Schokkend vertraagt TV-beeld

  • 17 februari 2020
  • 10 reacties
  • 334 Bekeken

Ben een aantal jaren bij T-Mobile. In het begin had ik prachtig beeld zonder storingen.

De afgelopen maanden heb ik schokkend vertraagt beeld.

Eerst heb ik het T-Mobile (TM) Community/Forum naar vragen en antwoorden gekeken.

B.v. verbindingen, TV-Box harde schijf leeg maken enz..

Niets heeft hierin een oplossing voor mijn beeldprobleem geholpen.

Wel valt mij op dat veel mensen problemen hebben met TM.

Met de Techn-dienst van TM naar een oplossing gezocht.

Het bleek dat mijn “beeldsnelheid” veel te laag stond; deze is door hun naar 97 gezet.

Na deze verhoging bleef het zelfde beeldprobleem!

Na veel pogingen kregen ook hun hiervoor geen verdere oplossing voor mijn beeldprobleem.

Hierop hebben ze een techn.-specialist thuis naar de beeldresultaten laten kijken.

Zijn oordeel: hier in huis is alles goed aangesloten; ik zie bij uw opnamen dat het slecht vertraagde beeld en soms zelfs blokkering beeld overkomt; ik denk dat het probleem van buiten af komt (TM???). Voor alle zekerheid heeft hij het modem vervangen. Mocht ik nog steeds beeldproblemen blijven houden. Dan kon ik de hem alsnog bellen.

Hem kort daarna gebeld en doorgegeven dat ik nog steeds een vertraagt/schokken beeld heb.

Zijn antwoord was; ik kan u niet verder helpen, neemt u maar dit met TM op, mogelijk zou het aan de TV-Box kunnen liggen. TM heeft mij een nieuwe TV-Box toegezonden. Deze aangesloten en jawel wederom schokkend/vertraagt beeld (per minuut wel 3 tot 4x). Wederom met TM tech-dienst gebeld. Hierop kreeg ik het antwoord: een paar keer schokkerig/vertraagt beeld dat kan; hierin kunnen wij weinig doen. In de toekomst gaan wij de beelden via de Cloud aansturen, dan zal dat voor veel gebruikers de beeldkwaliteit veel verbeteren.

Wat is dat voor service; daar zit ik als klant niet op te wachten! Ik betaal voor een goed produkt,NU!

P.s. Wat wel goed beeld geeft is een film via de PC downloaden; en dan via een USB aansluiting op de TV-Box deze af te spelen. Ook via de TV-Box naar b.v. YouTube te kijken; dan heb ik prima beeld zonder schokken of vertragen. Mijn ervaring; TM levert de  laatste tijd het zenderpakket veel te zwak door. TV kijken doe ik alleen nog naar het nieuws, verder kijk ik al niet meer naar die zwakke zenders. Dit is mijn laatste poging een goed beeld te krijgen!


10 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey @Simon53, ik heb even met je meegekeken vanuit hier en de kwaliteit van de TV stream zelf ziet er gewoon prima uit dus ik vermoed dat het daar niet aan ligt. Ik zie dat je gebruik maakt van een 4K TV, klopt dat? Zou je eens willen proberen om de settings van de TV op de invoer van de TV Box (dus de bron die je selecteert op de TV, bijvoorbeeld HDMI 1) vast te zetten op 50 HZ en 1080P? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt!

Hoi Brian,

Fijn dat je reageert met deze mogelijke oplossing.

Ik pak dadelijk het boekwerk van de TV erbij om te kijken of dit mogelijk is.

p.s. ik heb een Samsung UHDTV Ultra High Definition 4K op HDMI 1

Hoi Brain,

Heb het instructieboek en op de TV de digitale-beschrijving erbij gehaald.

Om de TV, HDMI 1 vast te zetten op 50 HZ en 1080P is tot nu, nog niet door mij gevonden; mijn inziens niet mogelijk.

De TV HDMI 1  staat ingesteld op 1920x1080  60p.

De digitale omschrijving op de TV geeft aan “Stel de resolutie voor de TV box of satelliet ontvanger in op 1080i of 720p.

De compressie van TV-inhoud kan leiden tot vervorming vanuit het beeld; met name bij snel bewegende beelden.

Is dit voor jou een duidelijke begin om naar de oorzaak vertraag/schokkig  beeld te vinden? Mij niet zozeer. Ik vermoed dat de TV-box voor 60HZ verzenden niet aan kan.

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Simon53, hmm jammer ik had gehoopt dat je het via de TV in zou kunnen stellen. Ik kan nog 1 ding proberen en dat is de TV Box een fabrieksreset geven, dan zou hij in theorie de juiste settings van de TV over moeten nemen. Hierbij worden dan wel alle opnames gewist dus laat even weten of dit akkoord is. Ik hoor het graag! 

Hoi Brian,

Als dat het redmiddel zou zijn mag je voor mij een fabrieks instelling geven.

Moet ik dan de TV ingeschakeld laten staan?

Gr. @simon53

Hoi Brian,

Als dat het redmiddel zou zijn mag je voor mij een fabrieks instelling geven.

De TV-box staat constant aan!

Gr. @simon53

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Simon53,

Ik heb zojuist de fabrieksreset van je TV Box in gang gezet. Binnen enkele ogenblikken gaat ie helemaal opnieuw opstarten. Kun je vervolgens testen of de resolutie nu wel klopt? :relaxed:

Beste Piotr,

De TV werkt nu perfect (geen schokken of vertraagt beeld); de resolutie staat nu i.p.v.60 op 50.

Ik bedank jou en Brian voor het geduld en de goede service!

Met vriendelijke groet,

@Simon53:grinning:

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Simon53,

Geen dank! Top om te horen dat de fabrieksreset het euvel heeft opgelost! :smile: 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Simon53, hmm jammer ik had gehoopt dat je het via de TV in zou kunnen stellen. Ik kan nog 1 ding proberen en dat is de TV Box een fabrieksreset geven, dan zou hij in theorie de juiste settings van de TV over moeten nemen. Hierbij worden dan wel alle opnames gewist dus laat even weten of dit akkoord is. Ik hoor het graag! 

Moet de eerste tv nog tegenkomen waarbij dit kan (geloof ik), werkelijk waar nog nooit gezien dat een tv kan bepalen wat voor inkomend signaal de bron moet gaan uitzenden. Deze functie moet gewoon weer in het menu van de settop box worden ingebouwd (zoals dat in de begindagen gewoon al het geval was).

Dacht eigenlijk bij een vorige keer dat ik deze opmerking zag in een andere thread dat het over het menu van misschien de nieuwe kastjes ging (aangezien er op de Entone's totaal niks zat wat met resolutie te maken heeft in het instellingen menu, maar met dezelfde ‘firmware’ op alle soorten kastjes zal er ook geen verschil in opties zijn).

Reageer