Beantwoord

STB in een kast

  • 6 April 2019
  • 5 reacties
  • 1573 Bekeken

Goedemorgen alle,

Afgelopen dinsdag heeft de monteur voor ons Televisie en internet geinstalleerd van T-mobile. Wij zijn hier heel blij mee!
De STB (Entone, Amulet 515b) hebben wij in een TV kast staan, achter een deur. Weggewerkt.

Echter is het op dit moment niet mogelijk om de STB te bedienen met deze deur dicht.
Zijn hier mogelijkheden voor?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
Ik zag een "IR" aansluiting achter op de STB. Een Jack plug.
Hierop heb ik een IR extender aangesloten, die net boven de deur uitkwam. Helaas krijg ik dit niet werkend.

Graag advies!

Mvg en alvast bedankt,
Bas
icon

Beste antwoord door stefan.1997 6 April 2019, 09:41

Bekijk origineel

5 reacties

De plug met IR achterop de STB is wel degelijk bedoeld voor een IR kabel.
Waarschijnlijk is deze functie door T-mobile uitgeschakeld.
Het zou mooi zijn als deze functie gebruikt kan worden. STB eindelijk uit het zicht en
zonder diverse IR blasters met plakkertjes enzo.
Reputatie 7
Badge +5
Hoi @Basvanberkel222, hoe staat het er ondertussen mee? Heb je de kabel al besteld? Ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt. De IR extender zou in de praktijk moeten werken op de TV Box, maar wij ondersteunen dit niet. Ik hoop dat de tip van @stefan.1997 heeft geholpen! 😄
Reputatie 3
Off-topic: Aha: een "stb in een kast" die "niet uit de kast" wil komen? Bijzonder! Daar moet hij of zij mee geholpen worden? On-topic.
Hoi Stefan,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga de IR verlengkabel proberen, bedankt.

Toch snap ik het niet helemaal.
Op de aansluitig aan de achterkant van de STB staat toch duidelijk IR.
Naast deze aansluiting is er een aansluiting waar "Digital audio" bij staat.

Groet,
Bas
Reputatie 6
Badge
Hi @Basvanberkel222,

De aansluiting die je op de achterkant ziet is een optische audio aansluiting. Deze is dus niet bedoeld voor Infrarood signalen. Je zou kunnen overwegen om een IR verlenger te kopen.

Zie hier een voorbeeld: https://www.allekabels.nl/infrarood/7192/1312196/infrarood-verlengkabel-marmitek.html

Reageer