Beantwoord

Smart remote werkt niet goed met tv ontvanger

  • 14 August 2018
  • 9 reacties
  • 5918 Bekeken

ik heb zins gisteren thuis van T-mobile , alles werkt prima alleen werkt mijn Smart remote van mijn Samsung tv er niet goed mee , ik kan dus niet van zenders wisselen , nu gaat dat wel met de standaard afstandsbediening maar wil mijn Smart remote gebruiken,alles doet het met de controle behalve de zenders veranderen, iemand een oplossing voor dit "probleem"?

icon

Beste antwoord door RoyTMT 20 August 2018, 16:20

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Beste Bertus.,

Gebruik je toevallig een "Entone" box van T-Mobile Thuis?
Ik heb daar iets over gevonden in onderstaand topic:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/samsung-smart-remote-icm-entone-amulet-515b-283629

Beste Woutj,

Als je een nieuw apparaat aan wilt sluiten op de tv, doe je dat via het menu en dan 'Universele afstandsbediening' en dan kies je voor een settop box (o.i.d. Ik weet niet de exacte benaming)
Het eerste waar de tv dan om vraagt is om je provider in te voeren. Je krijgt dan al een aantal voornaamste keuzes, zoals KPN, Ziggo, etc.
Je kan echter in de bovenste balk ook zoeken naar een provider. Als je daar Entone invult zal je zien dat die tevoorschijn komt. Als je die dan selecteert dan gaat het goed!

Overigens is met de update van de Entone box een gedeelte van het probleem met de voorkeuze zenders verdwenen. Zolang het kanaalnummer niet langer is dan 2 cijfers (bijv. 15 voor Foxsports) dan gaat het goed.
160 voor bijv Ziggo Select gaat helaas nog niet goed....
we moeten dus nog even blijven 'tobben' met de Entone afstandsbediening.

Succes!

Jeroen
ik heb een AMINO, erg klein kastje waar zelfs geen getal weergegeven wordt welke zender ik bekijk
Reputatie 4
Hi @Bertus.,

Ik heb goed nieuws! Ook met de Amino TV Box is het mogelijk. In een ander Topic op onze Community heeft een mede-klant aangegeven hoe hij dit gedaan heeft. Zo kunnen we elkaar alleen maar helpen! Laat je het mij even weten wanneer dit gelukt is?
hoi hoi , HDMI herkent de box niet (onbekend), verder de instructies opgevolgd van de andere forumbewoner... box benoemen Etone.... dat werkt dus niet met mijn ( dezelfde tv ) dus blijft het worstelen met afstandsbedieningen .... komt bij dat met de bijgeleverde afstandbediening je niet verder komt dan zender 24..... daarna moet je steeds met een druk op de knop naar de volgende zender..... dus wil je zender 800 bv .... dan ben je even bezig , komt bij dat ik de tv box echt giga minimaal vind....een zenderaanduidig of dat je kijkt in HD laat hij niet eens zien, al met al voel ik mij een beetje bekocht ...... liever wat meer geld in de maand kwijt voor dingen die het wel doen dan dat wat ik nu heb.... zo snel mogelijk terug naar kpn dan ,
geld hier de 8 dagen bedenktijd ook ?
ik ben een klant die niet zeurt als iets goed is,maar als ik klachten heb hoor je ze ook,
ik hoop dat je een oplossing voor mij hebt.... ik ben NIET tevreden ....
groeten Bertus
Reputatie 2
Hey Bertus,

Ik heb eens goed voor je gezocht naar de juiste oplossing en naar mijn idee heb ik de goede oplossing gevonden! De Amino dient op de HDMI + ARC poort te worden aangesloten.

De Amino gebruikt het Audio Response Channel voor het menu. Wanneer je het op deze manier aansluit en je herstart je Amino dan moet het werken! :)

Meer informatie kun je vinden in deze Samsung post op hun eigen forum.

Betreft de zenderaanduiding op je Amino: Dit zijn allemaal functies die nog in ontwikkeling zijn. Er is een groot team bezig om die firmware te schrijven. Dus ik wil je wat dit betreft toch vragen om geduld. We zijn hier super druk mee bezig!

Het zappen waar je over valt, loopt samen met de ARC ondersteuning. Het klinkt erg gek dat een Audio Response Channel wordt gebruikt voor een menu, maar het gebruikt toch echt dit kanaal! :)

Kun je me laten weten of dit heeft gewerkt?
hoi ,ik heb een andere box, aangesloten op HDMI + ARC = hdmi 4 ,geen reactie ,wel om hdmi 1 ,
en de box benoemd (entone ) ,het op en terugschakelen lukt nu met de smart remote van samsung ,
maar zappen gaat zo hakkelend .... duidelijk nog veel dingen om te verbeteren
groet Bertus
Reputatie 7
Hoi @Bertus.

Ik neem het toch als een overwinning! Het zappen met de afstandsbediening van Samsung is werkend gekregen. Goed, wat schoonheidsfoutjes daargelaten. Met hakelend bedoel je trouwens dat het traag gaat? Hoe lang duurt het zappen? Merk je verschil tussen onze eigen remote en die van Samsung?
geen verschil tussen de 2 afstandsbedieningen , het is net of er een vertraging zit bij het zappen, en dat kijkt dus niet prettig als je langs verschillende zenders wil gaan, ik heb het idee dat t-mobile te snel wil .... eerst de kinderziektes eruit en dan het product aanbieden .
gr Bertus
Reputatie 7
Hi Bertus, enige vertraging met het zappen is niet te voorkomen, dit heeft te maken met het aantal handeling dat de TV-Box uit moet voeren, maar dit mag niet enkele seconden zijn!

Reageer