Soundbar koppelen Amino 610x

  • 28 November 2020
  • 17 reacties
  • 1276 Bekeken

Ik heb vandaag de Amino 610x binnen gekregen, maar krijg deze niet werkend zoals bij de oude Entone. Daarbij liep de audio van de soundbar gewoon met een optische kabel naar de TV. Vervolgens de entone afstandsbediening ingesteld om alleen het geluid van de soundbar te kunnen verstellen. Maar dat werkt hier dus niet. Koppelen aan de soundbar lukt wel, maar de afstandsbediening werkt dan weer niet op de tv box. Vervolgens switcht de afstandsbediening na een aantal seconden weer terug naar de tv box en kan ik de soundbar niet meer instellen totdat ik opnieuw koppel. Is er een manier om dit te fixen? Of kan ik het beste een optische naar mini jack kabel aanschaffen en deze direct in de tv box steken? En als die laatste de enige optie is, werkt de afstandsbediening dan wel gewoon op de soundbar als we niet via de tv box kijken, maar bijvoorbeeld via de chromecast?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De beste optie althans zo heb ik het gedaan is om de soundbar met een HDMI kabel verbinden met de HDMI-ARC van de tv als het goed is heeft de soundbar ook een HDMI-ARC aansluiting.

Als het goed werkt zal de soundbar dan na het inschakelen van de tv na een paar seconden ook automatisch aangaan, en gaat het geluid over de soundbar en regelt de a.b. van de STB het geluid, na het uitzetten van de tv schakelt de soundbar weer uit.

Reputatie 2

Ik wil radio luisteren zonder de TV aan.
(Dat kon 10 jaar lang met Telfort, via een Optische kabel tussen TV box en soundbar)

Dat lukte ook prima met de Entone 510b van T-mobile, want daar zit een aansluiting op voor een Optische kabel, en ook op mijn soundbar van Samsung.

Omdat deze Entone het nieuwe TV platform niet ondersteunde, kreeg ik een Amino 610 toegestuurd.
(Daar zou een Optische aansluiting op zitten werd me een paar weken geleden door de helpdesk verteld !….DUS NIET !!…..)

Nu werkt het nieuwe platform inderdaad weer perfect, maar er zit geen aansluiting op de Amino 610 voor een Optische kabel  !!!!!

En moet ik nu de hele dag de TV aanzetten om Radio op mijn soundbar te horen….???!!!

Dat is toch te gek vindt u ook niet T-Mobile ?????

By the way, er zit wel een Jackplug op de Amino, maar niet op mijn soundbar, dat gaat dus ook niet lukken.

Ik heb vandaag al met de de helpdesk gebeld, 2 keer zelfs, beide dames hadden nog nooit van een Optische aansluiting gehoord…….!!!

Het is toch niet van deze tijd om de hele dag de TV aan te zetten als ik Radio- geluid wil ????

Hoe gaat u dit oplossen T-Mobile ? 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1162614/optische-kabel-mini-toslink-1-meter.html

@jellevellema  Zou dit is voor je zijn, ik heb op dit moment zelf nog de Entone 510b daar ik nog op het oude platform zit, en dat mag voor mij zo blijven.

Reputatie 2

Dank je wel….. er staat het volgende bij op die website:

“Dit product is niet geschikt voor analoge 3,5mm audio aansluitingen”

Gaat dus niet lukken….

Ze rollen het nieuwe platform langzaam uit….daarna is het allemaal ellende met de Entone...

Dat wilde ik net posten, maar je had het zelf al ontdekt @jellevellema 

Een omvormer heb je dan nodig, of het lekker werkt geen ervaring mee, werk nooit met dat soort oplossingen.

https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1097210/omvormer-optisch-naar-tulp.html

 

@BeMu , Geloof dat er nu een paar mods serieus aan het zweten zijn, voor 1 januari was het nieuwe platform geregeld en klaar anders werden er wat kledingstukken veroberd.

Eet smakelijk heren daar in Den Haag.

Reputatie 7
Badge +1

Jammer, en inderdaad het voordeel van de Entone 510b is dat je de soundbar kunt aansluiten met een optische kabel, en zodoende de tv kunt uit zetten.

Zelf heb ik als een soundbar gekocht bij Koopje deal simpelweg om te proberen, van het merk Dutch originals en moet zeggen dat ze voor het geld prima klinken, en zijn optisch aan te sluiten op de Entone 510b.

Maar een vraag, ik ken de Aria 610 niet maar kan me niet voorstellen dat de 3,5mm aansluiting nog analoog is

Reputatie 2

Aria ??  Je bedoeld Entone denk ik…

Daar zit idd een 3,5mm op...als ik mijn koptelefoon daarop aansluit dan doet ie het….Daar zit dus niet de bottleneck….

Op mijn soundbar zit nog wel een vrije HDMI die het ook doet met geluid, zouden er kabels zijn met 3,5 mm aan de ene kant en HDMI aan de andere kant ??

Reputatie 7
Badge +1

Maar heeft de Samsung soundbar dan geen optische aansluiting? mocht je soundbar een HDMI-ARC aansluiting hebben dan kun je deze met een HDMI kabel aansluiten op de HDMI_ARC van je tv.

Als ik de tv aanzet gaat ook automatisch de soundbar na een paar seconden aan, en ook weer uit als ik de tv uitzet.

De tv box heb ik met een optische kabel verbonden met de soundbar, wil ik naar de radio luisteren dan activeer ik de soundbar met de a.b. naar optisch en kan dan de tv uit zetten, en naar de radio luisteren, wat ik overigens zelden doe, soms te weinig.

 

Reputatie 2

Dank voor je antwoord...maar:

  1. Mijn Samsung soundbar heeft idd een optische aansluiting (dat schreef ik al)
    Maar mijn nieuwe TV kastje dus niet….da's het probleem.
  2. Met mijn oude TV kast Entone had ik precies hetzelfde als jij net beschreef over jezelf...
Reputatie 4

Beste Jelle, welk type soundbar heb je van Samsung?

Reputatie 2

Hoi hoi….HW-H750 ….jaar of 6 oud….

De soundbar is het probleem ook niet hoor...De TV box is het probleem….Daarop ontbeer ik een Optische aansluiting...

Reputatie 4

Volgens mij kan je met die soundbar dan ook gebruik maken van Bluetooth, dus dan zou je radio op je gsm af kunnen spelen en via Bluetooth op de soundbar afspelen.

Reputatie 2

Hi Dennis, Happy New Year !!

Ja die optie weet ik ook, maar dat moet je toch niet willen?   Ik niet in elk geval…

Gewoon doen wat Telfort al deed/kon vanaf 2010 of nog eerder, gewoon zorgen dat mijn soundbar op de TV box kan worden aangesloten….zo moeilijk kan dat niet zijn….

By the way, ik ben klant van T-Mobile vanaf april 2020, en ik heb al m'n 3e modem, nu de 4e TV Box, een onterechte boete van 90 euro, 2x geblokkeerd, slechte wifi , 2x monteur bij me thuis, 4x spontaan een Modem gekregen zonder enige reden…
In augustus zou er een technicus komen om mijn wifi door te lichten, nooit weer wat van gehoord….
En zo kan ik nog wel een tijdje doorschrijven  !!

Dan de bereikbaarheid van de helpdesk, tot september namen ze vlot op, daarna minstens een kwartier in de wacht, en dan hoor je ook nog dat het langer duurt dan je van hen gewend bent, haha ik ben al lang gewend aan dat kwartier…..

Bij Telfort heb ik in 10 jaar niet 1 keer hoeven bellen, nu sinds april zeker wel al 50 keer….

Ik zou wel willen stoppen met betalen maar dan kom ik in de mangel….

Ik denk dat ik maar naar KPN ga straks in april….

Reputatie 7
Badge +1

Het verbaasd me dat er zeker de laatste tijd zo ontzettend veel fout gaat bij T-Mobile, zelf begonnen bij Vodafone thuis begin 2014 en later automatisch naar T-Mobile en heb nog steeds mijn eerste Draytek router, en de tv box is een keer omgeruild (Amino 140 voor Entone 510b)  en heeft altijd perfect gewerkt NOOIT een storing, en heb nog nooit hoeven bellen naar klantenservice.

Ik kijk ook wel eens naar de concurrentie wat zij te bieden hebben maar voor wat ik nu betaal bij T-Mobile komt er geen een maar in de buurt, dus zolang het goed blijft gaan ga ik niet over, veel zal afhangen hoe het nieuwe platform zich gedraagt als ik over ga, natuurlijk hoop ik dat niet!!

Zonder meer vrees ik voor T-Mobile dat veel klanten na afloop contract zullen overstappen, en dat heeft men ook deels aan zich zelf te danken, een blik op dit forum zegt voldoende.

Reputatie 2

Nog een keer mijn ervaring met de Entone…

Dat ging tamelijk goed sinds ik de 3e had rond eind april 2020…

Totdat ik een paar weken geleden een brief kreeg en een email dat ze met een nieuw veel beter en geweldig nieuw platform gingen uploaden…
Er stond ook bij dat het op ALLE TV-Boxen zou werken...ha wat een lulkoek  !!!

  1. Bij pauzeren beeld op zwart, alleen met een reset of harde reset (via een pin in de zijkant)
  2. Favorieten - kon niet op volgorde zetten - en telkens na uit/aan opnieuw Favorieten selecteren
  3. Terugspoelen: beeld op zwart, zie verder punt 1
  4. Zappen ging tergend langzaam
  5. 5. etc etc etc...puinhoop dus
  6. Oh ja, vorige week kreeg ik weer bloemen thuis geleverd voor alle ellende…...in juni ook al eens...

Nou dan maar weer helpdesk gebeld, meneer we sturen u een Amino, die doet het wel en daar zit ook een Optische aansluiting op...(daar vroeg ik naar)….NOU NIET DUS !!!

Ze lullen dus allervriendelijkst gewoon uit hun nek !!

En daarom zitten we nu dus weer op de Community….

En de Boer, hij ploegde voort…..leuk he T-Mobile ???
 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Op het forum kunnen wij er toch geen optische aansluiting bij maken? Dit is wat het is.

Mooie opmerking @eric , Maar als ik deze ellende allemaal aanschouw zou dat wel moeten gebeuren, man.man.man, daar worden we niet vrolijk van @jellevellema 

Reageer