Beantwoord

Snelheid beeld

  • 9 November 2020
  • 8 reacties
  • 489 Bekeken

Reputatie 3

Sinds een paar weken tv thuis, beeld is bij snelheid, vooral voetbal te traag, mijn tv is 50hz en het kastje zend in 60hz uit daardoor is het voetbal bij snelle beelden niet te volgen, met Apple tv kastje géén problemen omdat je daar de instellingen kan aanpassen. Nu komt er woensdag een monteur, heb.al een paar keer aangegeven dat hij niets kan doen, kunnen jullie het kastje op 50 Hz terugzetten? Bij voorbaat dank Raymond

icon

Beste antwoord door Boris 12 November 2020, 09:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @rvandoormale ,

Dank je wel voor bericht en welkom bij de Community! Om meteen met de deur in huis te vallen; een 50Hz TV zal altijd op een goede manier een stream van 60Hz kunnen tonen. De TV heeft precies de juiste panelen om dit te kunnen en deze weer om te schakelen naar 50Hz. Bij een Apple TV apparaat wordt geschakeld naar een native 60Hz waardoor deze stream dan toch ietsje beter lijkt. 

Wel ben ik benieuwd naar wat jij ziet! Kan je ons een voorbeeld geven? Ik heb ook geprobeerd de TV Box uit te lezen om de stream op kwaliteit te controleren, maar vanaf onze kant lijkt deze niet verbonden. Is deze direct op het modem aangesloten? Ik ben erg benieuwd naar je set-up. 

Reputatie 3

Goedemorgen,

Bij voetbal als de bal snel gaat dan zwabbert de bal alle kanten op, bij langzaam beeld géén problemen. Heb nu het kastje afgekoppeld en Apple tv box aangesloten en kijk zo via anywhere app naar de tv, hier ervaar ik géén problemen. Toch raar dat je bij het kastje van jullie deze problemen heb en bij de app niet. 

Reputatie 3

Goedenavond,

Heb het kastje wéér aangesloten zodat je het kan uitlezen, net nog getest bij voetbal maar weer een zwabberende bal, Apple tv weer aangesloten en daar géén problemen, bij dit kastje kan je de tv resolutie aanpassen, misschien een tip om dit bij het T-Mobile kastje ook te doen, hiervoor KPN en ook daar kon ik de instellingen aanpassen. Ben benieuwd naar je reactie. 

 

Reputatie 6
Badge

Hi @rvandoormale ,

Dank je wel voor bericht en welkom bij de Community! Om meteen met de deur in huis te vallen; een 50Hz TV zal altijd op een goede manier een stream van 60Hz kunnen tonen. De TV heeft precies de juiste panelen om dit te kunnen en deze weer om te schakelen naar 50Hz. Bij een Apple TV apparaat wordt geschakeld naar een native 60Hz waardoor deze stream dan toch ietsje beter lijkt. 

 

:smile: Wat is dit nou weer voor onzin :wink: ? 50Hz tv's bestaan allang niet meer, alle tv's zijn tegenwoordig 60 of 120Hz native (ook bovenstaande). Alle tv signalen in NL zijn 50Hz native, niet 60hz. Wat er nu aan de hand is dat de inkomende stream 50hz is maar het kastje (met de huidige firmware) het uitstuurt op wat de tv aan kan: het kastje maakt van een 50Hz stream een 60Hz stream zonder nieuwe frames.

Maar dit staat al in de planning om opgelost te worden door idd weer gewoon een instelling in het menu op te nemen waarbij men het zelf kan aanpassen.

Reputatie 3

Hoi Boris,

Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren dat je hetzelf kan aanpassen. 

Lijkt mij niet zo moeilijk zo'n update. 

 

 

Reputatie 7

Hoi @rvandoormale ,

Momenteel is er inderdaad een fix gevonden en zijn we hard bezig om deze zo snel mogelijk door te voeren. Dit doen we met ook samen met andere fixes. Check het hier om daarvan op te hoogte te blijven.

Reputatie 3

Hoi Boris,

Dank voor je bericht, bedoel je met een fix alleen bij mijn kastje of algemeen?

 

Reputatie 7

Hi @rvandoormale ,

Dit zal een om een algemene fix gaan. Meer informatie vind je in dit topic.

Reageer