Beantwoord

Sonos beam met entone

  • 23 May 2020
  • 6 reacties
  • 424 Bekeken

Ik heb nu ruim 2 maanden een nieuwe Samsung Smart TV en de Sonos Beam. 
Op een of andere manier blijft het geluid van het kastje (entone) erg zacht. Ik heb geprobeerd om dit aan te sluiten op de HDMI Arc, maar dit geeft geen verschil. 

Wat Sonos Beam betreft heb ik het in zowel de HDMI Arc en optische ingang gestopt, maar helaas leverde dat ook geen resultaten op. 

De beam werkt verder prima als ik naar andere apps ga zoals YouTube, Netflix etc.. alleen niet met de entone

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? 

icon

Beste antwoord door BeMu 23 May 2020, 08:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik zelf ook een soundbar weliswaar geen Sonos maar dat maakt in principe geen verschil ik heb de soundbar aangesloten op de HDMI ARC van mijn Panasonic tv en vervolgens op de HDMI-ARC van de soundbar.

Zet ik de tv aan dan schakelt mijn soundbar ook automatisch in en ook weer uit als de tv uit gaat, het geluid gaat na een paar seconden over naar de soundbar en kan het geluid dan ook regelen met de a.b. van de tv, de a.b. van mijn soundbar ligt dan ook gewoon ergens in een kast.

Vanuit de Entone 510b gaat er nog wel een optische kabel naar mijn home cinema (welke ik maar heel zelden gebruik) 

Hoe zit het met de apps zoals Netflix, doen die het ook gewoon met de soundbar? 
 

Ik heb de kabels momenteel zo: 

Entone gaat via een HDMI kabel naar de tv, sonos gaat met HDMI arc naar de tv. Op de entone en Sonos zit er enkel maar 1 HDMI aansluiting.. 

Reputatie 7
Badge +4

reset je afstandsbediening hou 1 en 6 ingedrukt tot lampje 2x knippert toets dan 996.

als het goed is is de afstandsbediening dan ontkoppeld van de tv.

Zet nu het volume van de stb op maximaal.

 

als het goed is is het probleem dan opgelost.

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik geen apps als Netflix enz, voor mij hebben die geen enkele toegevoegde waarde maar dat is puur persoonlijk, de HDMI kabel moet in de tv wel in de HDMI-ARC zitten anders werkt het niet.

En de afstandsbediening inderdaad ontkoppelen dat was ik vergeten te melden excuses

reset je afstandsbediening hou 1 en 6 ingedrukt tot lampje 2x knippert toets dan 996.

als het goed is is de afstandsbediening dan ontkoppeld van de tv.

Zet nu het volume van de stb op maximaal.

 

als het goed is is het probleem dan opgelost.


Werkt dit ook voor de Samsung one remote? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DivyaKarishma, om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten of dit bij de Samsung One remote ook op die manier werkt. Niet dat je het nog niet gedaan hebt, maar mocht je wat extra support willen hebben op het gebied van Samsung, check dan hun support pagina: Samsung One Remote
Mocht je er niet uitkomen, geef een seintje dan helpen we je graag zo goed mogelijk verder. De Community zit altijd paraat om te helpen! 😄

Reageer