Beantwoord

Storingen op de zender Animal Planet

  • 21 December 2020
  • 22 reacties
  • 686 Bekeken

Goedendag,

Ik ben sinds kort overgestapt naar T-Mobile Thuis, omdat onder andere Animal Planet in het basispakket zit. Sinds de installatie heb ik een soort storing op Animal Planet (de andere zenders doen het goed). Het beeld hapert, je ziet “blokken” en ik krijg dit niet verholpen. Bij sommige programma's heb ik er geen last van, maar andere wel continue. Ik heb de onderstaande opties al geprobeerd van de klantenservice, maar het probleem blijft. https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/geen-of-slechte-verbinding

Kan het zijn dat het aan Animal Planet zelf ligt of ergens een fout in het systeem? 

 

Met vriendelijke groeten,
Jolinda

icon

Beste antwoord door Brian 24 December 2020, 11:14

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7

Hi @JolindaCavia, goed dat je het aangeeft! Ik heb meteen even met je meegekeken en kwaliteit van de TV stream ziet er gelukkig goed uit. Ik vermoed dat het inderdaad in de doorgifte van de zender zelf zit. Ik heb een opdracht uitgezet om hier naar te kijken. Mogelijk moeten we hiervoor contact opnemen met de aanbieder dus het kan even duren maar we gaan er mee aan de slag!

Hallo Brian,
Dankjewel voor het nakijken, ik ga er vanuit dat ik een berichtje krijg als er iets gevonden wordt. Nog fijne feestdagen gewenst!

Reputatie 7

Hoi @JolindaCavia

 

We hebben iets aangepast aan de TV Box. Kun je controleren of het nu verholpen is? Wellicht dat het nodig is om eerst de Tv Box en het modem kort van de stroom te halen. Zie hier voor de uitleg: reset TV Box. Ik ben benieuwd naar het resultaat! 

Hallo Sander,

Ik kreeg inderdaad dat ik opnieuw het klantnummer en de pincode in moest voeren. Ik heb hierna ook nog het modem en de TV box aan en uit gezet, maar ik blijf helaas nog steeds storing houden op Animal Planet. Ik heb het even de tijd gegeven en het lijkt wel minder te zijn, maar helaas is het er nog wel. 

 

Met vriendelijke groeten,

Jolinda

Beste,

 

Ik heb vandaag lang gekeken naar Animal Plannet en het probleem is er nog steeds en zeker niet minder.

Het is zelfs een keer voorgekomen dat het complete beeld helemaal blokkerig werd en het geluid begon te haperen!

Het komt bij mij tot nu toe ook alleen voor bij Animal Planet.

Ook heb ik alles uitgevoerd wat de helpdesk mij gevraagd heeft maar helaas mag het niet baten, er moet bij de bron gekeken worden want via https://t-mobiletv.nl/ komen de blokjes ook voor!

Reputatie 7
Badge +16

 Hoi @JolindaCavia en @Beusnet, bedankt voor jullie terugkoppelingen! 

Ik heb voor jullie beide een nieuw ticket ingeschoten met verwijzing naar dit topic alsmede jullie uitleg. Binnen vier tot zeven dagen zullen de oplossing aangeboden worden. Een factory reset is duidelijk niet genoeg om de boel nieuw leven in te blazen op Animal Planet. 

Dank voor jullie geduld en begrip!

P.s. het is ietwat aan de late kant, maar: de allermooiste wensen voor 2021. Op naar een gelukkig en gezond jaar!

Hallo Jason,

Dankjewel en dan wacht ik het berichtje af. Ook nog de beste wensen gewenst!

 

Met vriendelijke groeten,

Jolinda

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, het ticket is inmiddels doorgezet naar onze Technische Support Desk. Zij zijn het overkoepelende orgaan waar specifieke issues naartoe geëscaleerd worden. Zodra ik een nieuwe update heb, laat ik het direct weten!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JolindaCavia en @Beusnet, het probleem met Animal Planet is nu definitief verholpen. Kunnen jullie bevestigen dat de zender weer 100 procent functioneert? Thanks!

Ik ga het dit weekend proberen, u hoort het! :thumbsup_tone2:

Hallo Jason, ik heb er goed op gelet en ik heb inderdaad geen storingen meer, nogmaals hartelijk bedankt!

Beste @Jason 

Ik heb zondag om 16:40u een kleine glitch gehad tijdens de reclame.

Echter zo klein dat ik het zelf als gefikst beschouw hoor! (maar hij was er wel :wink:)

Top! :thumbsup_tone2:

hallo, ik heb (zoals meerdere keren per jaar) deze week weer een storing van Animal Planet kanaal gehad - 3 dagen alleen een zwart scherm. Vandaag werkt hij weer, maar toch erg jammer want mijn absolute favoriet gemist en kan niet terug kijken :cry: . Komt dit vanuit het kanaal zelf? Alle andere kanalen doen het prima, dit gebeurd altijd alleen bij Animal Planet? MVG NGA

Reputatie 7

Hi @NGA

 

Bedankt voor je melding! Het klopte inderdaad dat er korte tijd iets niet helemaal goed ging met de zender Animal Planet. Gelukkig is dit vrijdag weer verholpen. De zender zou vanaf nu dus weer goed door moeten komen. Mogelijk dien je de TV Box nog kort van de stroom te halen. Werkt het nu weer goed bij jou? 

Hai Sander, dank voor je reactie. Ja het werkt weer hoor (deed het al op de dag van mijn post). De reden van mijn post was eigenlijk omdat ik me af vroeg waarom dit eigenlijk regelmatig voorkomt met juist deze zender?  MVG, NGA

Reputatie 7

Hi @NGA, heel fijn om te lezen dat de zender weer werkt! Ik vind het een hele terechte vraag van je. Ik heb hiervoor een collega aan de mouw getrokken, maar er is niet echt een verklaring voor waarom dit regelmatig is voorgekomen. Ik hoop in ieder geval - nu de zender weer goed door zou moeten komen na een aanpassing - dat de problemen niet meer terug zullen komen. Laat het vooral weten als ik je nog ergens anders mee kan helpen, want dat doe ik graag! 😊

Hi Lisa, dank je voor je reactie, dacht al dat het niet bij jullie lag, maar wie niet vraagt krijgt geen antwoord toch?  MVG, NGA

Goedeavond,

Vraagje ik kijk graag naar pitbulls and parolees op animal planet. Dit kon ik altijd terug kijken tot 2/3 dagen geleden. Ook het programma opnemen werkt niet. Dan krijg ik zwart beeld. 

Enig idee waar dit aan ligt? 

(Heb ook geprobeerd andere programma's op animal planet terug te kijken werkt ook niet zwart beeld) 

Mvg Linda 

Reputatie 7

Hi @LindaRut, heel goed dat je aan de bel trekt! Wat balen dat jij issues met Animal Planet ervaart. Geen zorgen, want ik ga je hier graag bij helpen. Graag wil ik de volgende dingen met je checken. Soms staat een TV Box verkeerd geregistreerd, namelijk met een ander klantnummer. Dit kan problemen veroorzaken, dus wil ik controleren of de TV Box wel goed geregistreerd staat. Zou jij op de volgende manier jouw tv-klantnummer willen checken en deze naar mij sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan ga ik kijken of dit overeenkomt met het tv-klantnummer die ik zie:

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Over (onderaan) > Hier vind je het tv-klantnummer

Het kan ook zijn dat jij alleen zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Kun je voor mij checken of deze functie aan of uit staat? 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Als jij hierop terug kan komen, dan zou dat super zijn. Wanneer jouw tv-klantnummer klopt en de favorieten functie uit staat, dan ga ik direct de hulptroepen voor je inschakelen om de zender zo snel mogelijk weer werkend te krijgen! 😊

Reputatie 7

Hi @LindaRut, zojuist hebben wij contact gehad in een privébericht! Voor de volledigheid laat ik hier ook graag weten dat meerdere klanten issues hebben met Animal Planet en dat er op 3 januari een update komt om dit te verhelpen. Ik hoop ontzettend dat jij vanaf dan weer optimaal van de zender kunt genieten! 🎈

Fijn om te horen dat er een update komt - gelukkig zat ik de laatste 2 weken op tijd voor de tv om mijn fix van Pitbulls & Parolees te krijgen, anders was het voor mij een domper op de kerst geweest :grin:

Reputatie 7

Kijk, goede timing @NGA! Dat jullie in het nieuwe jaar maar zonder problemen van Animal Planet kunnen genieten. Maak er een hele mooie jaarwisseling van allemaal! 🎇

Reageer