Beantwoord

Snelheid van TV-box sinds de T-Mobile update

  • 1 October 2017
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Waarom is de TV-box zo tergend langzaam sinds er een update is uitgevoerd van Vodafone naar T-Mobile. Updates hebben niets uitgehaald, soms heb ik een lag van (veel) meer dan 2 seconden. Dat is erg vervelend, omdat je dan het idee hebt dat je het commando niet goed naar de box hebt verstuurd.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben, of ben ik de enige?
icon

Beste antwoord door Brian 4 October 2017, 15:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi Pjerry, je bent niet de enige en dit probleem is bij ons bekend. We werken samen met de leverancier om dit probleem te verhelpen maar dit is een hardnekkig probleem, voornamelijk vanwege alle handelingen die de TV-Box uit moet voeren. Je vindt onder andere in dit topic meer informatie. Zodra we een update hebben hoor je dit zeker via het forum!

We zijn nu twee jaar verder. Het is wel behoorlijk verbeterd, maar nog verre van goed. Kan het zijn dat mijn vodafoonspul intussen een beetje out-dated is?

Reputatie 7

Hey @Pjerry

Achter de schermen werken we continu aan nieuwe verbeteringen. Zo zit er een grote TV update aan te komen die ons TV platform van een paar mooie nieuwe functies gaat voorzien. :relaxed:  Tot die tijd kunnen we altijd je TV Box op afstand van een verse fabrieksreset voorzien indien je dat wenst. Het maakt niet uit hoe oud je TV Box is, hij moet het perfect doen! Let wel op dat hiermee alle opgenomen programma's komen te verdwijnen. 

Beste Piotr,

Dank voor je antwoord.

Ik ga de komende maand zorgen dat ik alles gezien heb wat er nog opstaat en ik wil zien. Daarna geef ik dan wel een seintje voor een fabrieksreset.
Ik kan die opgenomen bestanden niet downloaden hè?

Geldt het ook voor mijn router (Draytec 2132 VFn). Ik ben overgestapt op T-mobile mobiel vanwege de combo: 1 Gb (wat het niet is, kwam tot eergisteren niet verder dan 60 Mb met zeer wisselende kwaliteit; vaak wegvallen. Maar sinds eergisteren - een paar keer storing, maar dat waren blijkbaar onaangekondigde werkzaamheden - 70-75 Mb) en onbeperkt mobiel (wat het niet is omdat ik een max per dag heb). Dus aan alle kanten krijg ik niet wat beloofd werd. Is dat allemaal wel goed?

mvg
Pierre

Reputatie 7

Hey @Pjerry,

Prima! Kijk rustig al je opgenomen programma's terug en geef ons een seintje wanneer we de reset voor je mogen uitvoeren. Aangezien de meeste content auteursrechtelijk beschermd is, is het jammer genoeg niet mogelijk om de content te downloaden. 

Wanneer ik naar je huidige abonnement kijk dan zie ik dat je een 100 Mbps snelheid in je pakket hebt zitten. Deze snelheid moet je bekabeld probleemloos kunnen halen. Mocht je je meeste apparatuur via de Wifi hebben verbonden dan kan de snelheid lager uitvallen doordat het Wifi signaal door verschillende factoren wordt beïnvloed. De 70-75 Mbps is nog steeds een hele mooie snelheid als je dit via de Wifi hebt gemeten. :relaxed: Kijk gerust in ons Wifi topic, daar staan tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt verbeteren. 

Over je mobiele abonnement kan ik je spijtig genoeg niet veel vertellen aangezien ik alleen maar inzage heb in je T-Mobile Thuis abonnement. Mocht er iets niet kloppen aan je bundel dan breng ik je graag in contact met een collega van de mobiele afdeling. :relaxed:

Reageer