Beantwoord

Reset van Amino Afstandsbediening - Volume Instellen

  • 13 October 2017
  • 4 reacties
  • 9132 Bekeken

We hebben een Amino settopbox om mogen wisselen, maar de nieuwe laat het niet toe om het volume te veranderen. De afstandsbediening van de 2e (oude) Amino werkt wel gewoon, maar de nieuwe doet het niet. Eerder kreeg ik aan de telefoon de uitleg hoe te resetten, maar dat weer vergeten. Zoeken op het forum levert alleen uitleg op van de afstandsbediening van de Entone.

Je hebt twee opties:
• Druk op SETUP tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de STB knop

Of een reset:
• Druk op SETUP op de afstandsbediening tot het rode lampje twee keer knippert.
• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.


Maar wat is de reset procedure van de Amino afstandsbediening?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 October 2017, 11:14

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Hidden.nld,

Jij bent snel! Dankjewel.

Deze handleiding heeft me i.d.d. geholpen. Goed dat je die link zo bij de hand hebt: ik heb deze niet gevonden via de zoekfunctie. Mogelijk er overheen gekeken.

Overigens: de combinatie Volume "-" en OK werkte bij mij. De combinatie Volume "+" en OK leverde op dat het geluid op de TV wel harder ging, maar niet meer zachter, ook al liet het on-screen display zien dat het volume zachter werd gezet.

In ieder geval: het probleem is opgelost. Dankje voor je hulp!
Reputatie 7
Ah, ja die heeft geen setup knop maar dan moet je de tv en ok knop tegelijk indrukken.
de handleiding staat hier https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/vfc3750_afstandbediening_tv_codes_1.0_a4.pdf
Hallo Hidden.nld,

Dankje voor je antwoord.

Het gaat me niet om deze uitleg: ik snap best dat het een iets anders doet dan het ander. Ik heb deze uitleg er bij gedaan als voorbeeld van wat niet werkt op deze afstandsbediening. Het gaat om de a.b. van de Amino, niet om de a.b. van de Entone.

Op de a.b. van de Amino zit geen SETUP knop (zie foto). En welke knop ik ook probeer als logisch alternatief (STB, OK, Instellingen) om dan een code in te geven (0000, 2051, MUTE/STB): het lukt me niet om uit te vinden wat de juiste combi is. En nergens staat een reset uitgelegd die lijkt op wat me aan de telefoon is uitgelegd (druk "x" knop, wacht "y" seconden, toets dan "0000").

Voor de volledigheid:

Wij hebben 2 Amino's. De a.b. van de andere Amino werkt gewoon zoals het hoort. Zelfde a.b. layout, zelfde type Amino (met HD). Ik heb inmiddels de HDMI kabel omgestoken, de Amino uitgezet, van de stroom gehaald, met de andere a.b. geprobeerd, instellingen aangepast, iedere toetsencombi geprobeerd: geen resultaat.

Het feit dat de andere a.b. gewoon werkt en er verder niets is veranderd aan de opzet/configuratie, zegt me dat de a.b. zelf een harde reset nodig heeft. Maar hoe?
Reputatie 7
Hallo rbiemans,

De onderste handeling is voor een reset van de afstandsbedienig.

de bovenste koppelt alleen de volumeknop terug aan de settopbox

Reageer