Beantwoord

Smart TV en wifi om tv te kijken op slaapkamer

  • 16 March 2019
  • 4 reacties
  • 2143 Bekeken

Hoi, we willen graag boven tv kijken maar hebben daar geen aansluitingen.

wat hebben we naast een smart tv en de wifi van t-mobile nodig om niet alleen youtube te bekijken n=maar ook de reguliere tv-zenders , ziggo sport (extra abbo via t-mobile) en ondemand?
icon

Beste antwoord door BeMu 16 March 2019, 21:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Er zijn een aantal mogelijkheden, uiteraard is het trekken van een utp kabel het allerbeste dit geeft de minste kans op storing en is dan ook de beste optie, gaat dit door welke omstandigheid dan ook niet, dan kan men ook gebruik maken van een draadloze verbindingsset (Devolo) .

Een aantal providers zoals Telfort en KPN werken hier mee, T-Mobile doet dit niet en geeft aan dat het gebruik voor eigen risico is mocht het tegenvallen, aangezien de kans op storing aanwezig kan zijn.

Nog een optie is om te casten met behulp van een smartphone of tablet daarvoor is de app tv-anywhere nodig nadeel is wel het zeer beperkte aantal zenders van de app, en durf niet te zeggen of men dan gebruik kan maken Ziggosport en Foxsport
Reputatie 7
Badge +5
Bedankt @BeMu. Ik sluit mij helemaal bij jouw verhaal aan! Het liefst heb ik dat je een UTP kabel naar boven trekt, zodat een extra TV Box boven bekabeld aangesloten kan worden. Als dit geen optie voor jou is @vanderhaak, dan kan je inderdaad gebruik maken van een draadloze verbindingsset. Op deze pagina lees je er alles over. Lees de rest van de tips die BeMu geeft goed door, ik weet zeker dat je hiermee aan de slag kunt! 😄
dank beide voor de reacties. uiteraard is een bekabelde aansluiting het beste , maar soms is dat simpelweg geen optie. ik zal dan ook met een wifi verbinding aan de slag moeten , gelukkig heb ik een aantal repeaters in huis hangen (met identieke SSID) dus daar maak ik mij geen zorgen over. ik kan Ziggo sport kijken door daarin in te loggen als T-Mobile gebruiker dus die vraag is inmiddels ook opgelost, blijft voor mij nog staan of ik een chromecast moet aanschaffen voor het tv-signaal of dat ik met een smart tv en wifi verbinding ook daadwerkelijk tv kan kijken (zonder chromecast)
Reputatie 7
Badge +1
Het tv kijken met een wifi verbinding en smart tv zal niet gaan, T-Mobile maakt hier van geen gebruik, ik weet zo dat er in Belgie een provider is die dit wel heeft of mee experimenteert.

Trouwens een chromecast is so wie so nooit weg zeker als men ziet wat die dingen kosten, ik maak er boven ook gebruik van voor als een van de kinderen komt logeren, er staat een tv en daarbij heb ik een oude Huawei P8lite liggen met tv-anywhere er op kunnen ze toch wat tv kijken.

Bij gebruik van een Devolo of andere verbindingsset is het wel raadzaam geen gebruik te maken van verdeeldozen maar rechtstreeks in het stopcontact in de muur aan beide zijde en daarbij werkt het best als beide stopcontacten in de zelfde groep zitten.

Reageer