Beantwoord

source selecteren

  • 26 January 2020
  • 37 reacties
  • 2836 Bekeken

Hallo,

 

Ik kan ook niet schakelen tussen de source. Ben net aangemeld bij Tmobile, heb het idee dat ik een andere afstandsbediening heb. In eerdere topics hebben ze het over een setup knop. Die zit er bij mij niet op. How kan ik er voor zorgen dat ik nadat ik op source heb gedrukt, ook kan schakelen tussen de kanalen hdmi1, hdmi2 etc.?

 

Hoor graag van jullie.

icon

Beste antwoord door jibbewillem 16 February 2020, 12:26

Bekijk origineel

37 reacties

@Jason : mijn typenummers staan hierboven in deze thread.

Wim

Reputatie 7
Badge +16

Ik zie ze @Wim Kreuger, bedankt! Zodra ik de andere typenummers heb, schakel ik met hogerop. Overigens, ik heb deze case doorgespeeld aan collega’s. Mochten er meer voorbeelden zijn, kunnen we het natuurlijk sneller en georganiseerder aanpakken. :blush:

Hallo allemaal,


Ik kan jullie uit de droom helpen. Dit probleem gaat niet opgelost worden.

De source-knop werkt net als de source knop op de afstandsbediening van je televisie.

Het verschil zit hem in het volgende:

De meeste televisies kun je door enkel de source-knop te gebruiken van source/input/invoer wisselen. Je klikt dan op de source-knop om de invoerlijst te tonen. Vervolgens klik je nogmaals één of meerdere keren om de selectie in de invoerlijst te wisselen totdat hij op de input staat waar je hem op wilt hebben (bijvoorbeeld HDMI2). De tv wacht dan een aantal seconden en wisselt dan automatisch naar de gekozen input.

Als je een tv hebt die zo werkt, dan werkt de afstandsbediening van T-Mobile zoals je dat gewend bent met je eigen afstandbediening.

Er zijn ook sommige televisies die anders werken (zoals de tv modellen die jullie aangeven). Je kan dan met de source-knop alleen de invoerlijst tonen, maar niet door deze lijst heen navigeren. Hiervoor heb je dan de pijltjestoetsen nodig. Om tot slot te bevestigen heb je de OK-knop nodig.

Een derde, nog zeldzamere, groep is een groep met televisies die wél met de source-knop door de invoerlijst kan navigeren maar die niet automatisch de gekozen input selecteert. Je hebt hiervoor de OK-knop nodig.

Er zullen vast meer modellen zijn, maar deze drie ken ik persoonlijk.

[b]Wat nu? [/b]

Je hebt een televisie die de pijltjestoetsen en/of de OK-knop nodig heeft om een andere input te selecteren, wat nu?

Helaas, je zult hiervoor de afstandsbediening van je tv moeten gebruiken.

De afstandsbediening van T-Mobile heeft geen mogelijkheid om de pijltjestoetsen of de OK-knop te gebruiken om het menu van je tv te bedienen.

De logica van de afstandsbediening zit in de printplaat en T-Mobile heeft niet over deze mogelijkheid nagedacht bij het inkopen van de afstandsbediening.

In  [url=https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/jullie-ervaringen-met-de-tv-box-afstandbediening-en-284442] was T-Mobile goed op weg…

Ik ken in Nederland geen provider die deze functie wel op orde heeft. Als iemand die wel kent hoor ik het graag!

Wel ken ik in Amerika een provider met een slimme afstandsbediening: Google Fiber.

Vanuit de handleiding van Google Fiber TV.

 

Wat deze slimme afstandsbediening doet is dat hij na het indrukken van de source-knop de pijltjestoetsen en de OK-knop inwisselt zodat ze niet de interactieve tv box bedienen, maar de tv! Perfecte oplossing als je het mij vraagt.

 

Voor zover ik weet kan T-Mobile de huidige afstandsbedieningen niet updaten met deze functie. Wat ze wel kunnen doen is deze functie inbouwen in de volgende batch afstandsbedieningen die ze bestellen.

 

Dus ik hoop dat de experts ( @Hans-Juriën😉 ) meelezen en er werkt van gaan maken!


Heb je hier voldoende aan?

 

groeten 

Ik had wel zoiets verwacht. Maar bedankt dat je het eens uitgezocht hebt.

Ik zit er zelf niet zo mee, maar toen ik het item langs zag komen wilde ik toch even reageren.

Groet,

 

Wim

Reputatie 1

Op mijn afstandsbediening van t-mobile zit links onder het knopje input.  Hier kun je mee door de source lopen.  Om je keuze te bevestigen door je op de volume knop, geluid zachter,  en je keuze is bevestigd.  Probleem  opgelost.

Onlangs klant geworden van T-Mobile en ik heb het zelfde probleem. Philips tv (geen smart tv) met de magenta afstandsbediening. Zojuist gebeld met klantenservice en ik krijg een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. 

Toen kwam ik dit forum tegen en ben dus bang dat het alsnog niet gaat werken.

Wel balen, want de afstandsbediening ligt al jaren ergens waar het niet gevonden wil worden haha

Hiervoor zat ik bij KPN en daar geen last gehad met deze bug/probleem.

 

Hopen dat het nog opgelost kan gaan worden, continu kabels wisselen heb ik ook niet echt heel veel zin in, aangezien het toestel aan de muur hangt is dat nog lastig ook haha

 

Grtzz

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DonnMoorman, klasse dat je het kenbaar maakt op de Community, zo kunnen we je trachten te helpen!

Welke van de drie door @jibbewillem genoemde TV-modellen (op basis van functionaliteit Source) heb jij thuis staan? Als ik meer info heb, kan ik je wellicht toch nog helpen met een oplossing. Indien het om de twee TV's gaat die als laatst genoemd worden in zijn bericht, kan ik je jammer genoeg niet blij maken, sorry! 

 

Reputatie 7
Badge +16

@DonnMoorman Bedankt voor de foto, dat maakt duidelijk welk type Philips het is! 😄

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, sorry, ik doelde op deze vraag: “Heb je een televisie die de pijltjestoetsen en/of de OK-knop nodig heeft om een andere input te selecteren?”

Indien je een TV hebt die dat nodig heeft, kun je enkel de afstandsbediening van de TV gebruiken om door de ingangskanalen te navigeren (Source/HDMI).

@DonnMoorman Bedankt voor de foto, dat maakt duidelijk welk type Philips het is! 😄

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, sorry, ik doelde op deze vraag: “Heb je een televisie die de pijltjestoetsen en/of de OK-knop nodig heeft om een andere input te selecteren?”

Indien je een TV hebt die dat nodig heeft, kun je enkel de afstandsbediening van de TV gebruiken om door de ingangskanalen te navigeren (Source/HDMI).

 

Ik ben sinds gisteren overgestapt van Ziggo naar Tmobile glasvezel.

Tot nu toe ben ik tevreden;  van 600Mbit/s down/50Mbit/s up  naar 1000 Mbit/s in beide richtingen, goede Wi-Fi  en ook tv is goed en dat voor de helft van de prijs (na afloop korting)

Echter heb ik nu hetzelfde probleem, Sharp Aquos tv die OK nodig heeft om van source te wisselen.

(met de tmobile remote kan ik wel door de source lijst scrollen maar ik kan de gewenste source niet bevestigen)

Ik gebruik mijn tv ook als 2e monitor voor de pc dus wissel diverse keren per dag van source en baal er nu van dat ik voor enkel die functie alsnog 2 afstandsbedieningen nodig heb.

Bestaat er of komt er op korte (danwel lange) termijn een nieuwe afstandsbediening die dit wel kan?

(bij Ziggo werkte dit wel namelijk)

 

Mvg,

Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bas V, welkom op onze Community!

Op dit moment zijn we nog niet bezig met een nieuwe afstandsbediening en is dit working as intended. Je zou dit natuurlijk wel kunnen pitchen in ons Wensen & Suggesties topic!

Reageer