Beantwoord

Slecht beeld tv ontvanger

  • 13 August 2019
  • 18 reacties
  • 791 Bekeken

Ik ben sinds mei klant van t-mobile en heb inmiddels al mijn 3e tv box.
De eerste box was kapot, er zat iets los in de box. De 2e box gaf slecht beeld, de monteur bevestigde mij dat dit aan de box lag. T-mobile zou mij 2 andere boxen sturen. Na een paar weken ontving ik maar 1 box. Meteen mijn abonnement op mijn 2e box maar opgezegd, dan maar via chromecast kjken.
Mjn 3e box deed het goed tot ongeveer 2 weken geleden.. Hetzelfde probleem als met box nr. 2.
Slechte beeldkwaliteit en de witte letters zijn niet duidelijk. Vorige week met klantenservice gebeld er zou een storing zijn. Na een week wachten vandaag weer mer de klantenservice gebeld. Weer van alles doorgenomen en uitgemeten. (Alle drie de boxen waren overigens refurbished)
Ik mocht een afspraak maken met de monteur. Eerst beschikbare datum over 3 (!) weken.
Als klant, zeker een nieuwe klant mag je toch een betere service verwachten en ook een nieuwe box, niet een 2e hands box. Zeer slechte zaak is dit. Al met al heb ik dan langer met een slechte beeldkwaliteit gekeken dan HD kwaliteit zoals het hoort.
icon

Beste antwoord door Brian 6 September 2019, 16:48

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Hoi @irmavanrijswijk

Welke tv ontvangers heb je?

Heb je slecht beeld op meerdere tv's? Je zou de ontvanger eens aan kunnen sluiten op je andere tv, als je dat nog niet gedaan hebt.
Bedankt voor je tip. Ik kan het proberen, echtet mijn televisie op mijn slaapkamer heeft zowieso al slechter beeld is geen HD.
Via Chromecast is mijn beeld prima. Helaas minder zenders. Ik heb ook al.mijn internet kabel uit mijn ontvanger gehaald en daarna mijn box opnieuw herstart. Dan krijg je roze t-mobile scherm met links onder in zwart witte letters de diverse stappen die de box doorloopt. Ook deze letters zijn dan wazig/niet helder.
Ik heb een entone ontvanger met harddisk om ook op te nenen
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @irmavanrijswijk,

Heb je al een andere HDMI kabel of andere HDMI poort op jouw TV geprobeerd? Dat kan soms helpen. Anders kan er nog een fabrieksreset worden uitgevoerd. Dit is krachtiger dan de powerflip die je al hebt uitgevoerd. Let wel dat je daarbij al je opnames en instellingen kwijt zal raken. Webcare kan een powerflip op afstand uitvoeren. Bij de HDD box kan de klant niet zelf doen.

De boxen zelf zijn niet altijd nieuw. Dat klopt. Als een box nog goed is, dan zal hij opnieuw uitgegevens worden. Zijn er grote gebreken (technisch of fysiek) dan wordt de box niet meer uitgegeven. Het zou zonde zijn om goede boxen af te moeten schrijven, terwijl ze nog prima functioneren. Niet heel erg duurzaam en zou erg kostbaar zijn. Dit is bij eigenlijk alle providers zo.
Zojuist boven aangesloten. Ook daar slecht beeld. Tevens verschillende hdmi kabels en aansluitingen geprobeerd. Dit helpt helaas ook niet. Wel vandaag bericht ontvangen van Guidion dat ze nu eerder komen. Volgende week vrijdag.
The Story continues.
2 weken geleden is de monteur geweest.Heeft alles doorgemeten en gecontroleerd. Conclusie het ligt aan de software van de box. Hij heeft alle fabrieksinstellingen teruggezet en harde schijf geformatteerd.
En YES het beeld was weer prima. Met de kanttekening dat hij niet kon garanderen dat het zo bleef.
Deze type boxen van Entone zjjn te oud. Helaas heeft hij gelijk gehad. Het was ook maar van korte duur. Sinds afgelopen maandag heb ik weer slecht beeld. Gisteren meteen weer gebeld. Ze wilde me weer het hele stappenplan sturen. Jongens, het ligt aan de box!!
Ze hebben een melding gemaakt maar het kan zeker langer dan 10 werkdagen duren voordat ik iets kan horen. Dit is toch te gek voor woorden.? Wat moet ik doen om serieus genomen te worden en ze mijn een ander type box geven? Ik zit erover te denken om ze officieel in gebreke te stellen en de incasso te weigeren.
Inmiddels heb ik al langer slecht beeld dan goed beeld sinds ik klant ben.
Heeft er irmand eeni idee?
Reputatie 7
Hi @irmavanrijswijk , wat balen dat het nog niet is opgelost. Ik heb met je meegekeken en de TV Boxen die jij gebruikt zijn met opnamefunctie. Deze voldoen nog prima en hier hebben we geen ander type van. Als je zowel boven als onder slecht beeld hebt met meerdere TV Boxen dan is de kans eigenlijk klein dat het aan de TV Boxen zelf ligt. Het zou een combinatie TV BOx + TV kunnen zijn of een probleem met de verbinding waardoor de TV Boxen storen. Mijn collega heeft een verzoek uitgezet naar onze technische dienst om dit verder te onderzoeken en te kijken of we misschien wat kunnen ontdekken. Van welk merk en type TV maak je gebruik en hoe zijn de TV Boxen aangesloten? Ik hoor het graag!
Beste Brian,

Ik heb maar 1 box. Toen ik klant werd had ik er in eerste instantie 2 besteld, maar 1 box was al bij levering kapot. De monteur wilde deze dan ook niet installeren. De opdracht van de monteur was ook niet goed doorgekomem waardoor ik na 2 weken maar 1 box ontving en de klantenservice mij niet kon zeggen hoelang het duurde voordat ik mijn 2e box zou ontvangen heb ik die maar meteen geannuleerd.
Ik heb een Samsung UE40JU6750 deze is dmv een vaste internetkabel verbonden aan mijn netwerk.
Mijn tv ontvanger is met een hdmi kabel verbonden aan mijn tv.
Beide kabels heb ik al vervangen, maar dit heeft niet geholpen. Waarom wordt er niet overlegd met de 2 verschillende monteurs die bij mij thuis zijn geweest? Deze vraag heb ik ook aan de klantenservice gesteld.
Ik lees zpjuist op jullie site dat de Aria tv box de opvolger van de Entone is.
Waarom krijg ik deze niet als ik al 3x een andere entone box heb gekregen en nog steeds problemen heb met deze bpx. Ik heb overigens nog steeds niets gehoord van de klantenservice. Ik ga volgende week maar weer terugbellen. Pffff
Reputatie 7
Hi @irmavanrijswijk, dat zou zeker een oplossing zijn alleen heeft de Aria TV Box geen opnamefunctie. Als de TV Box zelf de oorzaak is dan kunnen we deze uiteraard wel omwisselen voor een nieuw exemplaar van hetzelfde type!
Beste Brian,
Ik heb afgelopen maandag weer ruim een uur met de klantenservice aan de telefoon gezeten.
Mijn ticket was blijkbaar gesloten en men heeft mij hierover niets laten weten, blijkbaar zou het probleem aan mijn devolo powerline adapters liggen? Onzin! Met de medewerker weer van alles getest. Hij zou daarop zelf een factory reset uitvoerden, dit werkte bij hem ook niet. Ook met een rechtstreekse kabel van mijn router naar mijn TV heb ik slecht beeld.
Het beeld is zelfs slechter geworden, nu ook bij het zappen in het begin blokkerig beeld.
De medewerker heeft wederom een ticket aangemaakt, nog steeds geen reactie ontvangen.
Dit kan zo echt niet langer vind ik. Ik wil zsm een oplossing, ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd, mijn wifi verbinding was ook weg, heb ik terug gekregen door mijn router te resetten, echter wachtwoord van mijn wifi was hij ook kwijt en moest ik daardoor ook opnieuw instellen. Inmiddels hebben mijn devolo powerline adapters het ook begeven door het vele testen en heb ik gisteren uiteindelijk maar nieuwe gekocht zodat ik weer tv kon kijken zonder een lange kabel door mijn woonkamer te hebben liggen, weliswaar nog steeds met slecht beeld.
Ik denk dat een nieuwe box opsturen inderdaad de snelste manier is als niemand mijn probleem kan oplossen. Dit wordt dan wel mijn 4e box.
Misschien nog een ander idee?? Zou het niet aan mijn router kunnen liggen?
Reputatie 7
Hey @irmavanrijswijk,

Ik zie dat je gisteren een vervangende TV Box hebt ontvangen. Ik ben heel benieuwd of je nu wel probleemloos TV kunt kijken wanneer je je TV Box bekabeld hebt aangesloten op je modem. Wanneer je ervoor kiest om je TV Box draadloos aan te sluiten dan kunnen we geen garantie afgeven voor een zorgeloze kijk ervaring. Hoe dan ook gaan we net zo lang door totdat we dé oplossing hebben gevonden. Laat ons weten of je nieuwe TV Box naar behoren werkt! ☺️
Beste Piotr,
Ik heb gisteren mijn nieuwe box aangesloten. Het beeld is op zich weer prima. Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit zo blijft. De vorige keer duurde het 2-3 weken voordat het beeld slecht werd. Echter bij het aanzetten en zappen naar een andere zender heb ik nu af en toe blokkerig beeld. Dit was overigens de laatste tijd ook al bij mijn oude box, iets wat ik eerst niet had, ondanks de slechte beeldkwaliteit. Ik las dat meer mensen hier last van hebben dus heb ik gisteren mijn modem herstart. Dit heeft niiet geholpen. Vandaag de box via een vaste kabel aangesloten, ook dit heeft niet geholpen. Als laatste heb ik ook nog een ander stopcontact geprobeerd voor mijn modem, nog steeds met een vaste kabel. Ook dit heeft niet geholpen, het blokkigere beeld bljft er nog steeds met het zappen en af en toe ook tijdens het programma, dit trekt dan later bij. Voorlopig wel weer goed beeld. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan testen. Zoals de laatste keer ook aangegeven, het enige wat volgens mij nog overblijft is mijn modem. Misschien dat dit hetgene is wat de storing veroorzaakt. Ik ben ook bang dat als er binnenkort weer een update komt de beeldkwaliteit weer slechter gaat worden. Graag eerst even rechtstreeks contact opnemen met mij indien jullie misschien iets op willen sturen.
Reputatie 7
Hi @irmavanrijswijk, hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Vanuit hier ziet het er sinds 7 oktober goed uit met de kwaliteit van de TV uitzending, klopt dat inderdaad?

Mijn excuses voor de late reactie . Ik was de afgelopen weken met vakantie .Tot nu toe is het beeld nog steeds goed, echter zoals reeds eerder aangegeven bij mijn vorige reactie heb ik nog steeds blokkerig beeld na het zapppen. Dit trekt na enige seconden bij de meeste zenders weg. Bij SBS trekt dit niet helemaal weg. Dit wordt zo ook opgenomen. Maw als ik een programma opneem is er ook een blokkerig beeld. Over het algemeen heb ik nu wel veel beter beeld. Ik hoop dat dit zo blijft. Even de nieuwe maand of een update van jullie kant afwachten.  Dat is volgens mij waarna het de vorige keer fout ging. Ik heb overigens nu wel een ander soort afstandsbediening die ikzelf fijner vind.

Nu allleen nog kijken waarom ik eem blokkerig beeld heb. Misschien even een filmpje doorsturen zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel?

UPDATE!!

Waar ik dus al bang voor was is nu weer gebeurd.

Maandagavond 4 november nog goed beeld,echter sinds dinsdagochtend  5 november weer slecht beeld. Wat is er afgelopen nacht gebeurd? Misschien weer een update van T-Mobile. Ik weet nu echt niet meer wat te doen. De klantenservice bellen heeft weinig zin, zij komen steeds met de standaard oplossingen. Een monteur gaat waarschijnlijk ook weer een aantal weken duren. Hoe komen we erachter waaraan dit steeds ligt?.

Inmiddels word ik ook steeds lastig gevalllen met brieven dat ik mijn oude apparatuur nog niet terug zou hebben gextuurd terwijl deze al op 3 oktober door jullie retour is ontvangen! 

Kunnen anders mijn beide abonnementen ontbonden worden zodat ik terug kan naar KPN?

Dan maar weer meer betalen maar dan heb ik in ieder geval weer goede televisie. 

Ik heb niet veel zin om op deze manier verder te gaan met T-Mobile.

 

Graag jullie reactie.

 

 

 

Reputatie 4

Hoi @irmavanrijswijk, ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt opgenomen. Omdat de aanvraag loopt, brand ik mijn vingers hier liever niet aan, om zo de mogelijke miscommunicatie te kunnen voorkomen. Mocht je andere vragen hebben, dan weet je mij hier weer te vinden!

Reputatie 7
Badge +1

Waarom lees je toch zoveel van dit soort en vergelijkbare berichten op de diverse forums, als de providers hun werk goed zouden doen zou je ze moeten zoeken met een “vergrootglas” 

Reageer