Beantwoord

storing tv Montferland na updates/onderhoud


Hallo, sinds afgelopen weekend is het nagenoeg onmogelijk om tv te kijken of radio te luisteren. Blokkerig en haperend beeld op nagenoeg alle zenders en steeds uitvallende radio. Waar ik ook zoek, nergens is een storing te vinden. Ook alle vormen van reset en bekabelingen heb ik inmiddels verschillende keren doorlopen zonder resultaat. Ik heb vanaf eind maart t-mobile thuis en dit is nu de 3e keer dat ik dagenlang deze storing heb. Wat zijn de opties om nu eindelijk eens zonder problemen gebruik te maken van t-mobile thuis? 

icon

Beste antwoord door Brian 4 June 2020, 10:38

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ronstigter 

Tv kijken met een directe kabel naar de modem geeft je de beste kijk ervaring.

Als je de tv box van het stroom haalt en mediaconverter en/of modem even opnieuw laat opstarten door de stekker er even uit te halen en dan weer in.

Laat de tv box opstarten zonder netwerkkabel en sluit deze aan als er geen netwerkverbindingen kunnen worden gevonden.

Is het probleem dan nog steeds aanwezig?

Beste @Waqqas 

Dank voor je reactie.

Zoals ik al had aangegeven, heb ik iedere mogelijke optie opnieuw (nu voor de 3e keer in 3 maanden) vruchteloos geprobeerd. Het werkte hier tot zaterdag uitstekend draadloos en na jullie onderhoudsbeurt in de nacht is het opnieuw drama. Ook de vorige keren moest ik vooral dingen doen en proberen terwijl het probleem uiteindelijk niet hier zat. Verschillende telefoontjes aan gewaagd toen en er werd zelfs een monteur ingepland om hier te komen kijken. Allemaal totaal onnodig omdat de problemen bij jullie waren. Ik ben nu ruwweg 70 dagen t-mobile thuis klant en heb nu al de 3e storing en in totaal al 12 dagen niet tot nauwelijk tv kunnen kijken. Dit heb ik nog nooit op deze manier meegemaakt. Ook uw antwoord van weer dingen maar proberen helpt er niet bij om een positief gevoel te krijgen bij dit pakket.. Mijn vraag blijft daarom: wat gaat er mis met de updates en hoe en hoe snel lossen jullie dat op.

 

Groeten Ron Stigter

Reputatie 7
Badge +15

@ronstigter 

In welke poort van de modem is de internetkabel naar de tv box aangesloten? De Zyxel heeft bij elke poort zowel internet als iptv maar gebruik eens poort 3 of 4?

Beste @Waqqas ,

 

Zoals nu voir de 3e keer aangegeven, ik heb alle mogelijkheden die jullie beschikbaar hebben om het niet zelf op te lossen in de afgelopen dagen opnieuw verschillende keren uitgevoerd en doorlopen en niets helpt. Bekabeld of draadloos, iedere poort op het modem gehad en eindeloos alles in verschillende volgordes en aansluitmogelijkheden opnieuw opgestart zonder enig resultaat. Ik ben hier nu voir de 3e keer in 70 dagen zelf dagen mee bezig en steeds na jullie updates. Ik begin het een beetje behoorlijk beu te worden dat ook u niet de moeite neemt om mijn berichten rustig en zorgvuldig te lezen. Dat zou namelijk veel onnodige vragen en de daarmee samengaande irritatie schelen. Het is dus ook zinloos om hier een monteur heen te sturen, mocht u dat idee uit de hoge hoed toveren. Deze kan namelijk niets anders dan ik doe. Er is hier sinds zaterdag niets stuk of veranderd. Uw update zorgt, net als begin april en begin mei, voir de problemen. Daarom mijn vraag hoe dit opgelost gaat worden. 12 van de 70 dagen geen gebruik kunnen maken van uw diensten is een zeer slechte score en ik ben niet van zins om iedere maand een dag of 4 tot 6 zonder tv en radio te gaan zitten. T lijkt mij dan ook erg fijn als u me uit gaat leggen wat uw acties worden om het voir nu op te lossen en in de toekomst te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +15

@ronstigter 

Ik begrijp zeker dat je dit snel opgelost wilt hebben maar ik ben ook maar een klant die even probeerde te helpen maar meer kan ik helaas niet doen.

Onder alle vormen van een reset valt dan ook een fabrieksreset die niet heeft geholpen?

Voor de meer technische hulp is het even wachten op de reactie van een moderator.

@Waqqas 

 

Top dat je wilde helpen!

Daar heb ik alle waardering voor.

Vanuit uw reacties had ik het idee gekregen dat u een medewerker was. Nogmaals dank voor uw inspanningen en ik hoop op een snelle reactie van t mobile zelf!

Reputatie 7

Hi @ronstigter, Waqqas is inderdaad 1 van de toppers op onze Community die (mede)-klanten graag helpt en vaak kom je met zijn tips al wel tot de oplossing.

Ik begrijp dat dit hier niet het geval is dus ik kijk graag met je mee! Het feit dat de problemen ontstaan na een update doet mij vermoeden dat het te maken heeft met de opstelling/de hardware die er wordt gebruikt. Het zóu een keer voor kunnen komen dat er capaciteitsproblemen ontstaan door een herverdeling op het net maar hier was de afgelopen keren geen sprake van.

Klopt het dat je de TV Boxen aangesloten hebt op poort 4 via een router of switch (of andere hardware)? Ik zie daar namelijk meerdere IP-adressen waaronder de TV Boxen. Ik vermoed dat dit de oorzaak van de storing is, zoals Waqqas al aangaf is het het beste om de TV Boxen rechtstreeks op de modem aan te sluiten. Als dit niet het geval is dan gaat het soms mis met het ophalen van de nieuwe update na onderhoud waardoor de TV Box "vastloopt” bij het opstarten of geen stabiele verbinding krijgt.

Het helpt om de TV Box dan even rechtstreeks aan te sluiten via deze stappen. Hiermee reset de TV Box zich en haalt hij de juiste instellingen op. Zodra de TV Box weer goed werkt kan je hem dan eventueel weer aansluiten via de andere hardware.

Beste Brian, zoals je hebt kunnen lezen heb ik nu voor de 3e maand op rij alle mogelijke aansluitopties, herstartopties, resetopties sinds afgelopen zaterdag geprobeerd. Zowel beide kastjes bedraad, als 1 kastje bedraad als, zoals het onder normale omstandigheden prima heeft gewerkt, draadloos via stopcontact stekkers. En alle opstellingen geven dezelfde ellende. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @ronstigter, goed dat je al alle stappen doorlopen hebt. Nu is het de taak aan ons om jou weer 100% werkend beeld te geven! Graag maak ik een ticket aan met jouw uitleg betreffende het blokkerige beeld. Dan wordt dit vervolgens door de techneuten opgepakt en zul je binnen maximaal negen werkdagen een oplossing krijgen. Normaliter is de verwerkingstijd vier tot zeven werkdagen, maar door de enorme drukte een aangescherpte veiligheidsprotocollen is dit wat opgehoogd. Sorry voor het ongemak! 

Mag ik één laatste check met je doornemen voordat ik alles doorstuur? Dan kunnen we het euvel nog makkelijk duiden en weten we waar de kernoorzaak ligt. Stuur me alsjeblieft het MAC-adres en serienummer van beide TV Boxen in een privébericht toe. Zodra ik je bericht binnen heb, zet ik het door naar onze experts. We gaan samen een oplossing vinden, daar ben ik van overtuigd! 💪😎

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ronstigter, onze experts zullen de doorgegeven informatie oppakken binnen vier tot negen werkdagen. Houd alsjeblieft rekening met de volgende zaken:

  • Houd je e-mail en telefoon in de gaten houden: je kunt een e-mail en/of SMS krijgen om een afspraak te maken als de techneuten dit nodig achten.
  • Soms heeft KPN (netwerkbeheerder) extra informatie nodig, dan bellen zij op. Dit is met een anoniem nummer. Neemt je niet op? Dan kan het langer duren voor het probleem verholpen is.
  • Je dient thuis te zijn tijdens de afspraak, ook bij werkzaamheden buiten de woning. KPN kan contact opnemen om te controleren of diensten werken.
  • Zorg ervoor dat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) of ISRA-punt makkelijk toegankelijk is voor de monteur.

Succes, ik hoop oprecht dat het spoedig verholpen wordt! Nog één laatste opmerking: zorg er alsjeblieft voor dat jouw TV Boxen beide bekabeld, direct op het modem aangesloten zijn. Als dit niet het geval is wanneer de techneuten hun controles uitvoeren en metingen doen, dan sturen ze het ticket rechtstreeks terug. Alvast bedankt voor je medewerking, we komen er samen uit! 

Om direct met je laatste opmerking te beginnen. Ze zullen niet bekabeld zijn. Het werkt net zo rot als ik ze tijdelijk bekabel en vanuit de indeling van mn woning is beide permanent bekabelen geen optie. Dit is vanaf de aanvraag bekend bij jullie en daar is steeds van aangegeven, ook door de monteur die het hier heeft aangesloten, dat dit niet ondersteund wordt maar zeker geen klachten mag opleveren. De monteur heeft hier zelf het draadloze gebruikt bij het aansluiten. Als jullie niet in staat zijn om de installatie werkend te maken op basis van de installtie die hier aanwezig is en prima functioneert lijkt het mij niet meer dan fair, gezien de eerder verstrekte info dat dit geen enkele belemmering zou zijn, dat het contact op korte termijn kosteloos ontbonden wordt.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je snelle reactie @ronstigter en voor de uitleg.

Ondanks het feit dat powerline adapters vaak prima werken, adviseren wij ook altijd om TV Boxen bekabeld aan te sluiten. Op die manier heb je altijd de beste kwaliteit beeld en weet je zeker dat het signaal niet stoort.

In 99% van de gevallen werkt deze oplossing prima. Het stroomnet is echter nooit gemaakt om een internetsignaal door te geven dus er bestaat altijd een kans dat het niet goed werkt. Dit gebeurt soms bij verouderde elektriciteitsnetten en wanneer de stopcontacten op een andere groep zitten. Het signaal komt dan niet goed door van A naar B. Het gebruik van een powerline adapter is dus altijd op eigen risico. Desalniettemin werkt het vaker wel dan niet en hebben veel gebruikers op de Community er goede ervaringen mee!

Voorlopig is er nog doodse stilte en waardelood beeld.. En nogmaals. Ik heb vanaf het 1e contact, wat nodig was omdat online een installatie afspraak maken niet mogelijk is als je tv boxen niet bedraad zijn, uitgelegd waarom bedraad hier niet mogelijk is en steeds aangegeven dat, wanneer een werkende installatie niet gegarandeerd kan worden, ik het geen probleem vind om geen contract aan te gaan en verder te kijken naar opties die wel gegarandeerd werken. Steeds is mij gezegd dat dit niet nodig is want jullie onddrsteunen het officieel niet maar het werkt uitstekend. Tot aan de monteur die hier was heb ik aangegeven dat hij het enkel moet aansluiten als hij er van overtuigd is dat het werkt. En dat was hij. Het heeft ook prima gewerkt. Alleen iedere keer als jullie een update doen is het drama. Inmiddels zit ik ook deze maand al weer op 12 dagen waarin tv kijken of radio luisteren onmogelijk is. Daar ben ik behoorlijk klaar mee. Uw bericht waarin u tig redenen noemt waarin die poweline niet zou werken kan ik dan ook niets mee. Inmiddels heb ik ook contact gehad met mijn rechtsbijstand en hij adviseert mij, mocht er maandag nog geen enkel serieus contact zijn geweest of zicht zijn op een definitieve oplossing om de betaling voor t-mobile thuis op te schorten tot er wel een oplossing is. Bij deze informeer ik u daaover.

Reputatie 7

Hi @ronstigter, dat lijkt mij niet zo'n handig advies, we geven namelijk duidelijk in de voorwaarden aan dat we draadloos TV kijken niet ondersteunen. Dat gezegd hebbende, als je problemen ervaart na een update dan is de oplossing de TV Box resetten bekabeld rechtstreeks op de modem aansluiiten zonder andere apparatuur aangesloten te hebben op de modem via exact deze stappen. Hiermee zou het zonder problemen moeten werken en daarna kan je de TV Box eventueel weer aansluiten op de oude manier. Als dit niet het geval is dan speelt er een ander probleem dat los staat van het wel of niet draadloos aansluiten maar dan merk je dit in de meeste gevallen ook in bijvoorbeeld de internetverbinding. In dat geval zal een monteur de binnenkomende verbinding moeten controleren.

Beste Brian,

 

Als je de moeite genomen had alke berichten te lezen dan was je waarschijnlijk niet tot deze reactie gekomen. Vanaf mijn aanvraag eind januari zijn er vele overlegmomenten geweest waarbij is steeds helder heb aangegeven hoe de situatie hier is, met steeds dezelfde reactie: we ondrrsteunen het niet maar als het bij andere providers probleemloos werkt dat geldt dat ook voor ons dus u hoeft uw aanvraag niet in te trekken. De monteur die alles geistalleerd hedft vond het gebruik van een kabel niet nodig bij de installatie juist om te laten zien  dat het prima werkt. Al julloe stappenplannen heb ik inmiddels (zoals ook reeds beschereven) tig keer zonder succes doorlopen. Ik maak nu 75 dageb gebruik van jullie diensten, waarvan het 28 dagen onmogelijk is geweest normaal tv of radio te kijken. Telefonisch zijn jullie nagenoeg onbereikbaar en iedere vorm van werken aan een oplossing laat weken op zich wachten. Mochten jullie je nu ineens alsnog definitief op het standpunt stellen dat jullie een draadloos gebruik op deze manier niet ondersteunen dan ben ik heel benieuwd waarom yw organisatie dit dan de vorige 7 keer heeft aangemekrt als zijnde geen enkel probleem. Op basis van het contract waar ook jullie je aan geconformeerd hebben door het oa te installeren (ook bij de monteur heb ik nog aangegeven het niet te doen als er ook maar iets twijfel zou zijn) moet ik betalen voor het afnemen van diensten. Deze diensten kan ik inmiddeld in totaal al 28 dagen niet op een acceptabele manier afnemen. Daarom is het volgens mijn rechtsbijstand niet meer dan billijk dat ik pas weer ga betalen als er ook diensten zijn om af te nemen. En mocht het niet lukken deze diensten op een voor mij bruikbare manier aan te bieden moeten we kijken hoe dit op te lossen is op een manier die recht doet aan de huidige situatie.

Reputatie 7
Badge +4

@ronstigter,

 

Met word niet ondersteund betekend niet dat het niet kan werken. het betekend dat het niet de verantwoording is van T-Mobile maar van je zelf dus als het niet werkt dan zou je het zelf moeten oplossen.

Ik heb geen idee wat voor setup je heb, wat voor modem en verbinding, DSL of glasvezel wat voor Powerline adapter waar het modem geplaatst is  ect, er is vaak meer mogelijk dan je denkt.

Ondanks de prachtige belofte binnen 5 tot 9 werkdagen iets te horen is er nog niets gebeurd. Er is op geen enkele manier ook maar iets van actie of contact geweest. Blijkbaar dus niet alleen storing bij mij maar ook in jullie team en helpdesk. Ik begin het wel ongelooflijk onklantvriendelijk te vinden. Inmiddels zit ik bijma 3 weken aaneengesloten, en 33 dagen van de 81 dat ik nu van jullie tv diensten gebruik maak, met waardeloos blokkerig beeld. En ik kan aan niets merken dat het jullie iets uitmaakt. Is dit jullie beloning voor mensen die normaal geduldig wachten op jullie beloftes en termijnen? Of werkt het bij jullie zo dat je alleen gehoord wordt als je veel stampij maakt. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in hoe jullie hiermee omgaan.

Reputatie 7
Badge +1

Als mensen zich vooraf beter zouden inlezen hoe een bepaalde provider scoort op de diverse sites welke er zijn en vaak ook klantbeoordelingen hebben kan men zich een hoop ellende besparen, een vrij goede site is b.v. internetten.nl of kieskeurig zo zijn er wel meer, maar ook de forums van de providers geven vaak een redelijke indruk.

Zo zou ik zelf op dit moment absoluut niet kiezen voor T-mobile thuis ondanks dat ze prijstechnisch zeker aantrekkelijk zijn, maar alle horrorverhalen zouden me zeker doen uitkijken naar een andere provider.

Ben trouwens al jaren klant van T-M en voordien Vodafone Thuis nooit problemen.

Reputatie 7

Hey @ronstigter,

We zijn je zeker niet vergeten! Mijn collega heeft dit probleem vorige week netjes aangekaart bij onze techneuten. Ik heb begrepen dat je nu je TV Boxen bekabeld hebt aangesloten? Onze techneuten gaan hiermee aan de slag en op zoek naar een oplossing. Zodra we een update ontvangen, dan brengen we je graag op de hoogte. Mijn verwachting is dat dat deze week zal zijn. Bedankt voor je geduld!

Hoi Pjotr,

 

Dank voor je reactie.

Ik.heb geen idee waarom je denkt dat ze nu bekabeld zijn want ik geef al vanaf eind januari in ieder contact aan dat dit geen optie is. En daarin is niets veranderd.

Ik ben heel benieuwd of er nu deze week wel iets gaat gebeuren.

Reageer