Beantwoord

settop box reageert niet op afstandsbediening

  • 22 October 2019
  • 18 reacties
  • 1164 Bekeken

Hallo,

 

sinds vandaag de t-mobile thuis glasvezel internet. Dit kwam met 2 settop boxen.

De grotere, de entone amulet 515B reageert niet op de afstandsbedieningen. De kleinere ( amino 610x)  wel.
De amulet geeft wel geluid wanneer ik toetsen indruk, maar kan niks doen ermee, en dus niet installeren.
De afstandsbedieningen werken dus wel op de andere settopbox.

Full resets al gedaan,m van 10 secondes en langer, astandbedieningen zijn ook reset.

Afstandsbedieningen zijn van het nieuwe type.

graag een oplossing

icon

Beste antwoord door Brian 25 October 2019, 16:15

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Marion,

Mogelijk helpt een fabrieksreset van de Entone tv box. Dit kan je helaas niet zelf doen. Even wachten tot een T-mobile moderator het oppakt, of bellen met de klantenservice. Zij kunnen dit op afstand wel volledig resetten.

Mvg. Marcel

Hallo Marion,

Mogelijk helpt een fabrieksreset van de Entone tv box. Dit kan je helaas niet zelf doen. Even wachten tot een T-mobile moderator het oppakt, of bellen met de klantenservice. Zij kunnen dit op afstand wel volledig resetten.

Mvg. Marcel

We wachten  nog even op een reactie van de t-mobile moderators…...

Reputatie 7

Hi @marlonwolterink, ik kan eventueel een fabrieksreset voor je uitvoeren maar hiervoor heb ik dan nog wel even je gegevens nodig. Veel makkelijker is het om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Als je de stappen in dit topic exact volgt dan lukt het écht. Mocht het niet lukken laat mij dan weten bij welke stap je precies vastloopt dan kijk ik graag met je mee!

Hi@marlonwolterink, ik kan eventueel een fabrieksreset voor je uitvoeren maar hiervoor heb ik dan nog wel even je gegevens nodig. Veel makkelijker is het om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Als je de stappen in dit topic exact volgt dan lukt het écht. Mocht het niet lukken laat mij dan weten bij welke stap je precies vastloopt dan kijk ik graag met je mee!

Hoi brian,

 

de standaard dingen had ik al uitgevoerd voordat ik het topic aanmaakte.
'’Full resets al gedaan, van 10 secondes en langer, astandbedieningen zijn ook reset.'’

 

Dus een fabrieksreset lijkt me handig .
 

Reputatie 7

Hoi @marlonwolterink

 

Ik kan de TV Box niet vinden. Zit deze momenteel niet aangesloten op je modem? Zo nee, kun je deze dan aansluiten en mij dit laten weten? Dan doe ik poging twee! Zorg er overigens voor dat de TV Box direct op het modem is aangesloten, dus zonder switches of adapters. 

Hoi@marlonwolterink

 

Ik kan de TV Box niet vinden. Zit deze momenteel niet aangesloten op je modem? Zo nee, kun je deze dan aansluiten en mij dit laten weten? Dan doe ik poging twee! Zorg er overigens voor dat de TV Box direct op het modem is aangesloten, dus zonder switches of adapters. 

Hoi Sander, klopt onze andere mediabox was aangesloten. De niet werkende hebben we nu weer even aangesloten.

Reputatie 4

Hi @marlonwolterink, ik zie in de notities dat mijn collega’s aan de slag zijn geweest en dat het probleem is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren met onze Interactieve TV dienst, laat het mij weten. Ik sta voor je klaar!

Hi@marlonwolterink, ik zie in de notities dat mijn collega’s aan de slag zijn geweest en dat het probleem is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren met onze Interactieve TV dienst, laat het mij weten. Ik sta voor je klaar!

Hoi @Candy ,

 

Nee hoor. Niks is veranderd. Kreeg via de telefonische helpdesk na lang wachten het antwoord dat '’ het internet nog omgezet moest worden in de centrale'’ en dat ik daarop moest wachten. Ondanks dat de andere setup box prima werkt. Dus ik ben nog geen steek verder.

 

Reputatie 7
Badge +16

@marlonwolterink Werkt jouw afstandsbediening inmiddels? Zo niet, dan ga ik ermee aan de slag! Het kan ook een foutje in de afstandsbediening zelf zijn. Als deze namelijk zelfs na fabrieksresets nog niet werkt - en na opnieuw te hebben gekoppeld - dan lijkt er iets mis te zijn in de interne technologie.

Hoi allen,

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven. ik heb de instructie stappen voor reset e.d. exact gevolgd.

De Settopbox geeft een melding om mijn registratie te voltooien (klantnr en pincode), maar ik kan deze niet invoeren omdat de afstandsbediening niet werkt.

De afstandsbediening is wel in staat om mijn tv aan / uit te schakelen en het volume te bedienen.

Zouden jullie mij ook een fabrieksreset kunnen geven? of moet ik ook wachten tot de administratie in de centrale op orde is?

@marlonwolterink Werkt jouw afstandsbediening inmiddels? Zo niet, dan ga ik ermee aan de slag! Het kan ook een foutje in de afstandsbediening zelf zijn. Als deze namelijk zelfs na fabrieksresets nog niet werkt - en na opnieuw te hebben gekoppeld - dan lijkt er iets mis te zijn in de interne technologie.

Zou je voor mij ook kunnen controleren of alles aan jullie kant OK is? 

De settopbox reageert niet op de afstandsbediening en is daarmee onbruikbaar. Ik kan niet mijn interactieve-TV actieveren!!

Reputatie 3

Hoi @sjuut, goed dat je aan de bel trekt! Zou je jouw afstandsbediening eens willen resetten? Hoe je dat doet kun je hier vinden: Afstandsbediening bestellen. Laat je ons weten of het hiermee is gelukt?

Hoi @sjuut, goed dat je aan de bel trekt! Zou je jouw afstandsbediening eens willen resetten? Hoe je dat doet kun je hier vinden: Afstandsbediening bestellen. Laat je ons weten of het hiermee is gelukt?


Ik heb alle stappen van het reset proces doorlopen. Ik vrees dat het probleem zich in de interactieve ontvanger voordoet; aangezien ik met de afstandsbediening wel de TV kan aan/uit schakelen.

De settopbox reageert op geen van de knoppen. Het beeld staat vast op het registratieformulier (klantnummer + pincode), maar ik dus heb geen mogelijkheid om deze in te voeren. Maakt het voor mij onmogelijk om het registratieproces te voltooien. Ik kijk momenteel via de TV-anywhere app als tijdelijke oplossing, maar ik zou graag gebruik willen maken van de interactieve ontvanger.

Reputatie 7

Hey @sjuut,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik voer graag een fabrieksreset voor je uit van je TV Box om dit euvel te verhelpen. Wel komen hiermee al je opgenomen programma's te vervallen, ga je hiermee akkoord? Ik hoor het graag!

Hey @sjuut,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik voer graag een fabrieksreset voor je uit van je TV Box om dit euvel te verhelpen. Wel komen hiermee al je opgenomen programma's te vervallen, ga je hiermee akkoord? Ik hoor het graag!


Ja uiteraard ga ik hiermee akkoord. Aangezien ik de settopbox nog niet heb kunnen activeren, zijn er ook nog geen opgenomen programma’s :wink: .

Laat u het weten zodra dit gelukt is ? heeft u nog gegevens van mij nodig?

Reputatie 7

Hey @sjuut,

Zojuist heb ik de fabrieksreset voor je in orde gemaakt. Binnen enkele ogenblikken moet je TV Box opnieuw gaan opstarten. Kun je mij laten weten of je TV Box na de herstart wel reageert op je afstandsbediening?

Hey @sjuut,

Zojuist heb ik de fabrieksreset voor je in orde gemaakt. Binnen enkele ogenblikken moet je TV Box opnieuw gaan opstarten. Kun je mij laten weten of je TV Box na de herstart wel reageert op je afstandsbediening?


Nu werkt het. Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +16

@sjuut Wat fijn dat de factory reset gewerkt heeft! Geniet van je TV abonnement en als we iets anders voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community. :smile:

Reageer