Stotterend beeld na overgang nieuw TV platform

  • 14 August 2020
  • 92 reacties
  • 4316 Bekeken

Gisteren ben ik overgezet naar het nieuwe TV platform van T-Mobile op een glasaansluiting. Bij stilstaand en traag bewegende beelden is het beeld prima, echter zodra er meer beweging inkomt dan gaat het beeld stotteren. In de oude omgeving had ik daar geen last van. Vanmorgen ben ik het e.e.a. aan het uitzoeken geweest en nu kom ik erachter dat de nieuwe software mijn TV koppelt op 1080p60hz. In de oude omgeving was dit 1080i50hz. Kan dit het probleem veroorzaken en zo ja, kan de klantenservice mijn ontvangen geforceerd op 1080p50hz zetten? 

Ik hoor het graag.

Gr. Johan


92 reacties

Reputatie 6
Badge

Misschien tijd om de luchtkwaliteit in de test/ontwikkelruimte eens te meten. Wie er telkens weer bedenkt dat 25/50fps materiaal in een 60Hz signaal moet worden verstuurd heeft een serieuze hersenkronkel :rolling_eyes:

Meest lachwekkende ‘Beste Antwoord’ to nu toe :stuck_out_tongue_winking_eye: :

 

Hoi @Johan684, gaaf dat je overgezet bent op T-Mobile TV! We gaan ervoor zorgen dat ook bij jou alles naadloos werkt, zoals het hoort.

Het klopt dat de resolutie omhoog gebracht is naar 1080p op 60 Hz. Dat komt omdat we nu met het nieuwe platform echt HD kwaliteit ontvangen en uitzenden. Mag ik vragen wat voor (smart) TV je gebruikt in combinatie met de ontvanger? We kunnen in een TV Box de resolutie namelijk niet aanpassen, maar wat je wel kunt doen is via de TV settings de streamkwaliteit van de TV up- en downgraden.

Laat me weten of bovenstaande lukt, zo niet: de Community zit altijd voor je klaar met hulptroepen! 😊👍

 

Imo is 1080p niet het probleem, maar wel de 60hz. Dit is de norm die o.a. in de US wordt gebruikt. Alle aanvoer in Europa is m.i. 50hz. Dan komen we bij een 60hz weergave en 50hz aanvoer 5 beelden per seconden te kort. Ik weet zeker dat mijn TV die erbij  “gokt” en kan dat niet het stotteren verklaren? Mocht dat zo zijn, dan moet het softwarematig toch geen probleem zijn om een 60hz output door de TV box te laten blokkeren ipv aan de TV op te vragen wat de maximale resolutie is die deze kan weergeven? Daardoor prevaleert 60hz wiskundig toch boven 50hz?

Beste Jason,

Het modem is 20 seconden stroomloos geweest en is nu weer actief.

Reputatie 7

Hi @stefandegraaff Dank voor de melding, ik geef het door!

@apis4 Het zal de warmte zijn misschien :wink:

Reputatie 7
Badge +16

@apis4 Daar sla je de spijker op zijn kop, alhoewel de aantijging "een serieuze hersenkronkel" wel iets genuanceerder mag liggen en wat subtieler mag! 😉

Wat betreft jouw reactie op het Beste Antwoord: ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik deze niet geselecteerd heb, maar wel dat dit het antwoord is dat we vanuit een specialist hebben gekregen. Afijn, genoeg stof om mee aan de slag te gaan. Gelukkig wordt het nu opgepakt door het TV team en zullen we weldra met een fix komen!

Reputatie 2

@Jason hij staat nu inderdaad op 50P en vooralsnog geen haperingen gezien, dus het probleem lijkt opgelost. Zal het vanavond nogmaals in de gaten houden, maar ik denk dat het probleem gefixt is :)

Reputatie 3

Het begint wellicht ietwat eentonig en cliché te worden nu, maar: ik neem ook dit mee en geef het door in de uitstaande tickets/onderzoeken. Bedankt voor de terugkoppeling! 

Blij te horen dat je in ieder geval weer werkend beeld hebt. Nu nog het stotterende beeld aanpakken.

Top dat je deze moeite doet en het gelijk doorzet! 

Hallo Cheyenne,

Dank voor je bericht.

Inderdaad ervoer ik in het weekend geen stotterend beeld meer. Het gaat nu prima zo!!

Bedankt voor de moeite en ik hoop dat het probleem definitief verholpen is.

Groet,

Serkon

Reputatie 4

@Jason Ik weet niet precies wat de wijzigingen zijn geweest. Ik hen nu de instellingen van m’n receiver aangepast, de HDMI doorvoer stond op ‘ pass through’ en die heb ik nu vastgezet op 1080P. Dat brengt in elk geval verbetering met zich mee.

@Danielleer en @Dennis25 Ons TV team heeft een aanpassing gedaan in jullie instellingen. Zouden jullie kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Thanks voor de medewerking!

@Ferdinandk Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan checken we ook bij jou of de aanpassing succes zal hebben.

Hoi @Jason, het is nog niet helemaal vloeiend maar wel een heel stuk beter zo, bedankt. Kunnen er nog andere Settings geprobeerd worden of is dit het beste resultaat?

Het is gelukt. Ff de tv-box resetten en je kan bij de instellingen de tv-box de resolutie aanpassen!

Reputatie 7
Badge +6

@Ferdinandk Je kunt hem het beste instellen op 1080p50. Tv-zenders worden doorgegeven in 25fps. De output van de box moet daar een veelvoud van zijn, anders hapert het beeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Johan684, gaaf dat je overgezet bent op T-Mobile TV! We gaan ervoor zorgen dat ook bij jou alles naadloos werkt, zoals het hoort.

Het klopt dat de resolutie omhoog gebracht is naar 1080p op 60 Hz. Dat komt omdat we nu met het nieuwe platform echt HD kwaliteit ontvangen en uitzenden. Mag ik vragen wat voor (smart) TV je gebruikt in combinatie met de ontvanger? We kunnen in een TV Box de resolutie namelijk niet aanpassen, maar wat je wel kunt doen is via de TV settings de streamkwaliteit van de TV up- en downgraden.

Laat me weten of bovenstaande lukt, zo niet: de Community zit altijd voor je klaar met hulptroepen! 😊👍


Moderator edit: bovenstaande is incorrect, maar ik laat het staan omdat ook niet-kloppende reacties als leidraad kunnen worden genomen. Groet, Jason.

Beste Jason,

Dank je wel voor je bericht. Voor ik je antwoord op je vraag, wellicht een domme vraag vooraf. Wij zitten in heel Europa met een TV systeem gebaseerd op 50Hz. Waarom brengt T-Mobile dan software uit op basis van een 60Hz TV systeem? En wat gebeurd er met oude LED TV’s die geen 60Hz ondersteunen? 

Dan nu het antwoord op je vraag. De TV is een LG 42UB820V en de ontvanger, volgens de software, is een Entone-68. Het uit en aanzetten van de beeldverbeteraars op de TV heeft geen invloed op het stotteren van het beeld. Daarnaast is de resolutie van de HDMI ingangen niet in te stellen. 

Gr. Johan

Beste Jason,

Het probleem is zo goed als opgelost en dat heb ik als volgt gedaan. Ik werd getriggerd door een post op het Samsung forum, waarin werd gesuggereerd dat de Entone box alleen werkt op een HDMI-ARC input. 

Mijn TV heeft 3 4K@60hz inputs, waarbij HDMI1, specifiek HDCP2.2 vermeld is. HDMI2 voorzien is van ARC en HDMI3 voorzien van MHL. HDMI1 geeft een serieus stotterend beeld. HDMI2 geeft een perfect beeld. Wel met een lichte stottering, maar dat is alleen merkbaar als je er specifiek op let. Op HDMI3 gaat de TVbox gelijk over de yep.

Voor mij is het probleem opgelost en mogelijk hebben andere gebruikers iets aan mijn info.

Gr. Johan 

Beste Jason,

Het probleem is zo goed als opgelost en dat heb ik als volgt gedaan. Ik werd getriggerd door een post op het Samsung forum, waarin werd gesuggereerd dat de Entone box alleen werkt op een HDMI-ARC input. 

Mijn TV heeft 3 4K@60hz inputs, waarbij HDMI1, specifiek HDCP2.2 vermeld is. HDMI2 voorzien is van ARC en HDMI3 voorzien van MHL. HDMI1 geeft een serieus stotterend beeld. HDMI2 geeft een perfect beeld. Wel met een lichte stottering, maar dat is alleen merkbaar als je er specifiek op let. Op HDMI3 gaat de TVbox gelijk over de yep.

Voor mij is het probleem opgelost en mogelijk hebben andere gebruikers iets aan mijn info.

Gr. Johan 

Ik moet terugkomen op alles wat hierboven staat. Ook op de ARC ingang heb ik nu stotterend beeld. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Johan684, oeff wat jammer dat het euvel weer teruggekeerd is! Ik stuur toevallig net een mailtje naar onze specialist van het TV team. Er is een tweetal users dat exact dezelfde issues ervaart als jij na de update. 

Mag ik jou toevoegen aan dit onderzoek? Dan zorgt de specialist ervoor dat alles zo snel mogelijk verholpen wordt! 

Jazeker Jason, dat is prima.

Dank je wel alvast.

Reputatie 7
Badge +1

Het merkwaardige is deze cases is dat T-Mobile omstreeks november 2019 een update had uitgerold en daarbij de resolutie had opgewaardeerd naar 1080P/60Hz  ik kan me nog herinneren dat er toen veel topics en problemen waren bij veel klanten, is volgens mij toen door T-Mobile weer teruggedraaid ?

Ik moet wel zeggen dat ik zelf geen last van had met mijn Panasonic FHD tv met de Entone 510 geen enkel probleem zoals door t.s. ervaren word.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben nog eens even in de specificaties van mijn tv gedoken en gekeken welke beschikbare ingangsmogelijkheden de tv heeft, er verschijnt dan een hele list op het scherm zowel bij HDMI als AV enz.  in de lijst zit ook de optie 1080P/60Hz en ook 1080P/50Hz.

De tv past zich zelf aan bij de resolutie welke door het aangesloten apparaat worden uitgezonden, zeg maar als de settopbox op 1080P/60Hz staat past de tv dit zelf aan.

Reputatie 2

Hoi @Johan684, oeff wat jammer dat het euvel weer teruggekeerd is! Ik stuur toevallig net een mailtje naar onze specialist van het TV team. Er is een tweetal users dat exact dezelfde issues ervaart als jij na de update. 

Mag ik jou toevoegen aan dit onderzoek? Dan zorgt de specialist ervoor dat alles zo snel mogelijk verholpen wordt! 

 

Beste Jason,

Ik ben sinds vorige week ook overgezet naar de nieuwe T-Mobile TV en ondervind hetzelfde probleem. Ongeveer 1x per minuut vertraagt/stottert het beeld. Zou ik ook aan het onderzoek toegevoegd kunnen worden?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Johan684, @brainsie en @iedereen: Ik zet jullie cases één voor één door naar mijn collega's bij de TV-developers en techneuten. Het kan bijna geen toeval zijn dat jullie dezelfde problemen ondervinden na de update, maar om echt alles uit te sluiten, wil ik dat jullie situaties onafhankelijk van elkaar behandeld worden. Zo kunnen we alle specifieke oorzaken uitsluiten. Indien het echt een algemene bug betreft, kunnen we dit bij de kern aanpakken zodat het snel opgelost wordt.

Thanks voor jullie bijdragen - more to follow! 💪😎

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @brainsie, onze collega's hebben de lijn onderzocht en geanalyseerd, maar het lijkt erop dat het modem al twaalf dagen online is. Daar is op zich natuurlijk niets mis mee en geeft een stabiele verbinding weer, maar stap één in de probleemanalyse is het herstarten van het modem.

Zou je alsjeblieft het modem gedurende 20 seconden stroomloos kunnen houden (stekker eruit, stekker erin)? Dan kunnen we het onderzoek vervolgen! 😉👍

@Johan684 Het modem staat bij jou al 82 dagen onafgebroken online, zou je deze van de stroom willen halen volgens bovengenoemde methode, alsjeblieft? Dan kunnen we ook bij jou verder met het onderzoek! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Dan pakken we het weer verder op, bedankt @Johan684

Hoi @Johan684, oeff wat jammer dat het euvel weer teruggekeerd is! Ik stuur toevallig net een mailtje naar onze specialist van het TV team. Er is een tweetal users dat exact dezelfde issues ervaart als jij na de update. 

Mag ik jou toevoegen aan dit onderzoek? Dan zorgt de specialist ervoor dat alles zo snel mogelijk verholpen wordt! 

Ha Jason,

ook wij zijn afgelopen dinsdag overgezet en hebben continu lage kwaliteit beeld, stotterende frames en stilstaande beelden

Kan ik ook toegevoegd worden om het opgelost te krijgen?

Reageer