Beantwoord

Samsung Smart Remote icm Entone Amulet 515B

  • 4 October 2017
  • 8 reacties
  • 11392 Bekeken

Reputatie 2
Hoi,

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een nieuwe 4K TV van Samsung, de KS7000. Deze tv wordt geleverd met een Smart Remote control welke echt heel fijn is in het gebruik (zie afbeelding).
Sinds ik de overstap heb gemaakt naar T-Mobile thuis en gebruik maak van de Entone Amulet 515b (de box met de harddisk) lukt het mij niet meer om deze box te bedienen met de Smart Remote control. Wat ik ook doe, welke provider ik ook selecteer op mijn TV (T-Mobile wordt helaas niet herkend), de Entone reageert niet op de afstandsbediening. Ik gebruik nu de AB van de Entone, maar echt prettig vind ik deze niet.
Voorheen met de Horizon box van Ziggo werkte het vlekkeloos.
Is er iemand die deze AB in combinatie met de Entone 'aan de praat' heeft gekregen? Tips zijn meer dan welkom.

Jeroen

icon

Beste antwoord door jvdberg01 8 November 2017, 19:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hoi Jeroen,

Goede vraag! Ik weet dat we koppelcodes hebben om onze afstandsbediening te koppelen aan alle soorten TV's. Maar om een andere (universele) afstandsbediening te koppelen aan onze TV Box?

Ik heb even gegoogled, maar ik heb het niet kunnen vinden. Kun je eens checken bij Samsung of zij hier tips voor hebben? Wellicht dat zij een lijst met koppelcodes voor de verschillende decoders hebben.

Hoe dan ook, ik hoor graag over je vorderingen!
Ik heb dezelfde tv en box en heb het werkend gekregen. Naast de lijst kan je ook kiezen uit een vrij invoerveld. Als je daar zoekt op entone dan vind je de juiste configuratie. Dat vrije invoerveld is niet heel duidelijk te zien. Maar als je klikt op het veld wat zich boven de voorgeprogrammeerde lijst klinkt kunt je "entone" invoeren.
Reputatie 2
Beste Basvk

Dat is idd de oplossing. Het is een beetje verwarrend om ‘Entone’ in te vullen bij de Iijst van providers.
Maar goed...het werkt. Heb jij ook favoriete kanalen ingevoerd en zo ja, werkt dat?
Het lukt mij nog niet om via de ‘toetsen’ direct een kanaal te kiezen, bijv 160 voor Ziggo Select.
Veranderen van kanaal via de ‘kanaaltoets’ om zo te bladeren werkt wel.

Het is allemaal niet optimaal, maar het werkt...thanks voor je reactie!

Jeroen
Beste Heer,

Ik heb hier het zelfde probleem met het koppelen. Maar u praat over een lijst. Kunt u mij zeggen waar ik die lijst kan vinden. Bedankt alvast.
Groeten Wout Jansen

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een nieuwe 4K TV van Samsung, de KS7000. Deze tv wordt geleverd met een Smart Remote control welke echt heel fijn is in het gebruik (zie afbeelding).
Sinds ik de overstap heb gemaakt naar T-Mobile thuis en gebruik maak van de Entone Amulet 515b (de box met de harddisk) lukt het mij niet meer om deze box te bedienen met de Smart Remote control. Wat ik ook doe, welke provider ik ook selecteer op mijn TV (T-Mobile wordt helaas niet herkend), de Entone reageert niet op de afstandsbediening. Ik gebruik nu de AB van de Entone, maar echt prettig vind ik deze niet.
Voorheen met de Horizon box van Ziggo werkte het vlekkeloos.
Is er iemand die deze AB in combinatie met de Entone 'aan de praat' heeft gekregen? Tips zijn meer dan welkom.

Jeroen

[/quote]
Reputatie 2
Beste Woutj,

Als je een nieuw apparaat aan wilt sluiten op de tv, doe je dat via het menu en dan 'Universele afstandsbediening' en dan kies je voor een settop box (o.i.d. Ik weet niet de exacte benaming)
Het eerste waar de tv dan om vraagt is om je provider in te voeren. Je krijgt dan al een aantal voornaamste keuzes, zoals KPN, Ziggo, etc.
Je kan echter in de bovenste balk ook zoeken naar een provider. Als je daar Entone invult zal je zien dat die tevoorschijn komt. Als je die dan selecteert dan gaat het goed!

Overigens is met de update van de Entone box een gedeelte van het probleem met de voorkeuze zenders verdwenen. Zolang het kanaalnummer niet langer is dan 2 cijfers (bijv. 15 voor Foxsports) dan gaat het goed.
160 voor bijv Ziggo Select gaat helaas nog niet goed....
we moeten dus nog even blijven 'tobben' met de Entone afstandsbediening.

Succes!

Jeroen
Bedankt voor je antwoord, ik ga het proberen.
Bedankt.
Beste jvdberg,
Ik heb het geprobeerd maar het stopte voor mij al snel. Mijn Samsung tv ue60ju6400 2015 heeft namelijk geen optie in het menu om een afstandsbediening in te voegen.
Jammer maar bedankt.

Mvg wouterj

Geweldig! Dank Jeroen. Nieuwe TV heeft het begrepen! Overigens het intikken van een zendernummer met 3 cijfers werkt ook! TV type: QE43LS03TASXXN

Reageer