Beantwoord

Streamen van TV Anywhere op tablet HUAWEI met Chromecast in buitenland

  • 20 January 2020
  • 4 reacties
  • 259 Bekeken

Ik heb een abonnement bij T-Mobile voor data in Europa (Tablet Unlimited GB), tezamen met een Huawei Mediapad T5 10 Inch.
Deze hebben wij gekozen, omdat wij voor langere tijd rondrijden in Europa en toch willen internetten en TV kijken. Wij hebben een 22 inch Philips TV met een Chromecast. De bedoeling was om onze HUAWEI tablet te laten streamen met de Chromecast. Op de één of andere manier wil dit niet lukken.

Op het moment dat ik onder “Instellingen” “Wi-fi” op mijn HUAWEI aanzet, verbind ik met mijn Chromecast.
Daar staat dan Verbonden (geen internettoegang, geen andere netwerken beschikbaar). Ik heb wel mijn simcard van de mobiele data in de tablet.

Rara

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 January 2020, 12:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @roadrunner60 

Als ik het goed begrijp wil je casten via een mobiele hotspot?

Ik denk dat je tablet en chromecast niet op hetzelfde netwerk zitten en hierdoor wil het dus niet lukken. Een oplossing hiervoor is om een hotspot op je tablet te activeren en dan via een andere telefoon/tablet met de TV anywhere erop met je tablet verbinden. Als je nu ook de chromecast met de telefoon/tablet verbindt die verbonden is met de tablet dan denken de telefoon/tablet en de chromecast dat ze op hetzelfde wifi netwerk zitten en dan zou het moeten werken.

Op de tablet heb je wel internet toegang?

 

Je krijgt lees ik, geen verbinding met de chromecast soms wil verbinding vergeten wel eens helpen en opnieuw koppelen, kan ook zijn dat de Tablet geen adres kan uitgeven en er een tussenstap nodig is in de vorm van een router die wel IP adressen kan uitgeven.

 

P..S. Je weet dat de TV anywhere app van T-Mobile alleen werkt met een thuis aansluiting.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Inmiddels opgelost, na het één en ander gereset te hebben en, inderdaad met hetzelfde netwerk verbonden te hebben.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @roadrunner60,

 

Wat fijn dat het opgelost is en bedankt voor de terugkoppeling! Nu weten we wat de oplossing is geweest. :smile:

 

@Waqqas en @Doornekamp33 Zoals altijd: supertof dat jullie zo vlot met antwoorden komen, wordt geapprecieerd! :sunglasses:

Reageer