Beantwoord

Slecht beeld resolutie


Ik heb sinds een aantal maanden een zeer slechte beeldresolutie. Na een aantal keren klantenservice te hebben gebeld, ook een monteur langs geweest. Ze geven allebei aan dat er niks vreemds is, en op afstand alles goed eruit ziet.

maar bij iedere keer als ik de televisie uit doe, en vervolgens weer aan zet, is het beeld in de slechtste resolutie. De oplossing is nu voor mij om het iedere keer te resetten, 5 minuten wachten om dan weer de beeldresolutie op 1080i60 te zetten. 
 

het gaat om de Amino tv ontvanger.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 31 March 2021, 11:00

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @ManuelKacmaz  Welkom, en dat kan niet aan je TV liggen?

Bij mijn oude TV moest ik de resolutie ook steeds aanpassen.

Ik heb nog geen 4 maanden geleden een Samsung Qled 2020 tv gekocht. Ga er vanuit dat het niet daar aan mag liggen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ManuelKacmaz, welkom op de Community!

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan check ik gelijk bij onze techneuten hoe we de resolutie kunnen vastpinnen zodat je dit niet elke vijf minuten hoeft te forceren met een herstart.

 

@Jason , heb je een privebericht gestuurd. Hopelijk bied dit ons uitkomst.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ManuelKacmaz, voor de volledigheid plaats ik mijn PM ook nog hier: thanks voor je gegevens! Zou je me nog je geboortedatum kunnen toesturen zodat de ID-check compleet is en ik aan de slag kan voor je? 😁

Nog geen reactie??

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ManuelKacmaz, sorry voor de late reactie: omdat het vrijdag een feestdag was, was slechts een klein deel van ons aanwezig. Dat is natuurlijk geen excuus, maar betekent wel dat ik je laatste bericht niet heb kunnen lezen. 

Ik heb meteen contact gezocht met onze techneuten zodat jouw TV Box vastgezet wordt op de juiste resolutie en dit probleem verdwijnt. Nogmaals sorry en een geweldig, vrolijk Paasweekend toegewenst! 🐰

Wederom niet gelukt! Wat gaat nu de oplossing zijn aangezien “vastpinnen” niet geholpen heeft?

Reputatie 7

Hoi @ManuelKacmaz,

Dank je voor de terugkoppeling! Ik zie dat @Jason je inmiddels van een antwoord heeft voorzien in dit topic (link is klikbaar). Om het gesprek mooi centraal te houden en je daardoor het beste te helpen, wil ik je vragen om het via één topic te houden. Alvast bedankt! 

Ik heb geen idee welke topic. Heb gewoon gereageerd op de meldingen die ik heb gekregen per mail.

Nog steeds geen oplossing?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ManuelKacmaz, zo te zien ben je wederom geholpen door @Jason in het volgende topic: wazig menu en beeld. Graag benadruk ik de boodschap van @Boris om de informatie centraal te houden in één topic. In de tussentijd gaan wij onverminderd door om hier hopelijk snel een oplossing voor te vinden!

@Cal  in plaats van dat jullie aangeven dat ik het bij 1 topic moet houden ( wat ik overigens ook doe), zorg maar dat er snel een oplossing komt voordat jullie een klant verliezen. Ben er een beetje klaar mee dat er na een aantal maanden nog steeds geen oplossing is. En de berichten , met we zijn er onverminderd mee bezig, leuk verhaal, 0 resultaat tot nu toe. Inmiddels 3 man van de klantenservice die zich in deze topic bemoeien, houd het bij 1 iemand en wees duidelijk in de oplossing zonder om er om heem te draaien!!

@Jason  is er al wat meer bekend? Ik wacht deze week nog af, anders stap ik over en hebben jullie weer een ontevreden klant minder. 


 

Reputatie 7
Badge +16

@ManuelKacmaz De resolutie is nu intern vastgezet op 1080i 50Hz en wordt elke dag gemonitord vanuit de technische support desk en onze technische dienst. Merk je al een verschil op wanneer je TV kijkt?

@Jason  we gaan het meemaken. Bedankt voor de moeite die er is genomen. 
 

wel heb ik nog een vraag? Is de 1080i50 de beste beeldresolutie in mijn geval? Of maakt dat niet zo heel veel uit?

Reputatie 7
Badge +16

@ManuelKacmaz Heel graag gedaan! We zien veel dat de standaard resolutie van 1080i 60Hz niet bij iedereen lekker werkt. Daarom pinnen we die vast op 50Hz, dat heeft in veel gevallen het gewenste effect. Ik zie wel verbetering in de streamkwaliteit trouwens, maar dat kan puur toeval zijn dus laten we daar nog geen conclusies over trekken.

 

@Jason  helaas nog geen 1 dag van mogen genieten, wederom hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +16

@ManuelKacmaz Ik zie het terug in de streamkwaliteit: dit ziet er nog steeds ronduit belabberd uit - sorry voor die bewoording. Ik heb gevraagd wat nu de volgende stap is en hoe dit eindelijk verholpen kan worden want iedere keer met dezelfde loze oplossingen aan komen, daar helpen we niemand mee. Sorry voor het vele wachten en vals hopen, dat is nooit mijn intentie. Ik ga er alles aan doen om je deze week nog van een sluitende fix te voorzien.

 

Reputatie 2

Komt mij bekend voor, zie ook dit topic: 

 

en dit topic:

 

Ook bij mij nog steeds geen oplossing, maar er word nog steeds aan gewerkt dus dat is mooi!

@Jason  nog geen oplossing? Ik wacht morgen nog af, is het dan nog steeds zo, dan stap ik over. Heb nu lang genoeg gewacht, zonder compensatie vanuit jullie kant aangeboden.

Reputatie 7
Badge +8

@ManuelKacmaz Omdat mijn collega @Jason vandaag niet aanwezig is, heb ik direct voor je gekeken voor een update. Ik zie dat de technische dienst momenteel bezig is met het monitoren van jouw TV Box voor de streamkwaliteit en met het onderzoek voor de resolutie. Ik heb voor nu dan ook nog geen permanente fix voor dit probleem. In de tussentijd kan je eventueel ook streamen vanaf de TV Anywhere app naar jouw TV als tijdelijke oplossing. Weet in ieder geval dat we hier druk mee bezig zijn om het op te lossen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ManuelKacmaz, ik krijg zojuist door vanuit onze technische dienst dat er uiterlijk 3 mei rond 11:00 iemand langskomt van netbeheer om het te herstellen. Sorry voor de lange wachttijd, maar dit zal ervoor zorgen dat het nu eindelijk opgelost wordt. Als het goed is, belt de netbeheerder je met een anoniem telefoonnummer, houd daar alsjeblieft rekening mee.

Reageer