Beantwoord

Scherm bevriest en wordt zwart


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 19 reacties

Vreemd probleem. Bij het kijken naar de lokale omroepen bevriest na korte tijd het beeld en wirdt zwart. Het vreemde is dat ik eerst de Samsung Smart TV moet uit- en aanzetten om weer beeld te krijgen. Dan de TV box uit- en aanzetten. 

Is dit probleem bekend? Het gebeurt alleen nij de lokale omroepen. Waaronder Omroep Land van Cuijk, kanaal 859.

icon

Beste antwoord door Brian 6 July 2020, 18:05

Bekijk origineel

12 reacties

Wat gebeurt er als je allen de TV box uit en weer aanzet?

Vind het namelijk nogal vreemd dat je ook de TV moet uit en aanzetten, dat zou een conflict in de HDMi poort moeten zijn, maar dan zou het op alle zenders voor moeten komen.

Reputatie 1

TV uitzetten was inderdaad zinloos. Probleem zit in TV Box. Het blijft voor mij onverklaarbaar dat lokale omroepen 'bevriezen" en zwart scherm geven. Of zit daar toch logica achter?

Reputatie 7

Hi @Dddbmt, hmm inderdaad vreemd dat het alleen met de lokale zenders gebeurt. Zou je eens een reset volgens deze stappen willen proberen? Als het zich blijft voordoen laat het dan zeker weten, dan gaan we dit verder onderzoeken!

Reputatie 7
Badge +4

@Dddbmt zit de tv box rechtstreeks aangesloten op de T50 of maak je gebruik van een switch/powerline adapter ?

Reputatie 1

Ik hen zojuist de reset uitgevoerd en kijk nu of het effect heeft. De TV box is niet rechtreeks op de T 50 aamgesloten. Dwz. T50 in meterkast en kabel naar de woonkamer op een switch.

Reputatie 1

Het probleem lijkt opgelost. Zelfs het terugkijken van het journaal liep tot het einde. Bedankt voor jullie assistentie.

Reputatie 1

Helaas is het probleem niet opgelost na drie maanden. Reset op twee manieren diverse malen gedaan. Maar zojuist bevroor het scherm bij kijken naar omroep Land van Cuijk. Gisteren idem bij Terugkijken programma. Melding komt dan met ERROR. Er geeft zich een probleem voorgedaan. 

Reputatie 1

In aanvulling op mijn probleem: ik kijk nu op kanaal 261 en zo af en toe staat het beeld stil. Maar het bevriest op dit kanaal niet; het gaat na een seconde of zo weer door. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Dddbmt ,

Balen dat het probleem weer terug is! Ik heb jouw TV Box net onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit en het signaal nu wel stabiel zijn. Ervaar jij dit ook zo? Mocht dit niet zo zijn en ervaar jij nog steeds problemen op kanaal 261, dan ga ik direct voor jou de technische dienst inschakelen om te kijken wat het probleem op die zender is.

 

Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Ik heb na het lezen van meerdere topics de aansluiting rechtstreeks op de tv box aangesloten. Hopelijk lost dit het probleem op. 

Reputatie 7

Hi @Dddbmt,

Hopelijk wel inderdaad! Is het gelukt om het probleem op te lossen? Anders horen we het natuurlijk graag van je!

Reputatie 1

Ik heb nu al een maand geen storingen met begin gemist of uitzending gemist. Dus die rechtstreekse aansluiting lijkt de oplossing.

Reageer