Beantwoord

Slecht TV geluid T-Mobile thuis

  • 20 February 2017
  • 38 reacties
  • 3326 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik gebruik T-Mobile thuis (vh. Vodafone) nu ongeveer een half jaar. Mijn plasma TV levert nog steeds een fraai beeld, maar heeft geen HDMI aansluiting, en is daarom aan de mediabox gekoppeld via een door Vodafone geleverde verloopkabel (mini-DIN naar SCART).
Vanaf het begin klinkt het TV geluid vervormd (geluidsterkte maakt geen verschil) en soms niet om aan te horen, vooral bij muziekprogramma's. Bij mijn vorige provider was het geluid zuiver. Vodafone heeft al een keer een nieuwe verloopkabel toegezonden, maar daarmee is het probleem niet verholpen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het vanwege het feit dat ik de TV niet via HDMI heb aangesloten, of zou het probleem in de mediabox kunnen zitten?
icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 22 February 2017, 13:19

Bekijk origineel

38 reacties

Dag Brian, heb geprobeerd om guidion te bereiken. Deze firma beantwoordt de telefoon niet en vertikt het om het probleem op te lossen. Geluid is nog steeds vervormd. Guidion kan het niet oplossen. Hierbij zeg ik het tv-abonnement per direct op. Het geluid is gewoon slecht. Ik gebruik wel het tv-pakket van Ziggo, met wel goed geluid. De oplossing had ik al aangedragen: de HD-recorder met scart-aansluiting, maar er wordt niet naar mij geluisterd. Ik vind het beschamend dat deze klacht niet als serieus wordt aangepakt en ik na 6 weken nog steeds net slecht geluid zit. Wil je het tv-pakket per direct stopzetten ? Alvast bedankt. Eventueel kan ik de tv-decoder terugsturen, ik heb er toch niets aan.
Reputatie 7
Hi johannesv, jammer om te horen dat je er geen vertrouwen meer in hebt maar ik kan het begrijpen. Als je het zeker weet dan kan ik het TV pakket inderdaad voor je stopzetten. We nemen je zeker wel serieus maar een TV Box met SCART aansluiting hebben we simpelweg niet meer omdat tegenwoordig veel TV's HDMI gebruiken. Als alternatief bieden we daarom wél de TV Box met Mini DIN naar SCART maar jammer genoeg heeft dat in dit geval niet het gewenste resultaat opgeleverd. Laat het mij nog even weten, dan zet ik je TV pakket voor je uit!
Dag Brian, dank voor je bericht. Je kunt het tv-pakket per direct stopzetten. Alvast bedankt. Groeten, Johannes
Dag Brian, wanneer stopt het tv-abonnement ?
Reputatie 7
Hi johannesv, mijn collega heeft de stopzetting per direct verwerkt! Je ontvangt een bevestiging per e-mail en een retourdoos om de TV Box terug te sturen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Dag Brian, ik heb nog een retourdoos met sticker (adres een antwoordnr Vianen liggen) Die ga ik gebruiken en probeer dit weekend de tv-box met toebehoren terug te sturen, omdat ik de volgende week erg druk heb. De extra doos met stilcer houd ik als reserve. Groeten, Jan
Dag Brian, zojuist de tv-box met toebehoren in doos met retoursticker aangeboden aan PostNL servicepunt. Foto afgiftebewijs naar jullie gemaild. Jammer dat de HD-recorder terug moest, want daarmee waren geen problemen met doorgifte van geluid. Inmiddels de Humax decoder weer aangesloten en tv kijken via Ziggo.
Reputatie 7
Hoi Jan

Super, bedankt voor het terugsturen van de TV Box. Naar welk e-mailadres heb je het verzendbewijs gestuurd? Ik zie namelijk geen mail van je terug, just checking!

Ik vind het ook heel jammer dat we jou als TV-klant moeten laten gaan, sorry dat we hier niet iets mooiers van konden maken. Ik ben blij te lezen dat je inmiddels in ieder geval weer lekker TV kunt kijken. We maken er samen nog een mooie tijd van met jouw Internet en Bellen!
Dag Sterre, dank voor je bericht. Ik heb het volgende e-mailadres gebruikt: community@t-mobile.nl


Vriendelijke groeten, Jan
Reputatie 7
Hi Jan,

Aha! Dan weet ik waar het aan ligt. Dank je wel voor de duidelijkheid. Dat e-mailadres is niet meer in gebruik. Je kunt het verzendbewijs het beste mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Sorry voor de verwarring!
Dag Sterre, zojuist het bericht doorgestuurd. Groeten, Jan
Dag Sterre en Brian, de laatste tv-box (van jullie cadeau gekregen) zojuist aangeboden aan Post-NL kantoor. Ik heb niet de door jullie toegezonden doos gebruikt (want die valt als een plumpudding in elkaar) maar eentje die ik nog ik bezit had. Misschien dat jullie nog iemand anders blij kunnen maken met de tv-box. Ik ben tevreden met de Humax. Groeten, Jan
Reputatie 7
Bedankt voor alles, Jan! Ik zie dat de TV Box netjes is ontvangen door ons en dat we dat verwerkt hebben in ons systeem. Wij gaan er wat leuks mee doen, jij veel plezier met de Humax!

Reageer