Stotterend beeld na overgang nieuw TV platform

  • 14 August 2020
  • 92 reacties
  • 4320 Bekeken

Gisteren ben ik overgezet naar het nieuwe TV platform van T-Mobile op een glasaansluiting. Bij stilstaand en traag bewegende beelden is het beeld prima, echter zodra er meer beweging inkomt dan gaat het beeld stotteren. In de oude omgeving had ik daar geen last van. Vanmorgen ben ik het e.e.a. aan het uitzoeken geweest en nu kom ik erachter dat de nieuwe software mijn TV koppelt op 1080p60hz. In de oude omgeving was dit 1080i50hz. Kan dit het probleem veroorzaken en zo ja, kan de klantenservice mijn ontvangen geforceerd op 1080p50hz zetten? 

Ik hoor het graag.

Gr. Johan


92 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Ferdinandk Je kunt hem het beste instellen op 1080p50. Tv-zenders worden doorgegeven in 25fps. De output van de box moet daar een veelvoud van zijn, anders hapert het beeld.

Ik dacht dat het gelukt was. Ik heb er nu 1080 60p van gemaakt maar mijn 60p 4k tv stottert nog steeds. Hoe kan dat?? Aan het eind van het jaarcontract stap ik met mijn mobiel en tv weer over naar 1 die zijn zaken wel in orde heeft. Zwaar teleurgesteld in t-mobile tv.

Het is gelukt. Ff de tv-box resetten en je kan bij de instellingen de tv-box de resolutie aanpassen!

Hoe pas je de resolutie aan van de tv-box????

Reputatie 7
Badge +8

@Dennis25 Super! Erg fijn om te horen dat dit een hele verbetering voor jou is. Ik ga je complimentje doorgeven!

Reputatie 4

Update is inmiddels ontvangen. De resolutie is nu aan te passen, Ik heb de resolutie vastgezet op 1080/50 en met name bij voetbal er dit een hele grote verbetering. Dank aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt.

Reputatie 7

Hi @Alexzander

 

Allereerst bedankt voor het aankaarten van dit resolutie issue. Door jouw bericht is de bal aan het rollen gegaan en hebben we de update nu klaarstaan voor ál onze klanten. Zoals mijn collega hierboven aangeeft verwachten we deze update voor het einde van de maand beschikbaar te stellen!

Hallo beste mensen van T mobile,

 

Wanneer komt er een oplossing voor het VET irritante stotterende beeld????? 

Ik lees dat er getest word met een oplossing met, je modem moet resetten, tv modem harde reset moet geven, kabels nakijken eventueel een monteur die langs komt, dat het probleem bekent is, noem maar op, etc, etc, etc, etc en bla bla bla!!!!!!!

Alle goed bedoelde tips wat je zelf kunt doen thuis HEB IK GEDAAN EN GEPROBEERD MAAR NIKS WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een vrij nieuwe 4k Samsung tv. Netflix of Amazon of on-line Gamen of wat voor app ik gebruik op mijn tv om te streamen heeft dit probleem niet. Waarom wel zodra ik tv kijk via mijn T-Mobile kastje? Een voetbal wedstrijd kijken of een serie, film wat dan ook is niet meer leuk want het beeld stottert zodra het beeld wat sneller gaat.

Kom nu eens met een oplossing of DUIDELIJKHEID wanneer er een update komt ipv pappen en nat houden met begripvolle opmerking of dat er getest word etc, etc, en bla ,bla, bla!!

Ik ben een nieuw lid sinds een maand of 4 en er maar niks gebeurd niks!!!!

Ik neig nu echt om terug te gaan als mijn contract afloopt bij T-mobile, naar mijn vorige provider KPN waar ik nooit gedoe had met TV of INTERNET!  Dan maar er meer voor betalen. 

Het geduld en begrip is echt echt op.

 

Alexander

Reputatie 7

@Danielleer Dat klopt inderdaad, bij een reset springt de TV Box weer terug naar de resolutie die hij doorkrijgt vanuit je TV. We hebben een oplossing voor het stotteren en de resolutie en we zijn deze aan testen. We hopen hem nog deze maand uit te kunnen rollen!

 

Ik denk dat een andere box weinig zal uitmaken. Wanneer komt T-Mobile eens met een oplossing?? Kan ik de boel nog annuleren en mijn geld terugkrijgen? TV kijken is nu een drama.

@Danielleer en @Dennis25 Ons TV team heeft een aanpassing gedaan in jullie instellingen. Zouden jullie kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Thanks voor de medewerking!

@Ferdinandk Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan checken we ook bij jou of de aanpassing succes zal hebben.

Hoi @Jason, het is nog niet helemaal vloeiend maar wel een heel stuk beter zo, bedankt. Kunnen er nog andere Settings geprobeerd worden of is dit het beste resultaat?

Inmiddels ben ik weer terug bij af en is een voetbalwedstrijd niet meer normaal te volgen. Dat komt wellicht ook omdat ik de hele tijd mijn box moet resetten, dan springt de resolutie weer terug ofzo denk ik. Kan ik in elk geval niet een andere box krijgen?

Hoe lang gaat dit euvel nog duren? Heb al wel veel spijt dat ik naar t-mobile ben overgestapt.

Hallo,

Vanochtend is de monteur geweest. Hij heeft het kasje vervangen aan de meur waar de stekker ingaat van de telefoonlijn. Daarna ff 2 minuten tv gekeken en toen was er natuurlijk geen storrend beeld. Maar nu is het stotteren weer helemaal terug. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ferdinandk, sorry voor mijn veel te late antwoord in de privéinbox, maar het is zo gigantisch druk geweest dat onze inboxen volledig overstroomd werden met meldingen aangaande de verbindingsproblemen en het niet kunnen bereiken van de Klantenservice. Alles is nu weer richting het normale aan het gaan gelukkig.

Ik zie dat de monteur jouw verbinding volledig online gebracht heeft na een ISRA-punt herstel en dat de TV stream terug is naar het gewenste niveau. Strook dit met jouw eigen bevindingen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dennis25 en @Danielleer, dit is voor nu inderdaad de best mogelijke workaround. Ik begrijp wel van de TV team collega's dat er een volledige fix onderzocht wordt dus dat is goed nieuws. Wanneer die echter toegepast kan worden, blijf ik jullie nog schuldig. Updates volgen weer!

@Danielleer en @Dennis25 Ons TV team heeft een aanpassing gedaan in jullie instellingen. Zouden jullie kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Thanks voor de medewerking!

@Ferdinandk Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan checken we ook bij jou of de aanpassing succes zal hebben.

Hoi @Jason, het is nog niet helemaal vloeiend maar wel een heel stuk beter zo, bedankt. Kunnen er nog andere Settings geprobeerd worden of is dit het beste resultaat?

Reputatie 4

@Jason Ik weet niet precies wat de wijzigingen zijn geweest. Ik hen nu de instellingen van m’n receiver aangepast, de HDMI doorvoer stond op ‘ pass through’ en die heb ik nu vastgezet op 1080P. Dat brengt in elk geval verbetering met zich mee.

Hoi Jason. Ik heb een privebericht gestuurd met mijn gegevens.

 

Morgen komt er een monteur bij me langs. Kan hij ook zulke instellingen aanpassen?

Reputatie 4

@Jason dank voor de terugkoppeling. Is het na te gaan of de wijziging is doorgevoerd op beide boxen of op maar 1 box? Er stond namelijk opeens 1 box aan...

Wat is er precies gewijzigd in de instellingen?

ik zal vanavond even op onderzoek uitgaan en kijken of er verbetering is. Dank in elk geval voor de assistentie. 

Reputatie 7
Badge +16

@Danielleer en @Dennis25 Ons TV team heeft een aanpassing gedaan in jullie instellingen. Zouden jullie kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Thanks voor de medewerking!

@Ferdinandk Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan checken we ook bij jou of de aanpassing succes zal hebben.

Reputatie 7
Badge +16

@Danielleer Die twee issues zijn in principe beide te herleiden naar de Aria 7x  en moeten als zodoende als één issue opgepakt worden. Dat is de reden dat ik je andere topic gesloten heb. Omdat jij echter de enige lijkt te zijn die ook elke ochtend een harde reset moet uitvoeren om de box aan de praat te krijgen, heb ik jouw uitleg doorgegeven aan de techneuten om er zeker van te zijn dat het euvel in de box zit.

Dit wordt onderzocht en zal meegenomen worden in de workaround. Sorry voor mijn verlate reactie!

Hoi @Danielleer​​​​, bedankt voor jullie terugkoppelingen.

Ik ga navragen bij de technische dienst in hoeverre het issue met de Aria 7x nu oplosbaar is. Er is inderdaad een tijdelijke workaround, welke dat precies is, wordt nog niet kenbaar gemaakt.

De specialisten updaten elke dag een nieuwe lijst met gebruikers waar die workaround toepasbaar bij is. Hoe de vork precies in de steel zit, is mij ook nog niet duidelijk, maar dat wil zeker uitzoeken. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug.

Ik had een ander topic aangemaakt om een ander probleem met mijn tv-box te melden. Deze heb je gesloten en dat begrijp ik niet helemaal, want dat probleem blijft bestaan. Wat moet ik daar nou aan doen?

Reputatie 4

@Ferdinandk Wij vinden dat ook hinderlijk inderdaad, maar we hebben een andere oplossing gevonden, door even op ‘ok’ te drukken zie je in welke mn van de opname je bent. Als dat bijvoorbeeld mn 24 is,dan kan je daarna 32 intoetsen, dan ga je direct naar mn 32 in de opname. (Meeste reclameblokken deuren 8 mn hebben we gemerkt.)

Er is nog iets waar ik me aan stoor. Als ik een programma heb opgenomen en een bepaald stuk verder in het opgenomen programma wil kijken kan er maar maximaal 16x vooruitgespoeld worden. Dit is veeeels te weinig. Dan moet je om 9 minuten verder te kijken 1 minuut op de verderspoelknop drukken. Bij andere aanbieders is de snelheid 64x. Dit heeeel graag aanpassen!!!!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Danielleer​​​​@Ferdinandk, bedankt voor jullie terugkoppelingen.

Ik ga navragen bij de technische dienst in hoeverre het issue met de Aria 7x nu oplosbaar is. Er is inderdaad een tijdelijke workaround, welke dat precies is, wordt nog niet kenbaar gemaakt.

De specialisten updaten elke dag een nieuwe lijst met gebruikers waar die workaround toepasbaar bij is. Hoe de vork precies in de steel zit, is mij ook nog niet duidelijk, maar dat wil zeker uitzoeken. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug.

Reageer