Beantwoord

Storing tv

  • 28 March 2018
  • 24 reacties
  • 1050 Bekeken

Vanaf december heb ik t-mobile thuis. Kan vanaf die datum geen televisie kijken ivm storing tussen tv ontvanger en tv.
Oplossing van T-mobile? Koop een nieuwe tv!
Ben absoluut niet tevreden over de service van T-mobile.
icon

Beste antwoord door Fred_M 28 March 2018, 19:25

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 2
Vertel eens wat meer en misschien kunnen andere abonnees je helpen ;-)

Wat voor TV heb je? Welke ontvanger heb je? Op welke manier wil je de ontvanger aansluiten op de TV?
Merk tv Sharp
Tv ontvanger Entone, een kleine
Aangesloten via HDMI
Reputatie 2
En wat gaat er dan mis op de Sharp TV? Krijg je geen beeld ofzo?
Mijn beeld valt regelmatig weg. Dan krijg ik de melding ‘geen informatie’. Na een paar seconden komt het signaal weer terug.
Reputatie 2
Ik neem aan dat je al een andere HDMI kabel hebt geprobeerd en de ontvanger op een andere HDMI ingang op je TV hebt geprobeerd?

Heb je de ontvanger ook al eens voor een test op een andere TV aangesloten om te kijken of je hetzelfde probleem krijgt? Ik neem aan dat de ontvanger direct op de TV is aangesloten en dat er niet een audio versterker of iets anders tussenzit?

Het klinkt inderdaad alsof de TV het signaal van de ontvanger niet goed herkent. Echter het kan natuurlijk ook de ontvanger zijn. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal getest hebt ;-)

De ontvanger kan ook middels een SCART kabel worden aangesloten (kan T-Mobile voor je aanzetten), maar ja, dan heb je geen HD.
Ja, ik heb al ban alles geprobeerd. Het is echt de combinatie ontvanger en tv. Daarom zegt t mobile dat het niet aan hen ligt. Het signaal wordt doorgegeven.
Reputatie 2
Dus op een andere TV heb je het probleem niet?

Je zou kunnen proberen (als je dat in huis hebt) om de HDMI-kabel eerst via een ander apparaat aan te sluiten. Er zijn geluidsversterkers die HDMI ingangen en uitgangen hebben. Ook bijvoorbeeld de Xbox One heeft een HDMI ingang en een HDMI uitgang.

Wat misschien ook nog werkt (geen garanties!!!) is een actieve HDMI splitter er tussen zetten (zoals deze https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-splitter-1-naar-2)

Met bovenstaande mogelijkheden wordt de zogenaamde "handshake/HDCP" door het tussenliggende apparaat overgenomen. Maar ik kan me voorstellen dat dit te ver gaat voor je en ik kan ook niet met zekerheid aangeven dat dit zal gaan werken.

Als je het exacte typenummer van de Sharp TV geeft, wil ik best wel even googlen voor je om te kijken of dit probleem bij deze TV vaker voorkomt.
Reputatie 2
T-Mobile heeft trouwens meerdere types ontvangers in gebruik. Naast de Entone bestaat ook de Amino. Misschien dat T-Mobile de ontvanger kan omruilen voor je?

Ik lees wel in een ander bericht, dat het omruilen van de ontvanger helaas niet heel erg makkelijk gaat....
Wat een hulpvaardig uitgebreid antwoord! Fijn, bedankt.
T-mobile doet niets meer. Ook geen contract ontbinding, ben zwaar teleurgesteld. Het is een Sharp Aquos. Ik ga eerst kijken of ik hem kan updaten.
Reputatie 2
Sorry dat ik blijf reageren :D

Welk type Aquos? Ik heb namelijk ook een Aquos in mijn slaapkamer staan. Daar staat T-Mobile niet op aangesloten, maar ik ben nu nieuwsgierig geworden wat die TV dan met mijn Entone doet.

Ik zou zeker ook achter T-Mobile aangaan of zij de Entone niet kunnen omruilen met een Amino. Misschien geeft die de problemen niet.

10 minuten later: De Entone staat nu een tijdje te spelen op mijn oude Sharp Aquos LC-32X20E zonder problemen.

Het is misschien goed te weten dat je voor de TV geen jaarcontract hebt. Het jaarcontract is alleen voor internet. TV kun je maandelijks opzeggen. Wanneer je dat echter binnen de eerste 6 maanden doet, dan vervalt je actiekorting.
Wil daarom ook van internet af en terug naar mijn vorige provider. Bij de vorige nooit problemen gehad.
Sharp aquos LC-32DH500E
Reputatie 2
Ik heb even op internet gezocht. Ik vind één melding van een Engelse gebruiker dat hij wegvallend beeld en geluid krijgt wanneer hij een Full-HD (1080i) apparaat aansluit op deze Sharp.

De TV is geen Full-HD TV en moet daarom terugschakelen naar HD-Ready (720p). Daar gaat het dus mis. Ik denk dat de Entone ontvanger niet in staat is om deze specifieke TV als een HD-Ready scherm te identificeren.

Op internet zie je weinig berichten over een software upgrade voor dit model. Uiteindelijk vond ik een Tjechisch forum, waarin gevraagd werd om een update. Om de een of andere reden blijkt die alleen in het Spaans te bestaan. Als je bij Sharp bij dit model Engelse of Nederlandse downloads zoekt, dan worden er alleen handleidingen gevonden. Wanneer je zoekt op Spaanstalige downloads dan staat er opeens wel de firmware update.

Hier het bericht "vertaald" uit het Tjechisch: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.tvfreak.cz%2Fforum%2Fshowthread.php%2F30568-Aktualizace-software-v-TV&edit-text=

En hier de site van Sharp met de (helaas) Spaanstalige firmware update: http://www.sharp-cee.com/cps/rde/xchg/scee/hs.xsl/-/html/download-centre.htm?p=LC32DH500E&q=&lang=ES&cat=0&type=1429&type=1214&type=1418&type=1215&os=&emu=

Het zal niet makkelijk worden helaas. Maar.... de T-Mobile moderators lezen mee en misschien wil één van hen ter test de Entone omruilen voor een Amino ontvanger. Er is best een goede kans, dat die wel je Sharp TV juist identificeert en er een HD-Ready signaal naar verstuurt. Het lijkt mij dat met een beetje goede wil dit best uit te proberen is.

Een andere mogelijkheid is toch de SCART-kabel. Aangezien je geen Full-HD TV hebt, is het verschil niet zo heel erg groot. T-Mobile kan de SCART optie op de Entone voor je activeren en een verloopkabeltje naar je sturen. Dat hebben ze bij andere abonnees ook gedaan.
Super van je uitgezocht! Kijk,zulke service verwacht je van T-mobile. Er was sprake van dat ik een ander merk ontvanger zou krijgen maar uiteindelijk toch niet. Kan ik die Spaanse update gewoon proberen?
Reputatie 2
Dat andere merk zal de Amino zijn. De moderators hier gaan vaak wat verder dan de normale klantenservice. Wie weet reageert morgen één van hen.

Die Spaanse update.... ik durf je het niet te zeggen, aangezien ik zelf een andere Aquos heb. Volgens die Tjechische site zijn alle talen wel voorhanden, maar straks gaat het mis en heb ik het gedaan ;-)

De SCART optie zou sowieso moeten werken. Dat is misschien niet helemaal wat je wilt, maar dan kun je in ieder geval met TV je abonnement uitzitten 😉
Dat zou een optie zijn als de entone een start aansluiting zou hebben! Dat heeft hij niet dus die optie vervalt.
Maar Fred, ook al werkt het nog niet, ik vind je hulp super!
Scart bedoel ik!
Een scart voor de start!
Beste moderators, kunnen jullie er voor zorgen dat ik een Amino ontvanger ontvang?
Reputatie 2
Graag gedaan, ik hou wel van een puzzel ;)

Maar! De entone heeft WEL een scart aansluiting. Die kleine ronde aansluiting aan de achterzijde is een mini-scart. T-Mobile heeft daar verloopkabeltjes voor liggen met aan de andere kant van de kabel een normale SCART-stekker. Dus even bellen (of op dit forum wachten op een reactie) en zeggen dat je de SCART van de Entone wil gebruiken. Zij activeren op afstand die optie in je ontvanger en sturen een verloopkabel naar je op.

Zo'n kabel ziet er ongeveer zo uit:

Oh🙄oke
Dank je
Reputatie 7
@Fred_M Wat tof om te zien dat je zo meedenkt! Ik heb ook meteen even meegekeken en we hebben al een monteur langs gestuurd die vast heeft gesteld dat het inderdaad de combinatie van de TV zelf en de TV-Box is. De TV-Box is getest op een andere TV en dan spelen er geen problemen, de oorzaak zit dus in de TV zelf. Hierdoor kunnen we het probleem jammer genoeg niet verhelpen.
Reputatie 2
Maar je kunt toch wel een SCART kabeltje sturen? Dan kan deze klant in ieder geval TV kijken...
Dankzij de hulp van Fred werkt mijn tv nu samen met de ontvanger.
Reputatie 7
Dat is zeker een optie! @Reginabav ik begrijp het inmiddels al gelukt is? Helemaal goed! Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
Dank je voor je reactie Brian.
Ik ben blij met de hulp van Fred hier op het Forum. De service van T-mobile voor een vaste klant valt erg tegen.

Reageer