Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)


Reputatie 2

Sinds januari 2021 abonnement Thuis T-Mobile. TV box geeft regelmatig stilstaand beeld en haperend geluid. Resetten is onbegonnen werk, omdat dit praktisch elke dag moet gebeuren. Tot twee maal toe een nieuwe TV-box toegestuurd gekregen om de Haperende TV box te vervangen. Alle twee de nieuwe toegestuurde TV boxen blijken niet on-line te willen komen dus heb ik nog steeds de haperende TV box in gebruik in afwachting van een oplossing voor dit probleem. Telefonisch al meerder keren contact gehad en deze medewerkers proberen hun uiterste best te doen om het euvel op te lossen, alleen is dit telkens onbegonnen werk. Zij verwijzen dan door naar de technische dienst. Deze doen dan een of andere meting en sturen dan een bericht dat het probleem is opgelost terwijl dit absoluut niet het geval is. Dus ik heb op dit moment geen hoge hoed op van T-Mobile en het oplossen van een probleem. Waar T_Mobile wel hééééél erg goed in is, is het sturen van E-mail bedreigingen dat de apparatuur moet worden opgestuurd want ze gaan over tot het in rekening brengen van een boete van € 90,00. Hier kun je dan niet op reageren via die E-mail want het is een no-response mail. Je kan alleen contact krijgen via de telefoon(met wachttijden die oplopen tot wel 30 minuten) en dan krijg je een heel begripvol medewerker aan de lijn die ook niet in staat is om dit technische mankement op te lossen. Het loopt nu al twee manden en er is nog steeds geen oplossing in zicht. Om moedeloos van te worden en als dit niet op korte termijn echt wordt opgelost dan kan T-Mobile alles terug krijgen en zal mijn abonnement niet verder lopen vanwege het niet nakomen van een goede levering van TV beelden en geluid. Had Ziggo en ben toen weg gegaan omdat er bij ZIGGO regelmatig blokken in het beeld waren. Maar met T-Mobile ben ik nog weer een stap erger terug, nu heb ik last van haperend geluid en stilstaan(gepauzeerd) beeld dat wel gerest kan worden, maar niet als dit elke dag opnieuw moet, daar betalen we echt te veel voor. Ik hoop dat T-Mobile dit verhaal ter harte neemt want het is zeer frustrerend zoals het nu gaat.

 

Moderator edit

Heb jij problemen met haperend, stilstaand of blokkerig beeld, doorloop dan de stappen uit dit topic om weer haarscherp beeld te krijgen:

 

icon

Beste antwoord door medusaro 21 July 2021, 14:33

Bekijk origineel

150 reacties

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor het delen van je gevoel. Ik begrijp het goed en wil je laten weten dat ik het ook vanaf dat oogpunt heb ingeschoten bij de technische dienst. Ik heb een verzoek achtergelaten om zowel het modem en de witte Media Converter eventueel te ruilen, omdat het duidelijk is dat er met de ruil van de TV Boxen geen verbetering is. Ik hoop zo snel mogelijk je hier een update over te kunnen geven. Dank je wel voor je geduld en je aanwijzingen. Hier hebben we écht wat aan! 

Reputatie 2

Hallo Boris,

Op 26-04-2021 is er een monteur geweest van Guidion. Hij heeft de ZYXEL modem en de Huawei converter vervangen. Tevens heeft hij de lijn laten meten en hieruit kwam dat er een betere waarde werd gemeten. Mooi zou je zeggen, maar de monteur was nog maar net de deur uit op het stilstaande beeld en haperende geluid manifesteerde zich weer. Sinds maandag is het euvel gewoon nog steeds aanwezig en is heeft het vervangen van het modem en converter dus niet het gewenste resultaat gegeven. De monteur gaf aan dat dit de laatste poging was voor de inpandige zaken. Mocht de storing zich blijven voordoen dan moest ik dit melden met de eis dat er in de kabel/aansluiting buiten moest worden gezocht. Hier onder het rapport van de monteur.

Storingen van de afgelopen dagen startend,  direct na vertrek van de monteur;

26-04-2021 10:30-10:32 meerdere malen achter elkaar

26-04-2021 11:01-11:03 meerdere malen achter elkaar

26-04-2021 15:45-15:46 meerdere malen achter elkaar

27-04-2021 10:16-10:19 meerdere malen achter elkaar

27-04-2021 17:38-17:40 meerdere malen achter elkaar

28-04-2021 09:58-10:00 meerdere malen achter elkaar

Het probleem is dus gewoon na ruim 5 maanden nog steeds niet opgelost en blijf ik dus maar aandringen dat er een oplossing gaat komen.

We hebben 26-04-2021 direct na de eerste storing na de wisselingen nog geprobeerd de monteur terug te laten komen maar dat werd niet meer gedaan.

De monteur gaf aan de helpdesk aan dat er opnieuw een opdracht moest komen voor buiten de deur zoeken. Hij had gedaan wat hij kon.

Ik vind het vervelend dat ik hier steeds bij jou oven zeur en hoop dat je me dit niet kwalijk neemt en met deze gegevens voldoende aanleiding ziet om een opdracht te kunnen geven voor onderzoek/oplossing in het traject in de straat.

 

Reputatie 7

Hi @medusaro, heel erg bedankt voor jouw uitgebreide toelichting inclusief afbeeldingen! Ik had heel graag gelezen dat alle problemen als sneeuw voor de zon waren verdwenen na afloop van het bezoek van de monteur. Maak je vooral geen zorgen, jij hebt groot gelijk dat dit zo snel mogelijk opgelost dient te worden. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat ik dit zo snel mogelijk definitief voor jou kan verhelpen. Zojuist heb ik dan ook direct een verzoek ingediend bij onze technische dienst om dit probleem buiten de deur te onderzoeken en één van mijn collega's van de technische afdeling hiervoor aan de mouw getrokken. Zelf heb ik het in mijn agenda genoteerd, zodat ik de status hiervan bij kan houden. Houd er rekening mee dat het enkele werkdagen kan duren voordat de technische afdeling het verzoek volledig heeft afgerond. Ik hoop heel erg dat ik jou snel van goed nieuws kan voorzien. Als jij ook nog andere vragen hebt, laat het dan vooral weten. Ik help je namelijk met liefde verder! 😊

Reputatie 2

Vol verwachting klopt mijn :heartbeat::wink:

Reputatie 7

Hi @medusaro, zoals beloofd zou ik jou direct voorzien van een terugkoppeling zodra ik een update voorbij zou zien komen vanuit de technische dienst! Uit eerdere metingen blijkt dat de TV niet rechtstreeks is aangesloten op het modem. Zou jij ervoor kunnen zorgen dat jij de TV rechtstreeks aansluit op het modem? Deze test is namelijk nodig om een mogelijke oorzaak aan te wijzen. In de laatste meting is er geen één TV Box meer te zien in jouw verbinding, dus ik wil jou heel graag het volgende vragen. Zou jij ervoor kunnen zorgen dat er één TV Box op het modem is aangesloten, zodat deze gecontroleerd kan worden door de technische dienst? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik het onderzoek gelijk weer verder in werking kan zetten. Ik blijf dit trouwens goed in de gaten voor jou houden, zodat ik jou hopelijk zo snel mogelijk kan voorzien van goed nieuws! 😊

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Klinkt mij allemaal een beetje vreemd in de oren. Ik begrijp niet dat de Technische dienst geen TV box kan meten, aangezien de telefonische helpdesk gewoon kan zien dat er drie TV boxen zijn aangesloten en ook de monteur van Guidion die de laatste keer hier was kon ze gewoon zien via zijn telefoon. Alle TV boxen geven beeld en geluid dus ontvangen signaal, alleen is het aanbod in signaal zo nu en dan gehinderd alsof er een streaming hindernis is.

Op 2-5-2021 keken wij een programma terug van zo'n 50 minuten. Tijdens het kijken zie je de balk van verstreken tijd oplopen, plotseling stopt het programma, er verschijnt een draaiend cirkeltje in beeld (alsof er een download moet worden gedaan) voor een tel of 3 á 4 en dan hervat het terugkijk programma zich alleen begint de balk van verstreken tijd opnieuw met tellen.

Dit zelfde doet zich ook voor als er opgenomen wordt, alleen ziet het opneemprogramma de hapering in mijn leken visie als een einde van de opname door het ontbreken van signaal en stopt de opname terwijl het programma dat opgenomen moest worden nog niet is afgelopen. Dus zitten we regelmatig met vragen over hoe een film of een programma afloopt. Dit is zeer frustrerend.

De TV boxen (2 stuks) van de slaapkamers staan rechtstreeks op de ZYXEL modem poort 3 en een door jullie geleverde splitter aangesloten. Op poort 2 staat mijn eigen netwerkmodem aangesloten. De TV box van de woonkamer waar wij de storing constateren omdat die de gehele dag aanstaat is ook rechtstreeks op de ZYXEL modem poort 1 aangesloten en loopt via een splitter naar de TV box. Het signaal van de TV box loopt dan via een AV surround systeem door naar de TV.

Wat nu wordt voorgesteld heb ik ook al in het voortraject uitgeprobeerd. Via poort 4 heb ik een losse kabel van jullie over de vloer rechtstreeks op de TV box en de HDMI aansluiting van de TV direct op de TV box gezet zonder de splitter en zonder AV, maar dit gaf geen enkele verbetering, en moesten we het wel doen met het zeer slecht geluid van de TV, omdat de TV speakers niet echt top kwaliteit zijn als je AV surround systeem gewend bent en de storing bleef zich gewoon manifesteren en kon ik door het uitschakelen van de splitter niet meer Netflix en Videoland krijgen omdat die via de splitter en de AV lopen.

Het via de splitter werken werkte ook toen we nog ZIGGO hadden en daar is nooit het probleem van stilstaand beeld en haperend geluid geweest. Hadden wel regelmatig even blokjes in beeld, ook storend maar niet zo erg als als nu met stilstaand beeld en haperend geluid, maar alles bleef bij ZIGGO gewoon werken.

Dus wat er nu gevraagd wordt is al een aantal keren geprobeerd en ik krijg nu het gevoel dat de Technische dienst gewoon in cirkeltjes blijft draaien zonder een stap voorwaarts te maken.

We zijn ook gestopt met het noteren van wanneer de storing zich voordoet want het is elke dag wel een paar keer het geval en er komt gewoon geen oplossing voor. Omdat deze storende euvel zich voordoet zijn we het  regelmatig zat en gaan we maar Netflix of Videoland kijken want het TV kijken geeft ergernis.

Het spijt mij echt dat ik zo negatief ben want ik had zeer hoge verwachtingen van T-Mobile glasvezel. Als het werkt is het beeld heel goed en zou je niet verwachten dat hier een probleem is tot je weer midden in een programma of film wordt geconfronteerd met een stop in beeld en geluid om een paar tellen tot een paar minuten later gewoon verder te gaan waar de film of het programma stopte.

Reputatie 7

Hi @medusaro, dankjewel voor jouw uitgebreide toelichting! Ik heb gelijk weer de verbinding gecheckt en ik zie nu alle drie de TV Boxen weer in beeld, dus dat is super. Ik heb in ieder geval direct weer een nieuw verzoek ingediend, zodat dit zo snel mogelijk opgepakt gaat worden. Ook heb ik dit nieuwe probleem erbij vermeld. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het zo minder leuk wordt om een film of programma terug te kijken. Jullie horen gewoon zonder slag of stoot te genieten van alle opnames en goed beeld. Ik duim dan ook dat jullie heel snel weer volop kunnen genieten van een TV zonder problemen. Zelf houd ik de status weer goed in de gaten en zit ik er bovenop. Ik wil net als jij dat hier zo snel mogelijk een definitieve oplossing voor komt. Graag zorg ik ervoor dat ik jouw negatieve gevoel snel kan omtoverenvoor een positief gevoel! 

Reputatie 2

volverwachting :heartbeat:

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik voorzie jou graag van een korte update! Zoals ik eerder al had aangegeven, houd ik een oogje in het zeil en check ik deze case meerdere keren per week om de updates in de gaten te houden. Ik zie dat de technische dienst druk bezig is met het onderzoek en vanochtend de TV Box een factory reset heeft gegeven. De boel wordt momenteel nog druk gemonitord, maar ik wilde jou dit alvast graag meegeven. Ik hoop dat ik jou snel weer van een update kan voorzien én uiteraard met het nieuws dat het probleem is opgelost! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,, ik waardeer het dat je de boel scherp in de gaten houdt. Alleen zie ik in jou update  dat de technische dienst vanochtend een factorij reset aan de TV box heeft gegeven. Deze factorij reset is in de afgelopen 5 maanden al enkele keren gegeven zonder resultaat. Ook vandaag om was er weer een haperingen in geluid en stilstaand beeld voor enkel minuten 15:09-15:11 meerder keren achter elkaar.

Verder is er vanaf 29-4-2021 tot vandaag 10-5-2021 gewoon elke dag op verschillende tijden stilstaand beeld en haperend geluid geweest.

Dus ik begrijp dat de technische dienst iets probeert, alleen blijven ze in cirkeltjes draaien en doen ze telkens weer de zelfde pogingen, mogelijk omdat er telkens weer andere technische diens medewerkers dit probleem proberen te tackelen en grijpen ze dan naar de zelfde pogingen. Het heeft tot heden helaas niets opgelost. De monteur die hier het laatste was heeft aangegeven dat het probleem moet worden gezocht in de kabel die buiten in de straat ligt.

Dit is natuurlijk een heel ingrijpende handeling die men liever niet wil doen en blijven ze maar ronddraaien door de schuld telkens te zoeken/af te wimpelen op de apparatuur in het pand.

Dus ik blijf hopen dat er een oplossing komt en wordt mijn geduld danig op de proef gesteld door telkens te horen dat de technische dienst het probleem aan de binnen apparatuur blijft geven en hier steeds een oplossing hoopt te vinden.

Reputatie 7

Hi @medusaro, heel graag gedaan! Merci voor jouw aanvulling. Ik wil jou heel graag meegeven dat ik dit eerder al heb vermeld toen ik dit verzoek bij de technische dienst voor jou indiende. Ik heb zojuist voor de zekerheid ook weer een notitie bij het onderzoek geplaatst, zodat dit meegenomen gaat worden. Het onderzoek is nog in volle gang, dus ik hoop dan ook dat ik jou snel kan verblijden met een gepaste oplossing die dit probleem voor eens en altijd doet verdwijnen. Ik wil ook niets liever dan jou zo snel mogelijk van goed nieuws voorzien. I'll keep you posted! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Zojuist krijg ik een melding dat mijn probleem is opgelost. Een van de vele die ik gedurende mijn klachtbehandeling al heb gekregen. Gewoon weer een Jantje van Leiden oplossing van de technische dienst, want mijn probleem is nog steeds aanwezig en is dus niet opgelost zoals men in de melding suggereert.

Dus post ik het maar weer op de community site in de hoop dat T-Mobile nu eindelijk haar verantwoording neemt en verder zoekt naar een oplossing, anders dan dat het binnen mijn woning zou zitten. Genoeg is genoeg. Ik ben er wel klaar mee, telkens meldingen dat het is opgelost terwijl het probleem gewoon door ettert en mijn kijkplezier telkens weer teniet wordt gedaan als ik weer geconfronteerd word met stilstaande beelden en de daarmee gepaard gaande haperend (stoppend) geluid en dit diverse keren achter elkaar op echt onverwachte tijden, want hier zit geen structuur in. Ook op alle kanalen is deze storing mogelijk dus ook niet toe te schrijven aan een speciaal kanaal of zo.

Ik ben dus nog steeds zeer ontevreden over de manier dat T-Mobile meent te moeten omgaan met mijn probleem. Dit is dus niet aan de helpdesk- en community medewerkers toe te schrijven, want jullie gaan echt wel tot het gaatje om tot een oplossing te komen. Het probleem ligt dieper en dat hier geen werk van gemaakt wordt is zeer frustrerend.

Gister 11-5-2021 hebben we weer op 15:00-15:03 achter elkaar storing en om 23:45-23:45 nogmaals, vanmorgen 12-5-2021 om 11:03-11:05 weer. Dit alles gebeurt niet terwijl we naar Netflix of Videoland kijken, dan hebben wij geen problemen ondervonden.

De TV box staat dan echter wel uit en loopt alles via internet. Dat de TV box volgens mij ook het signaal krijgt via internet en daar dan regelmatig even moet stoppen met een draaiend cirkeltje (als moet er even downloaden/streaming binnen gehaald worden) en dan weer verder gaat geeft dan ook te denken. Waarom heeft de TV box hier problemen mee terwijl Netflix of Videoland kijken dit draaiende cirkeltje niet laten zien en het signaal dus snel genoeg binnen komt.

Zo blijf ik nog steeds hopen op een oplossing, alleen krijg ik hier steeds meer een hard hoofd in als ik zie hoe gemakkelijk mijn klacht wordt afgedaan als OPGELOST????.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik baal hier net zo van als jij! Heel erg bedankt voor de nieuwe update. Ik heb zelf ook goed de uitkomst van het onderzoek in de gaten gehouden en heb vervolgens gelijk één van mijn collega's van de technische dienst laten weten dat het probleem nog steeds speelt. Ik heb zojuist dan ook toestemming gekregen om opnieuw een verzoek bij de technische dienst in te dienen met de mededeling om het probleem buitenshuis te onderzoeken. Graag wil ik er wel bij vermelden dat de technische dienst zo goed mogelijk de onderzoeken uitvoeren, maar dat - gek genoeg - de resultaten aan onze kant aangeven dat jouw TV kwaliteit picobello in orde is. Weet echter dat ik pas tevreden ben als jouw probleem definitief is opgelost. Ik ga dan ook weer dagelijks checken of ik jou kan voorzien van updates en blijf nauw contact houden met de technische afdeling. Ik wil jou, ondanks deze problemen, toch een heel mooi (lang) weekend wensen en duim dat jij snel weer heerlijk TV kunt kijken zonder problemen!   

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik weet niet waar T-Mobile mee bezig is, maar de irritatie loopt wel op.

Vandaag weer een E-ail met daarin dat mijn probleem is opgelost??????

Het probleem is zeker niet opgelost. Ik denk dat T-Mobile moet ophouden met mailtjes sturen dat het opgelost is terwijl het probleem in volle hevigheid gewoon aanwezig is.

Een klein voorbeeldje, ik wilde terug kijken "Make up your mind” het start  met Legomasters die net afgelopen is en dan stopt het beeld  en loopt het geluid door met de start van het terug te kijken propramma, alleen blijft de afkondiging van legomasters in beeld en hoor ik alleen het geluid ditmaal????? Ik heb dit opgenomen met mijn telefoon en zal proberen dit weer op mijn YouTube kanaal te zetten.

Ik hooop toch echt dat T-Mobile hier wat mee doet, want mijn geduld begint toch echt op z'n eind te lopen.  Problemen als opgelost melden terwijl dit NIET zo is, Wel de volledig abonnementkosten blijven berekenen voor een dienst die niet voldoet aan wat er belooft wordt.

Lekker zo doorgaan!!!!!

Reputatie 2

Zou eigenlijk mijn betalingen moeten terugtrekken tot het probleem echt technisch is opgelost en niet zoals T-Mobile problemen oplost, via E-mailtjes en verder niets.

Reputatie 7

Hi @medusaro, heel goed dat jij mij ook weer voorziet van beeldmateriaal waarop duidelijk het probleem nog steeds zichtbaar is. Ik heb nog een keer de hele geschiedenis gelezen vanaf het begin dat jij bij ons aanklopte en graag zou ik nog een optie willen voorstellen. Puur om uit te sluiten of het werkt, wil ik jou vragen om de TV Boxen rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Ik lees namelijk terug dat jij gebruik maakt van een switch die jij van ons hebt gekregen. Wellicht zit het probleem in de switch en is deze mogelijk defect. Ik hoor dan ook heel erg graag of jij dit voor mij zou willen testen en of dit verschil maakt. Dan kunnen wij in ieder geval uitsluiten of dit niet de boosdoener is. Als het beeld weer werkt zoals het hoort zodra jij de switch loskoppelt, dan hebben wij eindelijk de oorzaak gevonden. Ik hoor het heel graag van je, want het wordt echt tijd dat jij weer met plezier TV kunt gaan kijken! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Sorry dat ik nog steeds mijn grieven bij jou dump, in de hoop dat je wat voor mij kan betekenen.

Ik weet niet wat ze bij jullie technische dienst allemaal aan het doen zijn, maar ik krijg steeds meer klachten. Op dit moment heb ik naast last van steeds langer stilstaand beeld (eerst was het een tel 3á4, nu zit het  bijna op een halve minuut) en haperend geluid ook last dat opgenomen progaramma's die ik wil afkijken starten met de tijdbalk geheel gevuld als zou ik deze al hebben afgekeken, wat niet het geval is en kan ik ook niet terug naar het begin om het öpnieuw” te starten. 

Ik heb deze opnamen bewaard voor als men het wil zien. Tevens proberen we terug te kijken, maar hier bij stopt het beeld dan en wil dan ook niet meer verder.

Dus zoals je merkt ben ik totaal niet happy met wat er mij momenteel voor mijn abonnementgeld wordt geboden. Van ellende kijken we maar Netflix en kijken we de terugkijk programma's die niet willen starten nadat ze gestopt zijn maar via Videoland terug. Maar het is eigenlijk echt wel van de gekke, vindt je niet? Waar heb ik dan T-Mobile TV voor nodig?

Ik heb ook aangegeven dat ik de switch er tussenuit heb gehad en via Zyxel poort 4 een extra losse kabel vanuit de meterkast over de vloer direct op de TV box heb gehad, maar dat dit geen enkele verbetering gaf, alles deed het net zoals dat het via de swisch werkt, stilstaand beeld, haperend geluid. Spijtit dat ik je hoop hiermee teniet doe, maar ik ben hier al ruim 5 maanden mee in de weer want ik ook ik wil dat het goed gaad werken zonder teleks die ergelijke storingen te moeten zien, die nu nog zijn uitgebreid met wat ik hierboven heb beschreven.

Reputatie 7

Hi @medusaro, jij mag altijd aan de bel trekken! Ik ben er juist voor je om jou te helpen en ben zelf ook pas helemaal tevreden als jij weer volop van jouw TV aan het genieten bent. Heel goed dat jij ook deze nieuwe update en aanvullende informatie met mij deelt, al had ik natuurlijk liever gelezen dat er geen extra problemen bij waren gekomen. Ik wil je graag laten weten dat ik nogmaals het verzoek bij de technische dienst heb neergelegd om het probleem nu buitenshuis te onderzoeken. Aangezien een eerdere monteur dit al eens had aangegeven én jouw probleem nog steeds blijft aanhouden, ook al zien wij aan onze kant prima resultaten. Vandaag gaat één van mijn collega's dan ook kijken wat zij qua onderzoek voor buitenshuis voor jou kan betekenen. Mijn verzoek naar jou is om daarvoor de TV Boxen direct bekabeld aangesloten te laten. Ik hoop heel erg dat er op basis hiervan vervolgstappen kunnen worden genomen om jouw problemen voor eens en altijd te verhelpen. Jij hoort zo snel mogelijk een terukoppeling van mij, want dit probleem moet echt voorgoed worden opgelost. Ik ga hier echt mijn uiterste best voor doen!

Reputatie 2

Hallo Lisa, je zult ongetwijfeldelt je uiterste best doen om tot een oplossing te komen, maar het is intussen al weer 10 dagen verder en er gebeurt dus niets zichtbaars/merkbaars voor mijn problemen, want behalve dat er nog steeds stilstaand beeld en daarmee samen gaand haperend geluid voor steeds langere momenten variërend van 6-10 seconden tot bijna 2 minuten heb ik problemen met bekijken van RTL4 programma's die ik opgenomen heb in de Cloud. Het is zeer irritant en ik krijg toch echt het idee dat het T-Mobile als bedrijf geen enkele moer kan schelen dat ik deze problemen ervaar want er komt geen verbetering, eerder verslechtering.

Wat ik ondertussen wel heb ontdekt is dat het bekijken van opgenomen programma's van alleen RTL4 via de woonkamer TV box niet werkt (krijg gelijk te zien dat de tijdbalk vol is alsof afgekeken terwijl dit niet het geval is. (ander kanalen opnemen en afkijken werkt wel via de woonkamer TV box), maar als ik dan op de slaapkamer probeer de zelfde opgenomen RTL4 programma af te kijken dan lukt het daar wel. Dit geeft mij dus het idee dat de woonkamer TV box toch iets van een defect of gebrek heeft die dit in de hand werkt en mogelijk toch ook veroorzaker is van het steeds vaker en langer voorkomen van stilstaand beeld en haperend geluid.. Zou je zeggen, dan ruil je de TV boxen om met die van de slaapkamer toch, maar dan blijft het probleem bestaan want dan kan ik in de slaapkamer niet kijken zonder storing of afkijken opgenomen programma's. De woonkamer TV box zou dus gewoon vervangen moeten worden. Dit is echter al 3x door T-Mobile geprobeerd, echter deden alle drie de `vervangende` TV boxen het helemaal niet, ze kwamen niet eens on line en deze zijn dus weer geretourneerd nadat T-Mobile bedreigingen uitte van boetes van € 90,00 als de apparatuur niet terug kwam (daar is T-Mobile dus een uitblinker in, maar niet in het oplossen van storingen). Door dit alles is uiteindelijk de woonkamer TV box nog steeds niet vervangen voor een deugdelijke die werkt zoals het hoort. Ik hoop dat deze aanvullende informatie iets bijdraagt aan het oplossen van mijn problemen. In elk geval zou ik graag de TV box van de woonkamer vervangen willen zien door eentje die wel werkt. Of dit tot de mogelijkheden behoort bij T-Mobile twijfel ik aan, want na drie pogingen is dat nog steeds niet gelukt en blijf ik dus met problemen geconfronteerd. Nog steeds hopen op een goed oplossing na 6 maanden probeer ik maar weer via jou tot een oplossing te komen.

Reputatie 7

Hi @medusaro, dankjewel voor jouw reactie! Allereerst mijn excuses, er is een beetje een miscommunicatie ontstaan. Ik was in afwachting van een reactie van jou, zodat ik één van mijn collega's het seintje kon geven om aan de slag te gaan met het onderzoek, zodra alle TV Boxen rechtstreeks waren aangesloten op het modem. Ik lees nu terug dat ik niet expliciet aan jou heb gevraagd om een reactie terug te geven, dus het is mijn fout dat jij hier verder nog geen terugkoppeling van hebt gehad.

Ik pak dit dan ook meteen weer op waar wij gebleven waren en heb zojuist gelijk de desbetreffende collega ingelicht en zij heeft aangegeven om haar best te doen om het probleem nu buitenshuis te onderzoeken. Omdat jij het in dit geval specifiek hebt over de TV Box in de woonkamer, wil ik jou graag vragen om het serienummer en MAC-adres van deze TV Box door te zetten in een privébericht naar mij. Zo kan ik namelijk naar de technische afdeling doorzetten welke TV Box dit is van de drie. Er wordt zo dadelijk gemonitord, dus schrik vooral niet als jij ziet dat de TV ineens aan springt. Zowel het haperende beeld als de draaiende cirkel én het issue van het terugkijken van RTL4 in de woonkamer wordt meegenomen in het onderzoek.

Kan jij ook aangeven of jij naast de switch nog gebruikt maakt van ander eigen apparatuur, zoals een eigen router bijvoorbeeld? Wanneer jij enkel alleen het Zyxel modem gebruikt, dan wil ik graag vragen waarom 2.4GHz en 5GHz uit staan op het modem en wat jij gebruikt voor de Wifi? Ik hoor heel graag nog deze aanvullende informatie van je, zodat ik dit weer kan doorzetten. Weet dat ik momenteel een kort lijntje heb met een collega van de technische dienst, dus wij zitten hier samen bovenop!

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Het Zyxel modem van T-Mobile levert alles. via poort 1 wordt Internet via een switch in de woonkamer op de TV box, de TV en de AV ontvanger gezet. Poort 2 zorgt voor internet naar slaapkamer 1 en daar via een switch die jullie zelf hebben gegeven doorgezet naar slaapkamer 2. via poort 3 wordt een eigen router voorzien van internet.(mijn eigen netwerk).

Dat de 2.4GHz en 5GHz staan uit omdat de monteur aangaf dat dit mogelijk zou kunnen storen om mijn eigen netwerk en omdat ik de Zyxel niet als router gebruik kon die daarvoor uit. Poort 4 heb ik een kabel van T-Mobile op zitten om de TV box rechtstreeks met de kabel door het huis over de vloer aan te sluiten op de Zyxel zonder de switch. Aangezien hier geen verbetering door was zit alles gewoon weer via de switch. Het is inderdaad vreemd dat opgenomen programma's niet kunnen worden bekeken via de woonkamer TV box en zodra we dan de opname in de slaapkamer oproepen dat het wel kan worden bekeken???

Gegevens TV box woonkamer;

gegevens TV box slaapkamers

gegevens Zyxel

gegevens Huawei

De pogingen (3x) om de TV box in de woonkamer is tot heden dus nog steeds niet gelukt en zo modderen we dus door met een TV box waar iets vreemds mee is. Met onderzoek helpdesk en monteurs komt hier niets uit dus ben ik werkelijk benieuwd waar dit door wordt veroorzaakt.

Zojuist weer alles op alle drie de TV boxen opnieuw gerest omdat er opeens wel beeld was maar geen geluid in beeld stond een luidspreker met daarin een kruis. Deze liet zich niet benaderen en konden we geen geluid waarnemen. Dit is voor nu weer opgelost maar ik word er wel moedeloos van dat er telkens moet worden gerest om weer wat te kunnen zien en horen. Zeer storend en het lijkt mij ook niet de bedoeling dat je bijna elke dag moet resetten om weer gebruik te kunnen maken van TV kijken. GRRRRR.

Reputatie 7

Hi @medusaro, super dat jij mij direct hebt voorzien van de gegevens van alle apparatuur! Heel fijn dat jij deze heldere toelichting hebt gegeven, zo ben ik goed van alles op de hoogte. Ik heb de afbeeldingen hier verwijderd, omdat deze privégegevens niet opbenbaar gedeeld mogen worden. Ik heb dit meteen al aan het onderzoek toegevoegd en de technische dienst is hier momenteel nog mee bezig. Ik ben het helemaal met je eens dat het geen routine moet worden om telkens de TV Boxen te resetten. Ik houd heel nauw contact met mijn collega en zal jou op de hoogte houden van alle updates. Ik hoop enorm dat wij dit keer kunnen vinden wat alle problemen veroorzaakt en dit voor eens en altijd kunnen verhelpen! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Duimen maar weer.

Ik word er wel moedeloos van hoor:sob: .

Jij doet je uiterste best om alles te regelen, alleen zie ik hier niet de resultaten van.

Hoe is het mogelijk dat ik als “enkeling” al 6 maanden wordt opgezadeld met het euvel stilstaand beeld en haperend geluid dat hiermee samen gaat en nu ook nog uitgebreid is met afkijken van opgenomen programma's die niet werken op de TV box van de woonkamer maar wel via de TV box van de slaapkamers?? zonder dat er bij T-Mobile echt zwaar geschut in stelling wordt gebracht om dit alles op te lossen.

Als de TV geen stilstaand beeld heeft dan is het kijken van programma's plezierig, alleen het feit dat er op elk moment weer een hapering(“pauze” situatie) kan optreden geeft een zeer onrustig gevoel en is als het optreed zeer frustrerend.

Gisteren zowat de gehele dag Netflix gekeken zonder ook maar een hindernis, want dit loopt natuurlijk niet via de TV box maar wel via het internet van T-Mobile.

Om 23:19 zetten we Netflix uit en kijken nog even het nieuws via de TV box en nog geen 5 minuten verloopt of het beeld "bevriest” weer en geluid weg en blijft zo staan voor zeker 15 tot 20 seconden om vervolgens gewoon verder te gaan waar “gestopt” was om vervolgens 3 minuten later weer voor 10 á 11 sec. te stopen, dus het programma loopt tijdens het “bevriezen” niet door waardoor je informatie mist, maar het is wel zwaar storend als dit gebeurd, ook omdat je niet weet hoelang het dit keer stil blijft. In dat eventjes (tijdbestek van 10 á 15 minuten kijken) tot 2x toe stoppen, we waren het zat dus TV uitgezet:triumph: , maar dit is natuurlijk van de zotte. Goed, weer genoeg geklaagd:wink: .

Op naar een oplossing:thinking: van ongestoord TV kijken.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik kan mij jouw gevoel echt helemaal voorstellen! Weet dat wij ook heel graag willen achterhalen hoe het kan dat jij al zo lang deze problemen ervaart. Ik heb zojuist de vraag gekregen vanuit de technische dienst of jij kan aangeven of jij de externe router hebt ingesteld als access point? Dan kan ik dat weer doorgeven en kan dat mee worden genomen in het onderzoek. Ik heb jouw bovenstaande aanvullingen ook doorgezet en ik hoop echt dat ik degene kan zijn die jou binnenkort kan vertellen dat er (eindelijk) een oplossing is gevonden voor jouw problemen. Ik laat weer van mij horen zodra ik een seintje krijg van mijn collega!

Reputatie 2

Nee, de router verzorgt alleen mijn eigen netwerk en staat verder los van de rest van de T-Mobile apparatuur. De TV boxen worden rechtstreeks aangestuurd vanaf de ZYXEL modem.

Mijn router krijgt zijn internet ook van de ZYXEL t.b.v. mijn eigen apparatuur zoals de Zonnepanelencollector, CV thermostaat, computers, laptops, tablets en telefoons.

Als de ZYXEL geen internet doorgeeft zijn al mijn apparaten van internet verstoken en geven dit dan ook aan. Nog niet vaak gebeurd. Internet is redelijk stabiel

Hieronder het schema zoals mijn installatie is gekoppeld.   

Eerst voor ZIGGO, maar die is nu weg, ook KPN landlijn is weg en nu alles via T-Mobile

 Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Reageer