Beantwoord

Signaal van afstandsbediening naar tv box (evt met harddiskrecorder)

  • 27 August 2017
  • 12 reacties
  • 1994 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een vraag. Met wat voor signaal word de bediening van de afstandsbediening naar de tv box en of tv box met harddiskrecorder gebruikt? Ik zit er namelijk over na te denken om tmobile thuis af te sluiten, maar de tv box en of tv box met harddiskrecorder komt in een gesloten kast te staan, Is dit mogelijk?

Mvg
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 27 August 2017, 17:14

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Hallo Eitje0,

De tvbox maakt gebruik van een infrarood afstandsbediening. hierdoor heb je een zichtlijn nodig met het apparaat. als je deze dus in een kastje plaatst dan moet deze open staan

De settopbox met harddisk recorder heeft de mogelijkheid om een externe IR aan te sluiten. (heb ik nog nooit geprobeerd) je zou kunnen proberen om dan https://www.partsnl.nl/a/marmitek-infraroodverlenging-draadloos-25008174-2-ir-leds-blister-85800040?gclid=EAIaIQobChMIjMygt9n31QIVDT4bCh1eNAIpEAQYBCABEgIdUPD_BwE te bestellen.

De box zonder harddisk recorder is zo klein dat deze meestal onder de tv past.

Reputatie 7

Hoi Eitje10,

Grappig dat er toevallig net een ander topic over het infraroodsignaal is gestart: Locatie Infrarood sensor entone 515b.

Heeft het antwoord van Hidden.nld je geholpen? We horen graag een update. 🙂

Reputatie 1

Hoi Eitje10,

Grappig dat er toevallig net een ander topic over het infraroodsignaal is gestart: Locatie Infrarood sensor entone 515b.

Heeft het antwoord van Hidden.nld je geholpen? We horen graag een update. 🙂

@Sander De link werkt niet; ik kom niet bij dat topic terecht.
Er staat ‘de box zonder recorder is zo klein dat ie onder de tv past; dat is natuurlijk waar. Echter, hierdoor heb je ook een kabel zichtbaar, terwijl we net alle kabels weg willen werken. Dat is dus onmogelijk met jullie box begrijp ik?? En waarom is dat? De Ziggo box kon het bijvoorbeeld prima aan .. waarom bij jullie niet? Groetjes, Mandy

Reputatie 7

Hi @MandyC,

 

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de link direct aangepast. Nu kom je weer in het juiste topic terecht. 

 

Er zijn inderdaad drie kabels nodig voor een TV Box: 1) stroom 2) TV signaal vanuit de UTP 3) HDMI kabel naar de TV. Hoe ziet de opstelling er bij jou uit? Kun je een foto bijvoegen? Waarschijnlijk dat de locatie van de TV Box de meeste winst oplevert qua niet zichtbaar zijn van de kabels. 

Reputatie 1

@Sander  We zijn aan het verbouwen dus de situatie nu is niet representatief. We willen echter alle kabels achter de muur wegwerken en daar dus nu al voorbereidingen voor treffen. Er komt een tv te hangen en daaronder een zwevende kast. Het kastje zal dus onder de tv moeten komen. Vind dat echt een groot nadeel :-( … 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MandyC, ik begrijp je helemaal en dat gaat er dan esthetisch gezien ook niet super uitzien. Wat wellicht nog een optie voor je is, is om zonder TV Box bij ons een tv-abonnement af te nemen. Dat werkt met het gros van de smart tv’s, alleen nog niet met LG. Wat voor merk tv heb je thuis staan welke boven de zwevende kast komt? Lees in ons speciale artikel trouwens alles over draadloos tv-kijken: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! | T-Mobile Community.

Mocht je nog hulp of tips kunnen gebruiken, let me know! 😄

Reputatie 1

@Jason Dank voor de tip. Ik heb een Sony, maar ben nog een dino zonder ‘smart tv’ .. deze heb ik smart gemaakt met de Xiaomi Mii. Heb de app daarop inderdaad gekeken, maar vond de kwaliteit vooralsnog een beetje tegenvallen; vooral geluidstechnisch.
Maar het is een goede tip. Dank! Ik ga er over nadenken.

 

Reputatie 7

Hi @MandyC, tof om te lezen dat je jouw tv zelf smart hebt gemaakt en de Smart TV App al hebt uitgeprobeerd! Kan je aangeven op welk gebied jij issues ervaarde met het geluid? Dan zoek ik hier graag een oplossing voor, zodat je zonder problemen de App kunt gebruiken. 

Reputatie 1

@Lisa  .. ja je moet wat he? 😉
Ik vind het geluid echt heel zacht van de app. Ter vergelijk: we zetten de tv meestal op sterkte 10 - 11 en moesten nu echt richting de 19 - 20. 
Dat was het vooral.

Reputatie 7

Hi @MandyC, haha yeah ik vind 't knap hoe je dit zelf hebt gefixt! Goed dat je het aangeeft, merci daarvoor. Ervaar je dit op elke zender of specifiek bij een paar zenders? Maak je daarnaast ook gebruik van externe audio appartuur toevallig? Ik hoor het graag van je, want dit is iets dat ik voor je wil laten uitzoeken. 

Reputatie 1

Hi @Lisa  .. nee, gewoon via de televisie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of het alle zenders zijn. Dat zal ik vanavond nog eens uit proberen. Ik heb geen extra audio apparatuur. Ik laat het je weten.

Groetjes, Mandy

Reputatie 7

Hi @MandyC, helemaal super als je dit zou kunnen uitzoeken! Dan dien ik namelijk graag een verzoek voor je in om hier in te duiken. Thanks! 😁

Reageer