Beantwoord

Smart TV Geen verbinding met internet

  • 18 January 2018
  • 23 reacties
  • 6756 Bekeken

Ik heb een Samsung Smart TV en op 1 of andere manier ben ik steeds mijn verbinding kwijt,. Gisteren alles reset en opnieuw ingesteld en ik had verbinding en vandaag wederom geen verbinding. Ik koop speciaal een Smart TV om bepaalde dingen zoals netflix te kunnen kijken maar die donderse internet werkt niet mee. Al 2x gebeld en dan zeggen ze ja ligt toch niet aan ons?? uhmm, nee aan wie dan want TV is nieuw pas een week oud en er wordt ook niet verteld wat ik er eventueel aan kan veranderen , Ja er wordt een link gestuurd met uitleg maar daar heb ik niks aan. Kan iemand mij helpen ???
icon

Beste antwoord door HereIsTom 18 January 2018, 21:03

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 5
Badge
Zit er op de TV geen netwerk aansluiting, dan zou je ‘m met een netwerk kabel kunnen aansluiten, dat werkt beter dan via WiFi.

Heb je meer info?
Zoals o.a. welke TV precies?
Hoe ver staat de TV van het modem?
Hoi,
Handig om te weten in dit verhaal is hoe je het een en ander hebt aangesloten. Gebruik je een mediabox of heb je een module met kaart direct in je tv? Gebruik je het internet via wifi?- probeer dan eerst eens een netwerkkabel direct vanaf je modem naar je tv of mediabox.
Geen idee , ik wil geen kabels door mn huis heen verder dus vandaar de wifi en geen internetkabel . Moet steeds opnieuw de internetcode invullen dus vergeten en weer opnieuw opstarten
Reputatie 5
Badge
Met Powerline adapters hoeven er geen kabels door het huis heen, deze werken via het stopcontact, gebruik ik hier ook en werkt prima!
Okay want elke dag ben ik de verbinding kwijt met het internet op mn TV terwijl mn laptop en alles het wel gewoon doet. IK vind dit echt bizar. Maar misschien proberen met een Powerline
Reputatie 5
Badge
Als je laptop het wel goed doet op dezelfde plek, dan ligt het dus aan je TV!
Deze Powerline adapters heb ik en werken prima;

https://www.4launch.nl/product/146842/TP-Link-TL-PA4020PKIT-Nano-Pass-Thru-500Mbit
mn tv is 1 week oud en een samsung smart tv dus lijkt me raar als het daaraan ligt ??? Maa ik ga het wel proberen dankjewel
Reputatie 5
Badge
Als je verteld welke TV je precies hebt, kan ik misschien nog even kijken?
Reputatie 5
mag ik je één raad geven , kijk smart tv via een utp kabel, dan ben je van veel problemen af.
wil je toch powerlinie laat je dan goed informeren , heel veel van deze apparaten geven veel storing
op apparatuur in huis .
okay nou bedankt iig voor de reacties, dacht handig wifi enzo maar blijkbaar is het dus niet zo handig en sterke verbinding . Wrs dan toch met een kabeltje werken pppfff
Reputatie 5
Badge
mag ik je één raad geven , kijk smart tv via een utp kabel, dan ben je van veel problemen af.
wil je toch powerlinie laat je dan goed informeren , heel veel van deze apparaten geven veel storing
op apparatuur in huis .


Ik schreef toch dat de TP-Link powerline adapters prima werken, deze geven geen storing!
Maar ze wil schijnbaar niet geholpen worden, want informatie wil ze niet geven!
Reputatie 5
Ik geloof ook wel dat ze goed werken maar sommige merken zijn veel problemen met interferentie. Ik spreek uit ervaring .
Reputatie 7
hoi joyce,

Wat vervelend dat het niet werkt.
Als ik het goed begrijp heb je alleen met de smart tv het probleem dat hij de verbinding vergeet.
Gezien je aangeeft dat dit alleen op de TV zo is lijkt het mij sterk dat er een probleem is met de wifi van het modem. De beste manier is de tv aan te sluiten via een vaste kabel verbinding rechtstreeks op het modem. Je kan natuurlijk de kabel laten wegwerken door een monteur. bijvoorbeeld door de kruipruimte, via pof door de stroomleidingen, door de coax of telefoon kabel te vervangen. Powerline adapters ben ik zelf geen voorstander van. maar je kan het altijd proberen. als je een set haalt bij de mediamarkt dan kan je die meestal binnen 30 dagen retour brengen mocht het toch niet goed werken.
Helaas vandaag wederom geen verbinding met het internet 😞 gisteren een reset gedaan en alles opnieuw ingevoerd en vandaag wederom niets ...... MU6200 6 serie Samsung Smart TV .... (gelul over niet geholpen willen worden ,had niet de juiste gegevens bij de hand )
Reputatie 5
Badge
Had je ook even kunnen vermelden toen ik het vroeg.
Hoever staat je TV van het modem af?
Haal de stroom/stekker eens een paar minuten van het modem af en als het modem opnieuw is opgestart probeer dan nog eens verbinding te maken met je TV.
Heb ik allemaal al gedaan , elke dag weer. Ik heb net weer opnieuw de verbinding moeten instellen op de TV maar als ik dit elke dag moet doen met resetten en alles dan ppfff.... Dus had al een kabel bij de hand dat als het vanmiddag weer wegvalt dan maar een kabel ofzo want word hier simpel van. Modem staat er tegenover aan de andere kant van de kamer dus ?? 4 meter ofzo?
Reputatie 5
Badge
Heb je het al eens gevraagd waar je de TV hebt gekocht?
Want het lijkt mij dan aan de TV te liggen als je laptop het wel doet met de WiFi.
En anders die Powerline adapters van TP-Link gebruiken;

https://www.4launch.nl/product/146842/TP-Link-TL-PA4020PKIT-Nano-Pass-Thru-500Mbit
Ja ik ga ze idd wel even bellen of iets want baal er flink van eerlijk gezegd. Dankjewel voor alle informatie iig.
Reputatie 5
Badge
Oh zag dit nog, kun je nog proberen;

http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1065873
Thanks, hij stond al op thuismodus 🙂 ik heb de winkel al gemaild dus hopelijk komen zij met een oplossing
Reputatie 5
Badge
Ok, laat maar weten of het is gelukt?
Reputatie 5
Badge
P.S. Je kan ook Samsung support bellen; 088-9090100
Reputatie 7
Hey Joyce, duidelijke taal hier zie ik haha 😉 Er schiet mij nog even iets te binnen, laat je de TV op standby staan of zet je hem echt helemaal uit door bijvoorbeeld de stekker er uit te halen of met een tijdschakelaar. Ik kan mij voorstellen dat je TV de verbinding kwijtraakt als je deze helemaal uit zet. Mogelijk is dit de oorzaak? Controleer ook even bij de instellingen van de TV of je de laatste updates gebruikt, dit wil ook nog wel eens wat problemen verhelpen bij de Smart TV's. Ik hoop dat je er achter komt!

Reageer