Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)


Reputatie 2

Sinds januari 2021 abonnement Thuis T-Mobile. TV box geeft regelmatig stilstaand beeld en haperend geluid. Resetten is onbegonnen werk, omdat dit praktisch elke dag moet gebeuren. Tot twee maal toe een nieuwe TV-box toegestuurd gekregen om de Haperende TV box te vervangen. Alle twee de nieuwe toegestuurde TV boxen blijken niet on-line te willen komen dus heb ik nog steeds de haperende TV box in gebruik in afwachting van een oplossing voor dit probleem. Telefonisch al meerder keren contact gehad en deze medewerkers proberen hun uiterste best te doen om het euvel op te lossen, alleen is dit telkens onbegonnen werk. Zij verwijzen dan door naar de technische dienst. Deze doen dan een of andere meting en sturen dan een bericht dat het probleem is opgelost terwijl dit absoluut niet het geval is. Dus ik heb op dit moment geen hoge hoed op van T-Mobile en het oplossen van een probleem. Waar T_Mobile wel hééééél erg goed in is, is het sturen van E-mail bedreigingen dat de apparatuur moet worden opgestuurd want ze gaan over tot het in rekening brengen van een boete van € 90,00. Hier kun je dan niet op reageren via die E-mail want het is een no-response mail. Je kan alleen contact krijgen via de telefoon(met wachttijden die oplopen tot wel 30 minuten) en dan krijg je een heel begripvol medewerker aan de lijn die ook niet in staat is om dit technische mankement op te lossen. Het loopt nu al twee manden en er is nog steeds geen oplossing in zicht. Om moedeloos van te worden en als dit niet op korte termijn echt wordt opgelost dan kan T-Mobile alles terug krijgen en zal mijn abonnement niet verder lopen vanwege het niet nakomen van een goede levering van TV beelden en geluid. Had Ziggo en ben toen weg gegaan omdat er bij ZIGGO regelmatig blokken in het beeld waren. Maar met T-Mobile ben ik nog weer een stap erger terug, nu heb ik last van haperend geluid en stilstaan(gepauzeerd) beeld dat wel gerest kan worden, maar niet als dit elke dag opnieuw moet, daar betalen we echt te veel voor. Ik hoop dat T-Mobile dit verhaal ter harte neemt want het is zeer frustrerend zoals het nu gaat.

 

Moderator edit

Heb jij problemen met haperend, stilstaand of blokkerig beeld, doorloop dan de stappen uit dit topic om weer haarscherp beeld te krijgen:

 

icon

Beste antwoord door medusaro 21 July 2021, 14:33

Bekijk origineel

150 reacties

Reputatie 2

Hallo Medusaro. Ik heb inmiddels ook wat problemen met TV achter de rug en het lijkt bij mij opgelost te zijn. Heb je glasvezel of ADSL van T-mobile? En die Ziggo aansluiting, was dat een kabel met ingebouwde CI+ module of ook een TV box? Ik vraag dit, omdat je met Ziggo ook al last had van blokken, dus je moet kunnen uitsluiten dat het niet aan je TV of een vorm van signaal vervorming in je huis ligt.

 

Reputatie 2

Hallo Chris16, Ziggo was coaxkabel. T-Mobile is Glasvezel. Heb 3 TV boxen, 1 voor woonkamer en twee voor slaapkamers. Woonkamer geeft problemen en met de meting door de klantenservice wordt geconstateerd dat de TV box woonkamer geen goede stream waardes geeft en die van de slaapkamers hebben dat euvel niet. dus was vervanging een oplossing, alleen krijg ik tot twee keer toe een TV box die niet on-line wil en niet uit/standby gezet kan worden. Met dat geluk had ik beter een staatslot kunnen kopen:). Helaas schijnt T-mobile niet te kunnen bevatten dat ze mij tot twee keer toe een defecte TV box hebben gestuurd ter vervanging van de haperende TV box en sleept het probleem zich dus gewoon voort tot er een keer een helder licht is die doorziet wat er loos is. Het bedreigen dat de tv boxen terug moeten worden gestuurd is wel heel hoog op hun agenda want die dreigementen worden constant geuit. Maar oplossen van mijn probleem is voor T-Mobile niet zo'n hoge prioriteit. Als dit nog lang zo doorgaat kunnen ze alles terug krijgen.

Reputatie 2

Mmm, ik heb DSL. Bij mij moest ik het snoer naar het modem vanuit de muur vervangen en dat hielp. Maar dat zal bij jou wellicht niet helpen, ik ken glasvezel niet. Ik hoop dat ze je snel helpen. Ik was ook 3 maanden bezig, maar op dit moment gaat het goed hier. Succes

Reputatie 2

De glasvezelkabel wordt aangesloten op een modem van T-Mobile. Vandaaruit gaan dan CAT5 kabels die T-Mobile bij de TV box levert van het modem naar de TV box voor de internetaansluiting. Dus in principe een gehele nieuwe installatie en  kabels. De TV boxen in de slaapkamers laten niet dit euvel zien, maar dat kan natuurlijk omdat die maar een korte periode aan staan en er op dat moment geen hinderlijke geluidshapering of “gepauzeerd” beeld wordt weergegeven. In de woonkamer staat de TV box bijna de gehele dag aan en dan is er bijna dagelijks stilstaand(gepauzeerd) geeld en haperend geluid. Helaas niet op steeds de zelfde tijden dus is hier niet echt een vinger achter te krijgen. Als ik dan het advies van T-Mobile volg dan moet de TV box van spanning en internet af om daarna weer aan te sluiten. De TV box start dan weer op door de hele opstartcyclus te doorlopen en dan hebben we weer ongestoord beeld. Het is echter niet de bedoeling dat ik dit bijna dagelijks moet doen, dan had ik beter bij ZIGGO kunnen blijven met zo nu en dan blokjes in het beeld, ook storend maar alles loopt door terwijl dit bij T-Mobile gewoon midden in een uitzending het beeld stopt (voelt als pauzeren) en geluid valt weg om vervolgens gewoon verder te gaan waar was gestopt, dus het programma loopt niet door als het beeld stilstaat en geluid weg is. Als je hier bijna dagelijks mee wordt geconfronteerd dan wordt je hier wel redelijk gefrustreerd van. Ik vind het dan ook vreemd dat T-Mobile hier zo laconiek mee omgaat. De telefonische en chat contacten die je krijgt na een zeer lange wachttijd doen telkens weer hun stinkende best om mij van dienst te zijn, maar moeten toch telkens weer constateren dat het een technische benadering behoeft. Alleen nemen de technische dienst het niet zo nauw en doen even een meting en zeggen dan dat het probleem is opgelost. Om gek van te worden, zeker als de telefonische en chat contacten ook een test doen en dan beide diensten constateren dat er een probleem is met de streaming van de woonkamer TV box. Er wordt dan gezegd dat je T-Mobile de kans moet geven, maar op deze manier wordt het toch wel erg moeilijk. Afwachten maar op de dingen die komen gaan of niet.

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor je bericht aan de Community! Ik wil graag met je meekijken naar het euvel, want dit moet enigszins makkelijker kunnen worden opgelost. Ik zie dat het oude onderzoek is gesloten, omdat er geen verbinding kon worden gemaakt met de TV Box. Eerder onderzoek is inderdaad gesloten doordat wij vanaf onze kant geen problemen zien aan de stream. Om de bepalen wat er precies gebeurt met het beeld, wil ik je vragen om ook de algehele verbinding in de gaten te houden wanneer deze een verstoring lijkt te hebben. Wil je voor mij de datum en tijd noteren wanneer dit gebeurt en checken of de algehele verbinding wel goed loopt? Met deze extra informatie kunnen we scherper het probleem in kaart brengen. Ik hoor graag van je!

Reputatie 2

Hallo Boris,

Ik wil dat wel doen, toen mijn abonnement inging heb ik het een aantal keren opgeschreven, maar ben er uiteindelijk mee gestopt omdat de telefonische hulp wel zag dat de streaming naar deze TV box niet klopte, wat er niet klopte weet ik niet, maar zij gaven dit aan. De technische dienst zegt dat ze niets kunnen meten dus zouden de telefonische medewerkers maar iets verzinnen? Lijkt mij niet erg aannemelijk, want ze gaan echt tot het gaatje oom je van dient te zijn, helaas telkens zonder resultaat. Maar als ik dan een melding krijg dat de technische diens de ticket sluit omdat ze niets meten terwijl ik nog steeds regelmatig wordt geconfronteerd met wat ik noem stilstaand beeld en op dat moment ook uitvallend geluid, net of er even op de pauzeknop wordt gedrukt.

24-12-2020 om 18:38 tot 18:45 telkens "bevriezend beeld/geluid

29-12-2020  om 10:45 tot 10:55 telkens "bevriezend beeld/geluid

02-01-2021 om 13:20 tot 13:25  telkens "bevriezend beeld/geluid

07-01-2021 om 21:15 tot 21:20  telkens "bevriezend beeld/geluid

Tevens zijn er momenteel twee extra TV boxen in mijn bezit die door T-Mobile zijn gestuurd als vervanging voor de haperende TV Box, echter deze deze beide boxen het niet, hoeveel geluk kan je hebben? starten op tot contact met server en stoppen dan, laten zich ook niet op standby zetten, blauwe lampje brand en gaat niet op rood. Dus momenteel gebruik ik dus nog steeds de regelmatig haperende TV Box tot er een oplossing komt voor mijn probleem. Ik krijg wel telkens dreigbieven en E-mails dat de TV boxen retour moeten op boete van € 90,00. Via telefonische helpdesk aangegeven dat ik deze E-mails en brieven krijg en heb van hen het advies gekregen de boxen nog niet terug te sturen voordat het probleem verholpen is. Dus wat moet ik nu doen? Aan de twee nieuw toegestuurde TV boxen werken niet dus kunnen  retour maar daarmee is mijn euvel nog niet opgelost.

Ik vind dit heel vervelend dat ik dit nu via een community moet melden, maar ik zie geen andere  oplossing. De abonnementskosten worden afgeschreven en betaal ik dus voor een systeem dat niet voldoet aan de leveringsvoorwaarden. Monteurs die langs zijn gekomen gaan weer onverrichter zake weg met de mededeling er komt een nieuwe TV box (2x), en ga zo maar door zonder uitzicht op een oplossing. 

Ik wil best de tijden opnemen voor u, maar hoe communiceer ik die dan met u?

 

 

Reputatie 7

Hi @medusaro Dank voor de toelichting en de voorbeelden! Excuses als het al eerder gecontroleerd/doorgenomen is maar werken de vervangende TV Box wel wanneer je ze aansluit op de plek van één van de TV Boxen boven? En wat gebeurt er wanneer je de netwerkkabels omwisselt? Met andere woorden, ik zou uit willen sluiten dat het aan de netwerkabel of de uitgang/poort van de modem ligt. Het feit dat het maar 1 TV Box is die het niet goed doet en ook vervangde Boxen het niet doen op dezelfde aansluiting doet mij dit namelijk vermoeden.

Reputatie 2

Hallo Brian,

Dit alles heb ik uitgeprobeerd, boven op beide slaapkamers, beneden en apart aangesloten via een door jullie geleverde Cat kabel rechtstreeks van af de ZYXEL modem. Alles mocht tot geen resultaat lijden. De TV boxen die als vervanging werden opgestuurd werkten tot contact maken server, waarna ik verwacht de vraag voor TV code en inlogcode. Echter bleef het scherm bij alle pogingen en dat zijn er heel veel door mij zelf en tijdens de telefonische en 1x via de chat sessie zwart, Verder kon ik de extra toegestuurde TV boxen ook niet op standby krijgen(blauw lichtje brand en wilde niet op rood) Dat dit tot twee maal toe gebeurd zou je niet verwachten, maar het gebeurde wel. Ik heb intussen de twee extra toegestuurde TV boxen terug gestuurd omdat ik constant werd herinnerd *bedreigd” dat ik boetes van € 90,00 kon verwachten als de apparatuur niet terug kwam. Ik ben eigenlijk wel klaar met T-Mobile en de manier waarop men denkt met een nieuwe klant te moeten omgaan zonder een gedegen oplossing te bieden voor het weldegelijk aanwezige probleem. Intussen heb ik nog wat data en tijden voor je. 

24-2-2021 RTL4 10:24 tot 10:27

24-2-2021 RTL4 18:55 tot 18:58

25-2-2021 ID       16:59 tot 17:02

25-2-2021 RTL4  18:43 tot 18:45

26-2-2021 RTL4  09:44 tot 09:46

Het is niet gebonden aan een bepaald kanaal. Dit is zeer storend.

Ik gebruik nog steeds de box die regelmatig de bovenstaande storingen geeft. Ik betaal voor drie boxen. de slaapkamerboxen vertonen niet de storing, althans daar gebruiken we ze te kort voor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. vr. groet  medusaro

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @medusaro, ik heb meteen alles bekeken en alle tickets doorgenomen om zo goed mogelijk op de hoogte te zijn van de situatie, maar momenteel is de verstorende TV Box zelf niet uitleesbaar, ik kan enkel de twee boxen in de slaapkamer bekijken. Mijn vermoeden gaat uit naar een defecte aansluiting/kabel op het modem of de TV vandaar dat de boxen alle drie niet te traceren zijn zodra ze beneden aangesloten worden en geven alle drie geen beeld op die locatie. Is er al gepoogd om een nieuwe HDMI-kabel toe te sturen en heb je de HDMI-kabels gebruikt bij de kruistest beneden die verbonden waren aan de boxen boven of die defecte van beneden?

Zolang de box onuitleesbaar blijft, krijgen wij namelijk continu een gesloten ticket terug. Dat is enorm frustrerend, maar duidt op een lokaal defect. Dat zou ook gelijk verklaren waarom de twee vervangende boxen ook niets deden op die plek. Als ik het nog eens lees, trek ik mijn vermoeden iets meer bij en zit ik te denken aan een defecte LAN-poort achterop het modem. Test eens door de niet-werkende box boven aan te sluiten in precies dezelfde LAN-poort (gele poort achterop het Zyxel modem) als waar één van de boxen boven op aangesloten is (bijvoorbeeld poort twee of drie). Werkt het nu wel? Gebruik de kabels die boven aangesloten zijn alsjeblieft.

Voor alle duidelijkheid, het gaat om deze vier gele poorten achterop het witte modem:

 

Reputatie 2

Hallo Jason, ik waardeer het dat jullie proberen mijn probleem op te lossen. Alleen zijn de zaken die er worden voorgesteld al de revue gepasseerd. Ik heb nu even een deja vu, want bij Ziggo werd ook telkens als er iets was de schuld afgeschoven op kabels. Onzin want de storing loste zich op zonder dat er wat met de kabels was gebeurd, dus probleem zat bij Ziggo en na een tijdje was het "blokjes” probleem van Ziggo opeens weer opgelost. 

De kabels (CAT en HDMI) die bij de T-Mobile TV boxen zaten zijn gebruikt. Ook het onderlinge omsteken van de poorten op het Zyxel modem, resetten van de modem, enz. is gedaan. Ook via losse kabels over de vloer die jullie leveren heb ik uitgeprobeerd op de poorten 1-4, helaas gaf niets een oplossing. Al deze handelingen heb ik al zo'n 5 maal doorlopen met de telefonische hulpdienst en 1x via een chat sessie en verder door mij zelf om te achterhalen wat er mis gaat, echter zonder resultaat maar wel met grote ergernis. Resetten TV-box helpt wel na beeld stilstand en geluid uitval, maar om dit bijna elke dat te moeten doen, uitzetten door spanning er af, internetkabel er uit, HDMI er uit. HDMI er weer in spanning er op, opstarten tot gevraagd wordt internet aansluiting, internetkabel er in dan doorstart en weer beeld en geluid. Maar deze handeling bijna elke dag uitvoeren is niet wenselijk, toch?

Verder kan ik mijn geluk niet op (want hoeveel keer zal het zijn dat je twee TV boxen als vervanging toegestuurd krijgt voor de haperende box, die beide niet on-line komen en zich niet laten uitschakelen-standby zetten) met de twee extra (vervangende) boxen die nu weer terug zijn bij jullie na dreigementen van boetes en die hier beide dienst weigerden, zijn ook boven op de slaapkamers uitgeprobeerd zonder resultaat en het op standby zetten van deze twee geretourneerde boxen mocht ook niet lukken.

Wat ik vreemd vind is dat de TV box in de woonkamer(beneden) niet meetbaar is en dat de technische dienst dit laat lopen en de ticket dan sluit? Er zijn in de afgelopen 3 maanden zijn er al zo'n 3 monteurs geweest die even rondkeken en druk met de telefoon in de weer waren en dan weer vertrokken. De laatste monteur die kwam constateerde dat de glasvezelkabel vanuit de glasvezel kabel aansluit box naar de Huawei “tussen box”, (waarvan dan weer een CAT kabel naar de ZYXEL model gaat) liep uit twee delen bestond omdat de monteur die het installeerde waarschijnlijk niet de juiste glasvezelkabel bij zich had. Hij heeft deze tweedelige kabel vervangen voor een kabel, alleen gaf dit niet het gewenste resultaat want de storing is er nog steeds.  Volgens mij is er dan toch wat mis met de box of de aansluiting vanaf het modem, hoewel ik dit betwijfel, want het modem geeft internet gewoon door? Als ik Netflix of Videoland wil kijken gaat de TV box uit en kan ik via internet waar de box ook zijn signaal van krijgt gewoon internet via de TV kijken zonder hapering van geluid of beeld.

De box werkt trouwens wel hé, hij geeft alleen op onverwachte momenten een, ik noem het maar "pauze” in beeld en geluid waarvan ik al wat momenten aan jullie heb  aangeboden. Na hapering "pauze” beeld en geluid gaat de uitzending gewoon verder waar die stilstond, dus de uitzending loopt niet door terwijl de box stopt.

Hier nog een paar haperingen;

1-3-2021 14:25- totale stop, mogelijk algemene storing bij jullie. geen TV tot ongeveer 18:00, wel internet want Netflix en Videoland en computers deden het wel, telefoon deed het ook.

2-3-2021 18:58-19:00 en op 19:35 weer op diverse kanalen, waaruit blijkt dat het ook niet aan 1 kanaal toegewezen zou kunnen worden.

3-3-2021 09:39-09:42, 15:04-15:06,18:52-18:53 op divers kanalen

Ik hoop dat je hieruit op kan maken dat alle voorgestelde opties al zijn doorgelopen en uitgeprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat en dat is het dus wat zo frustrerend is.

Reputatie 2

Nog even een aanvulling dat zich gisteravond 4--3-2021 voordeed. Vanaf 19:00 uur om de 2 á3 minuten stilstaand beeld. Ik heb toen ook de internetkabel van de TV box rechtstreeks op het ZYXEL modem gezet, zonder dat dit enig verschil maakte. Dit heeft zich tot 20:00 uur voorgedaan, toen waren we het zat en zijn we overgegaan naar Netflix welke zonder storing werd afgespeeld via de internetaansluiting waar ook de TV box op staat. In die tijd van haperingen hebben we ook boven gecontroleerd of dit achter elkaar stilstaand beeld en haperend geluid zich voordeed en daar was het niet. Wat uiteindelijk wel opviel was dat rond19:55 uur boven het nieuws over de voorgenomen kerncentrale in Groningen werd getoond. Boven de TV en Box uitgezet en naar beneden gegaan. Toen ik beneden kwam werd dat zelfde verteld in de woonkamer als wat ik boven al had gezien, dus zou ik zeggen dat de TV box beneden achter loopt???

Hoe is dit mogelijk, er zit gewoon een verschil in van denk ik zo'n 1 tot 1,5 minuut. Kan het zijn dat deze box op nakijken staat, ik kan hier geen goed garen van spinnen. Zou het een form  van achteraf kijken kunnen zijn? Er wordt dan gedownload en tijdens die download zou hij dan haperen? Ik denk zo maar wat. Of dit kan weet ik niet, maar vreemd is het wel. Graag hoor ik of dit iets is.

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg over de situatie! Dit geeft ons zeker meer inzicht over wat er precies gaande is. Naast jou goede uitleg, wil ik ervoor zorgen dat we ook visueel een volledig verhaal hebben klaar staan voor onze technische jongens. Op deze manier kunnen ze niet meer om het ticket heen! Om dit voor elkaar te krijgen, wil ik je vragen om een foto/video te sturen als het probleem zich voordoet. Met deze extra informatie hebben we zo meteen een mooi pakket wat we kunnen aanleveren, zodat we voor een permanente oplossing kunnen gaan voor het probleem.

Reputatie 2

Hallo Boris, als het geval wil heb ik op 1-3-2021 een opname van 5 minuten gemaakt toen het voor ons een heel uur, van 19:00 tot 20:00 uur omdat we het toen zat waren over zijn gegaan naar Netflix. In dez opname is het stilstaande beeld en haperende geluid duidelijk is te zien en horen. Het bestand is echter 1,5 Gb. Hoe kan ik die bij jullie krijgen?

Intussen nog wat data en tijden dat het na de laatste melding weer gebeurde.

4-3-2021 19:00 - achter elkaar steeds stukjes van 2 tot 4 seconden (storend en kies weer voor Netflix)

5-3-2021 11:10 ook weer meerder keren. (Dan maar weer naar Netflix)

vandaag 8-3-2021 12:25 12:29 volledig stilstaand beeld en geen geluid alsof er een pauze knop is ingedrukt.

Het feit dat ons is opgevallen dat de TV box in de woonkamer achter loopt t.o.v. TV boxen boven kan ik ook niet rijmen. Not een probleem dat we gemeld hadden bij de telefonische helpdesk is dat bij het opnemen in de Cloud zien we soms dat opnamen worden gestopt omdat er in het beeld een ronddraaiend cirkelpijltje draait alsof er een streaming even stopt om te downloaden en dan verder te gaan, alleen doet de Cloud opname hier niet aan mee en stopt de opname waardoor we zeer regelmatig niet het gehele opgenomen programma hebben. Mogelijk dat dit er ook mee te maken heeft? Het is in elk geval wel iets om echt moedeloos van te worden, jullie waarschijnlijk ook want die klant blijft maar zeuren. Ik hoop dat hier echt een oplossing voor komt want zoals het nu gaat zie ik niet dat wij aan het eind van dit jaar nog verder kunnen met T-Mobile als dit probleem blijft. Er wordt genoeg voor betaald en wat er voor geboden wordt is tot nu toe niet optimaal en zeer teleurstellend. Ziggo gaf zo nu en dan blokjes, was ook lastig maar in verhouding met wat we nu meemaken met T-Mobile waren de blokjes dus eigenlijk peanuts. Sorry dat ik zo door blijf drammen maar ik hoop echt op een oplossing.

 

Reputatie 7

Hi @medusaro We zoeken dit graag verder uit. Is het voor jou mogelijk om het bestand te uploaden op bijv Wetransfer? Desnoods kan je een klein stuk van 20 of 30 seconden waar de haperingen te zien zijn even knippen of filmen, dit zou je dan per mail door kunnen sturen naar _webcarethuis@t-mobile.nl (dus met underscore). Mocht je het via de mail doen geef dan hier even een seintje zodra je hebt verstuurd dan gaan we er mee aan de slag!  

Reputatie 2

Hallo Brian,

Ik heb zojuist mijn filmpje van 1,5 Gb via Wetransfer geüpload en verzonden naar _webcarethuis@t-mobile.nl. Ik hoop dat dit filmpje inzicht geeft in de kijkproblemen die ik ondervindt sinds ik jullie aansluiting heb. Verder moet ik ook constateren dat jullie wel heel vaak algemene storingen hebben. Vandaag 10-3-2021 was er weer een algehele storing 11:30 uur tot 14:30 uur waarbij geen TV, geen internet (lampje van internet op ZYXEL was uit), waardoor er geen thuiswerkt kon plaatsvinden (deze achterstand ben ik nu in de avonduren aan het inlopen) en ook het alarmsysteem en zonnepaneelsysteem hadden geen verbinding met de meldkamers.

In de afgelopen 4 maanden dat ik jullie aansluiting heb, komen dit soort storingen toch wel veel voor, waardoor ik mij achter de oren moet krabben met de vraag, hebben we wel de juiste beslissing genomen met T-Mobile.

Ik begrijp dat jullie je stinkende best doen om alles op te lossen, alleen is de tijdsduur waarin dit wordt gedaan wel heel ruim genomen terwijl de maandkosten gewoon worden geïncasseerd, terwijl er niet de dienst voor geleverd die ik zou mogen verwachten. 

Ik hoor graag van je wat er gaat worden ondernomen om mijn probleem te tackelen.

Nog even wat data en tijden dat storing zicht voordeed;

9-3-2021 10:24 - 10:26 en 23:29 - beeld helemaal weg (zwart dus terwijl alle lampjes op de ZYXEL blijven branden) voor 2 minuten wel geluid????

10-3-2021 11:30 uur tot 14:30 uur helemaal niets. (dus ook geen Netflix, enz.)

Het wordt steeds bonter.

 

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik ben meteen gaan graven om de situatie door te spelen aan onze technische jongens met het volledige verhaal en het daarbij horende filmpje, maar ik leek niet over de juiste extensies te beschikken om het filmpje hapklaar te maken voor onze technische dienst. Ben je in de mogelijkheid een foto/filmpje aan te leveren op een andere manier? Daarmee maken we, nadat de tickets de vorige keer zijn gesloten, een grote kans dat we nu een permanente oplossing kunnen vinden voor het probleem. Ik hoor het dan ook graag van je! 

Reputatie 2

Hallo Boris,

Ik weet niet welke extensie er aan zou moeten zitten. Het filmpje kan gewoon worden afgespeeld met een VLS media player, gratis te downloaden. Ik heb het filmpje nu ook op mijn kanaal op YouTube gezet. “http://Youto.be/BgGhuqiHaqM

https://youtu.be/BgGhuqiJaqM
https://youhttp://youto.be/BgGhuqiJaqM

Hopelijk kun je dit nu tonen aan de technische dienst

Nog een paar dat en tijden van hapering en stilstaandbeeld;

11-3-2021 9:19-19:20, 15:20-15:22

13-3-2021 17:44-17:45

14-3-2021 17:56-17:57

15-3-2021 12:12-12:13

Tevens is opgemerkt dat  er tijdens opnemen in de cloud opnames voortijdig stoppen omdat er een draaiend cirkelpijltje verschijnt omdat deze iets moet oploaden terwijl dit gewoon door zou moeten lopen, waarmee de opname “waarschijnlijk constateerd dat de uitzending stopt?” wordt gestopt terwijl de uitzending kort na het cirkelpijltje gewooon doorgaat. Tevens geeft de TV box in de woonkamer op een 1 á 1,5 minuten later een uiitzending weer als de TV boxen op de slaapkamers, hoie dit kan is voor mij niet duidelijk. Je zou bijna zeggen dat de TV box in de woonkamer contstant op achteraf kijken staat en dus iets moet downloaden terwijl je kijkt en daardoor stilstaand beeld en haperend geluid laat zien en horen. Ik hoop echt dat er een oplossing komt want dit is een zeer strend deel van TV kijken.

 

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Echt enorm bedankt voor de terugkoppeling! Met deze extra gegevens heb ik direct de technische jongens ingelicht en gevraagd mij op de hoogte te houden van het onderzoek. We gaan ervoor zorgen dat er een permanente oplossing kan worden gevonden. Nogmaals excuses voor het ongemak en we houden je op de hoogte. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 2

Hallo Boris,

ik heb voor morgen 24-3-2021 tussen 12:00-14:00 uur een afspraak met een monteur van Guidion. Volgens mij heb ik deze monteur al eens op bezoek gehad in de afgelopen 3 maanden en is hij weer onverrichter zake vertrokken. Als dit morgen weer het geval is dan denk ik dat ik mijn vertrouwen in T-Mobile maar moet opzeggen.

Ik wil de monteur de kans geven, maar ik verwacht nu wel dat er een oplossing komt, want gedurende de nu al 4 maanden durende problemen wordt wel gewoon mijn abonnementsgeld geint terwijl er niet wordt geleverd wat was beloofd en dat vind ik niet kunnen. Ik had echt grote verwachtingen van T-Mobile, maar tot nu ben ik "nog” niet echt verrast of onder de indruk van de het oplossend vermogen binnen T-Mobile.

Telefoonhelpdesks doet elke keer hun stinkend best om mij te helpen, alleen ligt het probleem dieper en moet dit door technisch personeel worden opgelost en daar wringt de schoen, zij gaan zeer laconiek , bijna onverschillig om met mijn klacht en doen niet wat ik zou verwachten. Hopelijk doet de monteur morgen middag het beter zodat  dat mijn probleem wordt opgelost.

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct voor je gaan kijken of de monteur met dezelfde aansturing bij jou op bezoek komt. Geen zorgen; de monteur die bij je op bezoek komt is volledig op de hoogte van de situatie en is daarom ook met een specifiekere taak en een duidelijker beeld, door ons volledige aanstuurpakket, op pad gestuurd om je te helpen. Ook zal de monteur in direct contact staan met onze technische dienst wanneer hij bij jou langskomt, om ervoor te zorgen dat alles volledig werkend achtergelaten wordt. 

Ik begrijp goed dat, omdat de situatie langer duurt dan wij allebei willen, het kan lijken dat er laconiek wordt opgesprongen met het probleem. Niks is minder waar; we zijn echt hard voor je bezig, want we willen dat je kan genieten van je verbinding en het TV abonnement. Wanneer de monteur op 29 maart bij je langskomt, vermoed ik ook dat we vooruit kunnen. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is gegaan? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 2


Hallo Boris,

Op 29-03-2021 is er een monteur geweest die de probleem TV box van de woonkamer tijdelijk heeft omgeruild met een TV box uit de slaapkamer om te zien of deze het ook doet. Dit had ik ook al eens geprobeerd, maar ik kreeg de TV box van de slaapkamer niet werkend in de woonkamer. Dit lukte de monteur wel dus kijken we nu via deze TV box in de woonkamer.

De monteur zou dan de volgende dag weer langs komen en moest ik in tussentijd constateren of het euvel nu over was. De volgende dag was de monteur terug en heb ik aangegeven dat het euvel er nog wel was al was het wel in mindere mate. Hierop heeft hij de beslissing genomen om toch maar weer een nieuwe "werkende” TV box te laten opsturen. Alleen kan ik mij niet geheel in die beslissing vinden want ik moet ik vaststellen dat het niet alleen aan die ene TV box uit de woonkamer ligt, want ook de TV box uit de slaapkamer die nu tijdelijk in de woonkamer wordt gebruikt vertoont stilstaand beeld en haperend geluid, dus het probleem is er nog steeds, weliswaar in mindere maten maar nog steeds hinderlijk. In de twee dagen dat we nu op de slaapkamer TV box in gebruik hebben in de woonkamer moet ik vaststellen dat ook nu al weer diverse malen stilstaand beeld en haperend geluid is geweest.

30-3-2021 10:11 tot 10:15 diverse malen

30-3-2021 19:32 tot19:35 diverse malen

31-3-2021 09: 58 tot 10:02 diverse malen

31-3-2021 10:13 tot 10:15 diverse malen, de dag is nog lang dus er komen er nog wel een paar bij.

Hieruit zou ik dus moeten kunnen opmaken dat het alleen vervangen van de woonkamer TV box als ik al een werkende krijg, het probleem nog niet uit de wereld is. Er is meer aan de hand en ik verwacht dus dat het na het ontvangen van een derde nieuwe TV box nog verder wordt uitgezocht wat de storing veroorzaakt. De monteur dacht zelf ook aan een mogelijk probleem met het ZYXEL modem, maar hier is hij niet op verder gegaan. Ik hoop dat je mijn "gezeik” nog niet zat bent want de geleverde dienst van T-Mobile Thuis is nog steeds niet goed. Nog steeds hopend dat T-Mobile mij blij gaat maken met een ongestoord TV ontvangst door de gehele dag blijf ik nog maar even doorgaan met mijn bevindingen melden en notatie van de zich voordoende storingen.

Reputatie 2

Hallo Boris.

Hier even een up-date van de gang van zaken tot nu toe.

Op 2-4-2021 heb ik de 3e nieuwe TV box ontvangen van T-Mobile. 3-4-2021 3e nieuwe TV box geprobeerd te installeren.

Helaas weer met geen resultaat. Van de installatie heb ik weer een filmpje gemaakt die te zien is op; 

(https://youtube.be/BTOgXEu7jnE)

Hier is te zien dat de opstart van de 3e nieuwe TV box een melding (ERROR) oplevert die niet verder gaat en dat ik daarna de huidig tijdelijke TV box uit de slaapkamer weer aansluit en dat deze gewoon wel weer start. Weliswaar met zo nu en dan toch ook weer met stilstaand beeld en haperend geluid maar toch wel nog steeds storing. (wel in mindere mate, toch nog wel enkel keren per dag, als de originele TV box die we gebruikte en die nu even los ligt te wachten tot we een goedwerkende TV box krijgen en dat deze terug kan)

Helaas is het bij de 3e nieuwe TV box weer prijs. Hoeveel geluk kun je hebben (had beter een staatslot kunnen zijn) als er drie maal een nieuwe TV box wordt opgestuurd ter vervanging van de defect vertonende TV box en ook de derde TV box werkt niet zoals je zou mogen verwachten.

T-Mobile, alstublieft, zorg dat mijn abonnement gaat werken zoals bedoeld zodat mijn abonnementsgeld dat wordt betaald voor een goed werkend systeem zonder hinderlijke stilstaande beelden met daarbij gepaard gaand haperend geluid!!!!!!

Mijn geduld wordt nu toch echt wel op de proef gesteld.

Reputatie 2

Hallo Boris,

Het is al weer 9 dagen geleden dat ik mij probleem met de derde nieuwe box heb gemeld. Maar tot heden nog niets van je vernomen. Heb je de moed ook opgegeven. Mijn probleem is er nog steeds en ik begin nu toch wel wat pissig te worden, want wanneer kan T-Mobile mijn abonnement glasvezel nu eindelijk goed laten werken?

Graag verneem ik op korte termijn wat de volgende stappen zijn. Een zeer teleurgestelde klant.

medusaro

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Mijn welgemeende excuses dat dit probleem nog niet eerder is opgepakt. Je bericht leek ons vangnet net te zijn vermijden, maar ben er nu zeker voor je. Ik baal enorm dat de laatste wijziging nog niet het gewenste resultaat heeft gegeven waarop we hadden gehoopt. Omdat er op dit moment al best wat stappen zijn genomen, ben ik daarom direct met het dossier onder m’n arm naar de technische dienst gestapt. Omdat dit door het thuiswerken figuurlijk gaat, ben ik nog in afwachting van hun terugkoppeling. Ik houd je op de hoogte en zal je een update geven wanneer ik meer weet. Heb je vragen in de tussentijd? Laat het mij dan vooral weten.

Reputatie 2

Hallo Boris,

Sorry voor deze uitval, maar ik ben nu al zo'n 5 maanden onderweg met T-Mobile om dit probleem te tackelen en had gehoopt dat een nieuwe derde TV box mogelijk een oplossing zou geven, maar helaas ook deze derde nieuwe TV box werkt niet. Hoeveel geluk kun je hebben. Hadden staatsloten moeten zijn :O). Maar ook de tijdelijke wisseling van de TV box van de slaapkamer is ook niet de oplossing, want ook bij deze TV box is het probleem niet weg, het is wel minder, maar als het probleem optreed dan doet hij dit meerdere keren achter elkaar.

1-4-2021 11:06-11:09 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

3-4-2021 19:45-19:50 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

6-4-2021 09:28-09:30 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

6-4-2021 09:45-09:48 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

7-4-2021 22:37-22:39 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

8-4-2021 09:53-09:55 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

8-4-2021 19:20-19:22 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

13-4-2021 10:23-10:26 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

13-4-2021 18:28-18:30 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

14-4-2021 09:45-09:48 meerder keren achter alkaar echt stilstaan en niets doen

Dus heb ik nu het idee dat het probleem voor de TV boxen zit en dat de TV boxen elk apart enigsinds gevoelig zijn voor de storing. Zou het kunnen liggen aan de ZYXEL modem die een probleem heeft met streaming. Als wij een opname terug kijken dan komt het regelmatig voor dat de oponame niet compleet is omdat er tijdens de opname even een draaiend pijltje verschijnt en dan is de opname niet verder gegaan omdat de in de cloud opname programmatuur registreerd dat er geen uitzending is en dan stopt terwijl de uitzending eigenlijk nog niet klaar is maar door het ontbreken van tijdelijk signaal dat de opname stopt. Wij hebben al een extra voortijd en naloop tijd voor de opnamen ingesteld, maar dit mag niet helpen. Daarom heb ik zo mijn twijvels over de signaalstreaming die binnenkomt omdat er ook tijdens de uitzending heel even een draaiend pijltje verschijnt, om weer een streaming binnen te halen. Ik heb momenteel de TV box van de woonkamer in de slaapkamer aangesloten en wat dan opvalt is dat er bijna een zin verschil zit tussen de TV box uit de slaapkamer die nu beneden staat en die van de slaapkaer die van de woonkamer komt. Het zijn maar ideeen, misschien is dat het helemaal niet, maar ik probeer ook een logica te vinden in deze problemen.

Het is weer een lang verhaal geworden maar meer info is hopelijk meer inzicht in het probleem. Ik had ook weer een filmpje gezet van de installatie van de derde nieuwe TV box en wat er werd getoond en daarna weer de slaapkamer TV box terug en dan start het wel weer  terwijl de derde nieuwe TV box aangeeft geen verbinding te kunnen maken, ook niet na meerdere re-try's

Hope snel weer wat te horen want een oplossing zal er moeten komen.

Reageer