Beantwoord

Sim niet te activeren en problemen TV Box


Mijn dochter is overgestapt naar T-mobile en de overgangsdatum zou 26juni zijn. Inmiddels een aantal dagen later is de sim nog steeds niet actief... Via "My T-mobile" proberen te activeren, maar kom niet verder dan het "SMS-gebeuren"??

Snap het ook niet... Oude sim abbonnement is verlopen. Nu stuurt T-mobile een SMS naar het desbetreffende telefoonnummer (nummerbehoud), maar hoe kan zij die ontvangen als ze geen werkende sim heeft.

Graag spoedig een oplossing, daar ze morgen naar Amerika moet.... 

 

Mvrgr. Peter. 

 

icon

Beste antwoord door Evy 29 June 2020, 14:06

Bekijk origineel

17 reacties

Ben een beetje klaar met iedere keer weer iets. 

Ben overgestapt naar T-mobile wegens ontevredenheid en arrogantie van Ziggo en nu begint het geneuzel alweer.. 

Deze week ook al een monteur langs geweest voor T-mobile thuis. Wilde een extra tv-box aansluiten bij mijn dochter op de slaapkamer. Beschrijving gelezen,... Plug&play.... Een kind kan de was doen..... 

Niet dus... Blijkt er iets niet goed te zijn, want telefonisch konden ze het na een reset ook niet verhelpen. 

Dus weer vrij nemen voor een monteur. 

Blijkt er een module in de meterkast niet goed te functioneren wat inhoud dat ik de extra tv box niet kan activeren, (waar ik al wel enige tijd voor betaal) én.... Dat ik via glasvezel, maar liefst 20% aan snelheid binnenkrijg.

Dwz 80 Mbit van de 750Mbit die ik zou moeten binnenkrijgen en waar ik voor betaal.

Snap dat iets kapot kan gaan, maar zo is er elke keer wel iets.

Ik weet het, niet zo zeuren, er zijn veel ergere dingen op de wereld, maar snap ook dat hoe klein de probleempjes ook zijn, dat het wel gaat irriteren.

Heb met ziggo ook veel ellende meegemaakt en wil dit niet nóg eens.. 

Sorry, maar moest dit even kwijt…

 

 

Reputatie 6

Hi @peerke23672 

Dat is absoluut niet de ervaring die we onze nieuwe klanten willen geven! Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je de simkaart graag geactiveerd wilt zien, wanneer je dochter vertrekt richting Amerika. Dit ga ik uiteraard voor jullie oplossen! Kun je mij een privébericht sturen met het 06-nummer. adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN? :smile: Ook ontvang ik graag het volledige simkaart nummer. Zodra ik dit binnen heb, ga ik gelijk aan de slag!

Reputatie 7

Hi @peerke23672, nog even als aanvulling op de problemen met de vaste verbinding: Aan de aantekenignen van de monteur te zien is de mediaconvertor (het zwarte kastje tussen de modem en het aansluitpunt) defect. Er is een nieuwe naar je onderweg zodat je snel van de extra TV Box kan genieten! :slight_smile:  

Dag Brian, 

De mediaconverter is binnen en aangesloten zoals gezegd is. 

Nu is het probleem met de tvbox nog steeds hetzelfde. 

Ook heb ik het idee dat de snelheid nog steeds niet klopt. 

(diverse speedtest's gedaan en gemiddeld tussen de 280 en 450 Mbit) 

Met andere woorden ben ik er niets mee opgeschoten... 

Hoe nu verder? 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @peerke23672, goed dat je weer aan de bel trekt! Ik heb meteen een lijnmeting gedaan om na te gaan wat er mis is, maar ik zie geen aangesloten tweede TV Box. Zou je deze alsjeblieft in een poort (1, 2 of 4) kunnen aansluiten op het modem. Ik zie in poort 3 namelijk wel de Entone Amulet (box met recorder) en die kan ik uitlezen. 

Zodra de tweede box ook aangesloten is, kan ik je op afstand helpen. Samen komen we eruit! 

Dag Jason, 

Ik had de stekker uit de tvbox gehaald omdat ie het toch niet deed. 

Is inmiddels weer aangesloten en verbonden met poort 4.

En hoe zit het met de snelheid?

Ik merk tijdens FaceTime met mijn dochter in Amerika, dat de verbinding vaak weg valt en de snelheid nog net zo traag lijkt als voorheen. 

Ik denk dan ook dat het niet aan de mediaconverter heeft gelegen. 

De monteur had ook nog geprobeerd met een nieuwe modem, maar dat maakte ook geen verschil. Daarna heeft hij de oude teruggeplaatst... 

Deze week mijn internet pakket nog ge-update naar het snelste pakket.

Hopelijk kunt u wat vinden... 

Mvrgr. Peter. 

Reputatie 7

Hi @peerke23672, ik heb zojuist je verbinding opnieuw bekeken maar ik zie nog steeds maar 1 TV Box. Zijn beideTV Boxen rechtstreeks aangesloten op de modem of zit er toevallig nog een switch of eigen router tussen? Ik zie dat alle poorten namelijk wel in gebruik zijn. Mocht je een eigen switch/router gebruiken zou je deze er dan eens tussenuit willen halen? Dan kunnen we deze alvast uitsluiten. En zou je alvast een reset van beide TV Boxen en de modem via de volgende stappen uit willen voeren?

Oké Brian, 

Ik zal na mijn werk de tv boxen resetten zoals staat beschreven. 

Alleen hoor ik niets terug over mijn trage snelheid, wat ik wel belangrijker vind dan mijn 2e tv-box!!!

De beide tv-boxen zijn gereset... 

Reputatie 1

@peerke23672 

Met een snelheid van 280mbit tot 450mbit zou je meer dan ruim voldoende snelheid moeten hebben voor simpele facetime verbinding. Zijn genoeg factoren die mee kunnen spelen die invloed hebben op de kwaliteit van het gesprek vooral tussen hier en Amerika zoals de verbinding van je dochter. Dat je de maximale beloofde snelheid 750mbit niet haalt kan ook aan de Wi-Fi liggen en of je op 2,4ghz of 5ghz zit en de afstand tot de modem of maximale doorvoer snelheid van de antennes in je telefoon/pc/laptop/tablet (genoeg factoren dus). Ooit een speedtest bekabeld gedaan? Kan een wereld van verschil zijn. Maar traag is je verbinding allerminst, alles boven de 50mbit is ruimschoots voldoende voor de gemiddelde consumenten dingen.

Sorry, maar zit niet te wachten op dit soort reacties... 

Ik snap dat er altijd verlies is door omstandigheden, maar als ik betaal voor een supersnel internet (inmiddels het abonnement van 1 Gbit) dan snap je toch ook wel dat ik niet akkoord ga met een snelheid die meer dan de helft minder is dan waar ik voor betaal…

De monteur van Guidion die hier was geweest had de snelheid bekabeld getest en constateerde dat ik maar 20% binnen kreeg van wat ik hoor te krijgen... 

Onacceptabel... 

 

Reputatie 1

Ik zeg niet dat het acceptabel is maar om het traag internet te noemen is ook weer het andere uiterste. Ik snap heus wel dat je wilt krijgen waarvoor je betaald. Maar het ging toch over de facetime verbinding(hoeveel mbit denk je dat zo'n stream is?). In dat geval kan ik je vertellen dat 280mbit meer dan voldoende is en je het kwaliteitsverlies niet moet zoeken in de t-mobile verbinding. Is na vervanging van de nieuwe mediaconverter nog een bekabelde test gedaan? Aangezien jezelf meer dan 20% meet na de plaatsing.

Vind het overigens raar dat je niet zit te wachten op dit soort reacties ik probeer gewoon dingen in perspectief te plaatsen. Sneller is niet perse altijd beter maar dat geheel terzijde

Ik snap ook jouw goede bedoelingen, maar als je vanuit mijn eerste bericht leest is het "facetimegebeuren" (wat mij nog het minst interesseert) en de snelheid, helemaal niet het grootste probleem waarom deze topic is gestart. (zie eerste bericht)

Later in het verhaal is een moderator begonnen over mijn probleem met de tvbox en vaste verbinding, nadat ik mijn ongenoegen even kwijt moest… En daar maak ik dan ook gebruik van. 

 

Dat met de simkaart is opgelost, maar al het andere loopt nog.... Tenminste, dat hoop ik?!

 

Nog steeds geen werkende tv-box op de slaapkamer en een veel te traag internet. 

Reputatie 7

Hey @peerke23672,

Ik help je graag aan een oplossing! Allereerst ben ik benieuwd hoe je tweede TV Box hebt aangesloten op je modem. Is je tweede TV Box middels een netwerkkabel direct op je modem aangesloten en zo ja, op welk LAN-poortje? Ook wil ik je de volgende handeling adviseren: 

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.  

  1. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom. 

  1. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in.  

  1. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan. 

Wat zie je na deze handeling in beeld verschijnen?
 

Ik begrijp ook dat de snelheid van het internet nog te wensen over laat. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. 

 Let op: 

- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten 

- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding 

 

Als je de resultaten in dit topic kunt delen dan kunnen we verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten! 

De tvbox is Al een paar keer op de voorgeschreven aangesloten op poort 4.

 De speedtest's komen nog. 

Eerst maar eens de tvbox. 

Ik krijg een openingsscherm van Amino met in het rood de tekst eronder:

Unable to get upgrade firmware

Please contact technical support

* 14.7.25_build6-bbl

 

 

Reputatie 7

Hey @peerke23672,

Ik zie gelukkig nu wel twee TV Boxen aangesloten op je modem. Zojuist heb ik op afstand een fabrieksreset uitgevoerd op de TV Box die maar niet wil ontwaken. Zie je nu wel iets gebeuren? Mocht dit niet hebben geholpen, geef dan gelijk een seintje. Dan moeten we onze techneuten gaan inschakelen om dit probleem voor je op te lossen!

Reageer