Beantwoord

STB Traag

  • 11 February 2018
  • 4 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 3
  • is een legendarische user
  • 143 reacties
Als ik momenteel in de slaapkamer van zender wissel dan wisselt het beeld naar het nieuwe kanaal maar er komt zo'n 30 seconden de infobalk met gegevens van de oude zender in beeld gevolgd door zo'n 30 seconden de infobalk voor de nieuwe zender. Gedurende die tijd reageert de STB nergens op. Normaal zappen is zo compleet onmogelijk.
Het gaat hier om een oude Vodafone STB zonder opnamefunctie die via een powerline adapter is verbonden. Aangezien het beeld wel goed is (geen haperingen/artefacten) neem ik aan dat die verbinding oké is. Een powerflip lost het probleem niet op, de infobalk-tijd van 5 naar 3 seconden zetten in de instellingen helpt ook niets.
Wat kan ik hier aan doen ?
icon

Beste antwoord door Brian 14 February 2018, 09:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey Eric, ik doe even de aanname dat je twee TV-Boxen hebt omdat je het specifiek over de slaapkamer hebt. Werkt de TV-Box beneden wel goed? Als dit het geval is zou je de TV-Boxen dan eens om willen wisselen om te kijken wat hier het resultaat van is? Als de andere TV-Box boven dezelfde vertraging vertoont dan ligt het mogelijk toch aan de powerline adapter. Als het toch de TV-Box zelf is stuur mij dan even je T-Mobile Thuis klantnummer, je geboortedatum, de laatste vier cijfers van je rekeningnummer én het MAC-adres van de TV-Box door (deze vind je op de sticker) via een privébericht, dan voer ik graag op afstand een fabrieksreset voor je uit!
Reputatie 3
Even een update :
Omwisselen van de twee TV-box-en : probleem blijft in de slaapkamer. Daarom de powerline er uit gegooid en vervangen door UTP kabel.
Dit lost het probleem niet op. Eerlijk gezegd verbaast mij dat niet, het zou heel vreemd zijn als er genoeg bandbreedte is om zonder storing HD-video door te geven maar er toch onvoldoende bandbreedte is voor menu en EPG functies.
Harde reset van de box (tandenstoker op reset) : probleem blijft. Powerflip : idem.
Of om precies te zijn : na een reset of powerflip werkt de boel weer een tijdje maar na onbepaalde tijd (kan dezelfde avond zijn, kan een paar dagen duren) gaat het toch weer mis.
Het enige verschil dat ik nog kan verzinnen is dat de box in de slaapkamer altijd aan staat - de aan/uit knop op de afstandbediening functioneert al een tijdje niet meer. Maar dat zou toch geen verschil mogen maken lijkt me, tenzij er een bug (memory leak bijvoorbeeld) in de box zit...
Al met al nog steeds op zoek naar dé oplossing...
Reputatie 3
Aanvullend : als ik nu in de slaapkamer de EPG opvraag dan mist de verticale magenta lijn die de huidige tijd aangeeft.
Reputatie 7
Hi @Eric_E Hmm dat is een heel specifiek probleem. Dus als ik het goed begrijp heeft de andere TV Box hetzelfde issue als je deze boven aansluit? Wat gebeurt er wanneer je de TV Box die boven staat aansluit op de andere poort van de modem? Het wordt nu een kwestie van uitsluiten om de oorzaak te achterhalen. We hebben nu in ieder geval de powerline adapter en de TV Box zelf uitgesloten, vraag is wat het dan wél is.

Reageer