vorm van ruis meer dus dat is een goed teken! Ervaar jij ook geen verbindingsproblemen meer, behoudens de vaste telefoonlijn?

Reputatie 2

@Jason 

Om te beginnen, bedankt voor de uitleg en al de moeite die je doet. Ik ben blij te horen dat de metingen er goed uit zien. Het is pas 3 dagen, maar tot nu toe geen uitval van tv signaal, wel mooi beeld 😃. Wel de kanttekening dat het oorspronkelijke probleem om de 3 a 4 weken plaats vind. Mocht het weer fout gaan, dan laat ik het weten. Voor nu nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chris16, heel graag gedaan, het is een kleine moeite en we zijn er om elkaar zo goed mogelijk te helpen! 😄

Mooi dat de TV nu werkt zoals het hoort. Indien je meer hulp kunt gebruiken, laat het dan inderdaad zeker weten. Voor nu: blijf veilig, niet te veel naar buiten gaan en sterkte met de sneeuwval!

Reputatie 2

@Jason 

@Sander 

@Boris 

Hallo mannen, door het andere probleem (ander topic over telefonie), heb ik vandaag een nieuw modem ontvangen. De afgelopen 19 dagen heb ik geen enkel probleem met tv gehad, dat is dus top. Het nadeel is dat het probleem van de TV na ongeveer 3 a 4 weken ging spelen. Door het nieuwe modem, heb ik die tijd niet gehaald. 

Kan 1 van jullie controleren of de ruis/demping niet is terug gekomen door dit nieuwe modem? En, als het nodig is, een handmatige push aan de verbinding gegeven middels een reprovisie, net als de vorige keer? 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Chris16,

Fijn dat beide problemen nu zijn opgelost! Ik heb de verbinding en het modem uitgebreid nagekeken en het ziet er bovengemiddeld goed uit. Hierdoor verwacht ik ook niet dat er nog ruis op zal treden. Mocht je toch nog hulp kunnen gebruiken, of een gezellig praatje willen maken, post gerust een topic op de Community! :wink:

Reputatie 2

goed om te horen, bedankt!

Reageer