Beantwoord

Problemen met de TV

  • 20 September 2020
  • 8 reacties
  • 464 Bekeken

Goedemiddag, sinds gisteravond heb ik geen tv op 2 tv’s. Ik krijg een error melding op de tv te zien. 
 

heb alles al opnieuw opgestart/ gereset en een powerflip gedaan.

 

niets werkt, zowel op mn tv benden als ook boven. Hoor graag wat ik kan doen.

 

groet Jacco

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 September 2020, 14:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jacco_Noyons, welkom op de Community!

Daar gaan we gelijk verandering in aanbrengen, goed dat je het meldt hier. Wat voor errormelding krijg je te zien? Ik zie dat mijn collega van de Klantenservice je al geholpen heeft door onze experts aan te sturen bij de technische dienst. Normaal gesproken is de verwerkingstijd bij hen tussen de drie en vijf werkdagen, maar door de enorme drukte is dit opgelopen tot maximaal veertien dagen. Dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat jouw case ook pas tegen die tijd in behandeling genomen wordt, maar ik wil wel alvast aangeven dat je langer zult wachten dan je van ons gewend bent.

Omdat ik je niet wil laten zitten met een standaard antwoord, heb ik hieronder een paar tips op een rijtje gezet die vaak helpen - de gebruikelijke ‘doe een powerflip tip’ daargelaten:

  1. Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.
  2. Je hebt momenteel drie TV Boxen zie ik: welke twee geven geen beeld? Geeft de derde TV Box die wel werkt ook geen beeld als je die met dezelfde bekabeling op de TV's die niet werken aansluit?
  3. Je hebt een Zyxel modem met vier LAN-poorten achterop het modem: probeer eens alle vier de poorten uit met elke defecte TV Box. Werkt er eentje wel? Dan lijkt het aan een specieke poort te liggen. Het kan weleens voorkomen dat er twee poorten tegelijk defect zijn. Dit gebeurt niet vaak, maar is zeker een mogelijkheid.
  4. Wat gebeurt er wanneer je de bekabeling van de werkende, derde TV Box koppelt aan een niet-werkende TV Box en die dan aansluit op een TV waar de defecte boxen niet op werken?
  5. Probeer eens alles los te koppelen zodat enkel één TV Box aangesloten is op het modem. Geeft deze nu ook geen beeld?
  6. Is het juiste ingangskanaal geselecteerd? Soms schakel je per ongeluk het HDMI-kanaal over en krijg je de foutmelding: “Geen signaal”. Dit gebeurt vaker dan gedacht. Zeker eventjes nalopen!
  7. Voer een factory reset uit op de TV Boxen. Check ons handige topic voor meer info: Hoe geef ik de TV Box een FR?. → Erg belangrijk: wanneer je een box met recorder hebt, vergeet dan niet dat een FR alle opnames wist en alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen (dit laatste geldt natuurlijk voor elke box).

Mocht het toch niet werken, dan wachten we de hulp van onze experts af. 

Heb je in de tussentijd de beschikking over een apparaat waarmee je via TV Anywhere kunt screencasten naar je smart TV? Je kunt ook met een laptop of PC via HDMI-verbinding naar je TV casten. Dan ga je naar de webversie via: Inloggen TV Anywhere. Zo heb je toch nog nagenoeg alle zenders tot je beschikking. Het is een tijdelijk alternatief, maar werkt wel.

Succes met de tips en als ik nog iets kan doen, let me know!

Dag Jason,

Allereerst bedankt voor je bericht!

de 3e tv box is afgekoppeld, die kan ik dus niet even niet testen.

Wel heb ik de kabel voor tv in de modem in een andere poort gestopt, overal de stroom af en na 5 min opnieuw gestart → we hebben weer TV!

Ben alleen benieuwd hoe lang dit werkt.

Wil je de technische dienst nog laten kijken of is het nu case closed?

Nogmaals dank voor je bericht en hoor graag. 
 

Groet Jacco

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Jacco_Noyons,

Tof om te horen dat de tips van @Jason hebben gewerkt! We zullen het zeker nog de komende dagen in de gaten houden, maar laat het ook gerust weten als jij nog problemen ervaart. 4 ogen zien altijd meer dan 2. :wink: Voor nu nog heel veel kijkplezier gewenst! 

Dag Cal,

Sinds gister krijg ik een mail en sms dat ik een afspraak moet plannen voor het verhelpen van de storing. Ik heb geen terugkoppeling gehad wat er mis is. TV werkt wel, is de afspraak dan noodzakelijk?

Hoor graag!

groet Jacco

Reputatie 7
Badge +4

Slim dat je dit bij mij nagaat @Jacco_Noyons! Ik heb direct met je meegekeken, en zo te zien kon onze technische dienst geen problemen vinden, maar stuurden ze toch graag een monteur langs zodat er alsnog een oplossing kan komen. Daarom verwacht ik dat ze mijn notitie dat het al is opgelost over het hoofd hebben gezien. Ik zal ze vragen om de monteur weer uit het systeem te halen. Wellicht dat je voor die tijd al gebeld wordt door Guidion. In dat geval kan je gerust bij ze aangeven dat je het al hebt weten op te lossen.

Hartelijk bedankt voor je alertheid, en ik laat het voor je rechtzetten! :smile:

👍

Beste Cal,

heb helaas weer dezelfde storing zoals eerder dit jaar gemeld. Krijg het alleen nu met geen mogelijkheid meer aan de gang. Volgens mij echt alles geprobeerd. Ben overigens nu 15 maanden aangesloten op t-mobile thuis en dit is de 3e grote storing, in mij ogen zijn dat er echt teveel anno 2020.

Kun jij eens kijken? Heb vanaf  kerstavond geen tv meer. We kijken nu via de app naar de tv, niet ideaal…

dank en groet,

Jacco

Reputatie 7

Hi @Jacco_Noyons

 

Ik help je graag verder! Welke foutmelding krijg je nu in beeld? Ook ben ik benieuwd naar de manier waarop de Tv Box is verbonden met het modem. Zit hier misschien een adapter of een switch tussen? Kun je testen met een direct bekabelde verbinding? Werkt het internet nog wel goed? 

 

Ik hoor graag, zodat we snel weer kunnen herstellen! 

Reageer