Samsung afstandsbediening koppelen aan Amino Aria 610X

• 2 maart 2020
  • 9 reacties
  • 5362 Bekeken

Beste mensen, ik heb een samsung QLED tv en heb die geprobeerd te koppelen aan mijn tmobile thuis box. Dit lukte eerst niet, maar ik heb het toch kunnen koppelen op de volgende manier: bij provider heb ik in plaats van tmobile vodafone ingevuld (omdat tmobile thuis vroeger vodafone thuis was) en dat was de oplossing, voor mij althans. Hoop dat dit jullie ook helpt✌️

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Elmm,

Bedankt voor je tip! Dat is nog eens waardevolle informatie. Ik hoop dat er veel gebruikers hier wat aan hebben. :smile:

Hier het zelfde probleem met een Q70R samsung tv. Vodafone stond niet in het lijstje maar moest bij provider ENTONE als provider handmatig invoeren.

Werkte meteen

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Bvan_os,

Fijn dat je deze toevoeging met ons deelt! Veel plezier nog met jouw nieuwe TV, óf met onze diensten natuurlijk. :wink:

En niet geheel onbelangrijk, selecteer op de Samsung tv dat het gaat op een OTT Box en niet om een Settopbox. Anders staat hij er namelijk nog niet tussen is mijn ervaring..

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Bvan_os,

Duizendmaal dank voor de waardevolle tips! :smile:

@Elmm , @Bvan_os  en @Bryan053 hebben jullie ook te maken met een Samsung smart box?

Kunnen jullie mij vertellen hoe deze is aangesloten? Ik probeer ook met mijn samsung afstandsbediening de tv zenders te wijzigen, maar dit gaat helaas (nog) niet op de tv box van T-mobile...

Bij mij is de aansluiting als volgt:

1. De UTP kabel van het Draytek Modem gaat in de tv box van T-mobile.
  2. De HDMI kabel van de tv box sluit ik in de Samsung Smart Hub.
  3. De Smart hub geeft het beeld via HDMI kabel door naar mijn tv.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Niels90, volgens mij is die setup gewoon correct. Kun je eens proberen om de T-Mobile afstandsbediening volledig te koppelen aan de TV? 

Dan kunnen we testen of de box alleen hapert bij de Samsung, of dat er ergens anders een obstructie zit. Het koppelen van de T-Mobile ab doe je via onderstaande stappen:

1. Druk de toetsen <1> en <3> op de afstandsbedening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Druk het TV power knopje in en hou deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt.
  3. Zet je TV weer aan met het TV power knopje.
  4. Je kan nu testen of het werkt. 
  5. Druk op de stop knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Succes en als je er niet uitkomt, dan zit ik voor je klaar!

Hallo @Jason, het gaat er mij juist om dat mijn Samsung afstandsbediening te koppelen is met de TV box van T-mobile en niet andersom. Ik kan met de T-mobile afstandsbediening niet de apps van mijn Samsung televisie besturen waardoor ik alsnog te maken heb met twee afstandsbedieningen...

Reputatie 7
Badge +7

@Niels90 Ik wilde checken of de TV Box überhaupt wel reageert op het koppelen van onze ab, want wellicht zit daar de fout in, maar dat terzijde!

Kun je bij het instellen van de TV bij de provider Entone invullen? Probeer ook om de HDMI-kabel aan te sluiten op de HDMI + ARC poort van de TV. Lukt het dan wel om de Samsung ab te koppelen?

Reageer