Beantwoord

Sneeuw beeld als 1st tv aan en daarna tv box.

  • 3 January 2021
  • 1 reactie
  • 391 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Wij zijn hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

icon

Beste antwoord door Boris 4 January 2021, 16:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @pp68 ,

Dank je wel voor je bericht! Ik zie dat we inmiddels al contact hebben gehad in het andere topic (link is klikbaar). Om je zo goed mogelijk te helpen en je vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden, wil ik je vragen om het bij dat topic centraal te houden. Op die manier ben jij het best geholpen. Ik sluit om deze reden dit topic.