Beantwoord

rtl 1


Waar is RTL 1? Ik wil de formule 1 kijken maar geen RTL 1?

icon

Beste antwoord door stefan.1997 31 July 2020, 22:20

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge

Je kunt RTL Deutschland volgens mij alleen maar ontvangen als je het internationaal pakket hebt. Dit kun je aanzetten in my t-Mobile en kost €3,75 pm. 

Bedankt voor je reactie. Bij alle andere providers is het gewoon een standaard zender. Lekker dan.

Reputatie 6
Badge

T-Mobile maakt hierin andere keuzes. Zo kun je zelf kiezen welke zenders je wilt ontvangen. Zo betaal je niet voor zenders waar je nooit naar kijkt. €3,75 voor een pluspakket is niet veel en je kunt het elke maand weer uitzetten. Overigens stopt RTL Television volgend jaar met het uitzenden van Formule 1. 

Mooi verhaal, dat T-Mobile bepaalt naar welke zenders wij veel of weinig kijken, maar het is natuurlijk gewoon een kwestie van geldklopperij. Wanneer RTL volgend jaar stopt met F1 heeft de zender voor velen geen waarde meer, loopt de omzet op de extra kanalen terug en kan de zender dan gevoeglijk bij het basispakket worden ondergebracht. Tot dan blijft deze zender een klein melkkoetje.

Reputatie 6
Badge

Het basispakket van T-Mobile is vele malen goedkoper dan bij concurrenten. Dus geldklopperij kan je het haast niet noemen. Niet iedereen kijkt de Formule 1. Als je slim bent zet je het zenderpakket alleen in het F1 seizoen aan en daarna weer uit. 

Ach, kom! “Vele malen” nog wel. Hoeveel maal is dat dan wel?

KPN, TV met 1 box: 10 euro per maand (wanneer de korting afgelopen is)
Tele2, TV met 1 box: 10 euro per maand (wanneer de korting afgelopen is)
T-Mobile: TV met 1 box: 15 euro per maand (wanneer de korting afgelopen is)

 

T-Mobile maakt hierin andere keuzes. Zo kun je zelf kiezen welke zenders je wilt ontvangen. Zo betaal je niet voor zenders waar je nooit naar kijkt. €3,75 voor een pluspakket is niet veel en je kunt het elke maand weer uitzetten. Overigens stopt RTL Television volgend jaar met het uitzenden van Formule 1. 

Ik wil alleen RTL 1 en geen andere extra zenders. Of 3,75 veel is dat bepaald de klant. Ik heb Netflix, Disney en eredivisie. Je kunt van alles klant worden, het stopt een keer. En inderdaad het is redelijk flauw dat dit niet in het basispakket zit zoals dat al jaren het geval was bij mijn vorige provider die niet duurder was. Dat de formule 1 na dit seizoen stopt doet daar niets aan af. Ook kwam ik er achter dat je niet kunt opnemen. Ook een gemis.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor je reactie. Bij alle andere providers is het gewoon een standaard zender. Lekker dan.

Heb zelf geen IPTV, maar KPN, Ziggo en TMT levert RTL 1 of RTL Duitsland volgens mij niet.

Hieronder het filter op RLT* bij Ziggo

 

Hier de lijst van TMT

En hier de lijst van de KPN

Dus over welke provider hebben we het dan dat deze standaard in een ‘gratis’ pakket zit?

Kan alleen maar meegeven, dat als TV kijken en alles wat daar omheen zit belangrijk is, leg ze goed naast elkaar neer voordat je een overstap doet.

Zoals je in je zenderlijst kunt zien (je hebt hem zelfs rood omlijnd) zit RTL Duitsland Bij KPN gewoon in het basispakket op kanaal 47, onder het kopje “Basispakket”. Ik kom net (sinds 1 juli) bij Telfort vandaan, waar RTL Duitsland eveneens gewoon in het basispakket zat en zit en ik elke zondag naar F1 kon kijken als er een race was.

Dus filter jij er lekker op los; ik weet wat ik meegemaakt heb en welke diensten ik heb gehad en je nepverhaal deert me niet. “Vele malen” blijft hoe dan ook schromelijk overdreven. T-Mobile is weliswaar duurder, maar niet “vele malen”.

Als je goed kijkt (misschien ben je blind?) zie je in het overzicht van Ziggo op kanaal 58 eveneens RTL zitten (met vermelding “TV Standaard”); met het logo van RTL Duitsland - je weet wel, dat kanaal dat F1 uitzendt en wat je dus bij Ziggo en KPN gratis in je basispakket krijgt.

Dus over welke provider hebben we het dan waar RTL Duitsland *niet* in een gratis pakket zit?
Juist ja, T-Mobile!

Dankjewel dat je je ongelijk bewijst. (Wel grappig, trouwens).  :) :)

Zoals je bijna goed zegt: Leg ze goed naast elkaar neer voordat je een fout bericht plaatst.

Bedankt voor je reactie. Bij alle andere providers is het gewoon een standaard zender. Lekker dan.

Heb zelf geen IPTV, maar KPN, Ziggo en TMT levert RTL 1 of RTL Duitsland volgens mij niet.

Hieronder het filter op RLT* bij Ziggo

 

Hier de lijst van TMT

En hier de lijst van de KPN

Dus over welke provider hebben we het dan dat deze standaard in een ‘gratis’ pakket zit?

Kan alleen maar meegeven, dat als TV kijken en alles wat daar omheen zit belangrijk is, leg ze goed naast elkaar neer voordat je een overstap doet.

Ik ben overgestapt vanuit Telfort en RTL zat gewoon in het basispakket... De buren hebben kpn en je raad het al? Gewoon in het basispakket...

Ja en, als je TV afsluit kun je gewoon de zenderlijst zien wat er in het standaard pakket zit en wat je extra kunt afsluiten, bij Ziggo heb je ook Ziggo sport er bij in de basis, kun je formule 1 kijken met Olav Mol zonder reclame.

Dus wil je RTL dan zul je hier het buitenland pakket moeten aanzetten tegen 3.75 per maand.

Iedere provider doet het anders, ik heb bij TMT meer zenders dan ik bij Telfort had, dus zitten er andere zenders bij en sommige niet.

Reputatie 4

Ach, kom! “Vele malen” nog wel. Hoeveel maal is dat dan wel?

KPN, TV met 1 box: 10 euro per maand (wanneer de korting afgelopen is)
Tele2, TV met 1 box: 10 euro per maand (wanneer de korting afgelopen is)
T-Mobile: TV met 1 box: 15 euro per maand (wanneer de korting afgelopen is). 

Ja en 1GB internet 40 euro, hoeveel bij kpn of ziggo?  En met tm unlimited voor mobiel  op zelfde adres is het 25 euro

 

Reputatie 2

De meeste TV's die de laatste jaren zijn verkocht hebben ook een satelliettuner.

Voor zo'n 50 Euro koop je een schotel met ontvangkop. Daarmee ontvang je gratis alle Duitse zenders.

De meeste TV's die de laatste jaren zijn verkocht hebben ook een satelliettuner.

Voor zo'n 50 Euro koop je een schotel met ontvangkop. Daarmee ontvang je gratis alle Duitse zenders.

Dat is dan geen goede investering (we hebben het over Formule 1 kijken), want die Duitse zender houdt er over een jaar mee op, zo wordt hier gesteld. Dan kun je beter tot het eind van het seizoen 3,75 teveel betalen; dat is altijd nog goedkoper dan een schotel aanschaffen en een hoop moeite doen om het signaal binnen te krijgen.

(Dat gezegd hebbend: Ik heb jarenlang een forse schotel gehad en was er superblij mee).

Reputatie 3

was er maar een mogelijkheid om voordat je het contract afsluit even te kijken welke zenders er in het basis pakket zitten zodat je er later niet boos over hoeft te doen dat jouw zender die je wilt kijken er niet inzit….

Reputatie 7
Badge +3

De topic starter begon met;

Waar is RTL 1? Ik wil de formule 1 kijken maar geen RTL 1?

 

Zoals je in je zenderlijst kunt zien (je hebt hem zelfs rood omlijnd) zit RTL Duitsland Bij KPN gewoon in het basispakket op kanaal 47, onder het kopje “Basispakket”. Ik kom net (sinds 1 juli) bij Telfort vandaan, waar RTL Duitsland eveneens gewoon in het basispakket zat en zit en ik elke zondag naar F1 kon kijken als er een race was.

De zender waar ik naar opzoek was (‘gefilter’) in alle getoonde zenderlijsten was ‘RTL 1’, waaruit bleek dat deze in geen enkele zenerlijst voorkwam. Even later is er dan een aanvulling, waarvoor hartelijk bedankt @PJanssens , dat de benaming bij de providers blijkbaar ‘RTL Television’. 

Hieruit is dan ook op te maken dat er andere providers zijn (KPN & Telfort) die deze zender wel degelijk voeren in hun basis pakket (met dank aan de toevoeging van @PJanssens )

 

Toch nog even dit  @PJanssens 

...en je nepverhaal deert me niet ….

Als je goed kijkt (misschien ben je blind?) ………..

We proberen hier binnen de communitie zoveel mogelijk respectvol met elkaar om te gaan, dat staat ook netjes in het regelement van deze communitie. Ook als mensen iets schrijven dat niet in lijn is, blijven we correct en gaan we zeker niet persoonlijk worden naar welk lid toe dan ook. 

De basis is hier “Klant help Klant”.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @AndredeJong3 

TMobile heeft een zeer overzichtelijke lijst, waarbij je op pakket kunt selecteren.

Tevens een duidelijk overzicht van de mogelijkheden, netjes meegenomen in het overzicht. Daar kan ik in ieder geval heel blij van worden.

[...]De basis is hier “Klant help Klant”.


… ook al is het van de regen in de drup.
 

Goed geregeld door TM. Hoeven ze mooi geen geld aan uit te geven, en de kwaliteit van de adviezen voldoet waarschijnlijk aan de normen van TM. Geven ze die jongens een mooie tag bij hun naam dan worden ze vanzelf reclameborden.

Heel goed dat jij mensen zo goed helpt en dan ook terecht schrijft “leg ze goed naast elkaar neer [...]”. Een goed advies! Ik heb je er graag mee geholpen.

@PJanssens, elke provider die een Forum heeft is het principe hetzelfde, mede klanten kunnen andere klanten helpen met hun problemen.

Vaak uit ervaring of op onderwerpen die door de provider niet onder het kopje klantenservice vallen of ondersteund word zoals bijvoorbeeld je opzet van je netwerk, het gebruik van een eigen modem, waar jij dus een goed antwoord hebt gehad van @Pieter_B met je switch ellende, was niet opgelost zonder medeklant.

Als het nodig is of blijkt dan zijn er wel degelijk eigen mensen actief, in dit geval is het niet nodig omdat het gewoon duidelijk is dat T-Mobile een andere keuze heeft gemaakt dan concurrenten, en dat is nu heel simpel "vrije marktwerking”

Nu heb je helemaal niks aan dit hele verhaal, je had dit probleem geheel zelf kunnen oplossen, en roepen dat de concurrent het wel heeft en je wilt het in het basis pakket kun je ook overstappen, maar misschien mis je daar dan weer andere zenders die T-Mobile wel heeft in het basis pakket.

Als je met je vraag de klantenservice had gebeld had je ook ditzelfde antwoord gekregen, die zit in een extra pakket en kun je activeren via het My Tmobile thuis account.

 

Reageer