Beantwoord

Switch voor TV

  • 11 February 2020
  • 13 reacties
  • 2866 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Deze week is mijn Draytek router vervangen door het nieuwe model en aangesloten door de Guidion monteur. Dus helemaal blij omdat ik nu alle poorten voor internet en TV kan gebruiken in plaats van een aparte poort voor TV. Ik heb geen splitter meer nodig die mijn Gigabit snelheid reduceert tot 100 Mbps. Jippie.
Helaas.

Bij aansluiten geeft de TV een foutmelding als de Entone via mijn switch gekoppeld is. Bij rechtstreekse verbinding geen probleem. De monteur komt er niet uit en belt met het TM backoffice. Mededeling: het ligt aan mijn switch die een DHCP request zou uitsturen. Verder geen advies. Beste klant veel succes want het ligt niet aan ons

Dus bellen met  de leverancier van de TP-link switch (TL-SG105) die meldt dat een unmanaged switch geen DHCP request kan doen. Suggestie: als je internet wel werkt via de switch maar de TV niet dan is het een IGMP probleem. De switch werkt alleen met IGMP versie 1 of 2.
Verder zoeken op internet lijkt deze verklaring te ondersteunen. Vreemd dat het backoffice dat de Guidion monteur gebeld heeft dit niet weet en meteen kan aangeven wat de oplossing is. Zeker vreemd als je ziet wat er op de community site allemaal te vinden is. Maar goed.

Ik ga nu maar een managed switch aanschaffen, de Netgear GS105Ev2, maar heb toch een paar vragen.

  1. Is dit inderdaad de goede switch?
  2. Kan ik deze switch gewoon met de standaard instellingen gebruiken?
  3. Moet ik speciale dingen in de switch instellen? Zo ja wat?

Ik kan op de community wel allerlei deelantwoorden vinden, vaak met uitleg waarvoor je een opleiding electrotechniek moet hebben gevolgd, maar geen compleet stapsgewijze instructie voor dummies.
Wie kan helpen? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door johpie 12 February 2020, 13:33

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1

Vandaag de Netgear GS105E v2 binnengekregen. Uitgepakt, UTP kabels aangesloten en vervolgens de poweradapter aangesloten. Alles werkt zonder iets in de switch aan te passen. Nu even kijken of er nog een firmware update moet plaatsvinden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @johpie,

Fijn om te lezen dat het allemaal gelukt is met het aansluiten van je nieuwe apparatuur en dat je nieuwe Netgear GS105Ev2 switch zo snel geleverd kon worden. Ik wens je veel internet en kijk plezier. 

Reputatie 7
Badge +16

Hopi @johpie,

 

Welkom op de Community, leuk dat je laat weten dat de switch werkt! Goed bezig! :smile::thumbsup_tone2: Geniet van jouw abonnement. Als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. :wink:

De meeste switches kunnen slecht overweg met iptv. De Netgear die jij noemt is inderdaad de enige die ik met 100% zekerheid kan aanbevelen.


Deze is zonder verdere instellingen direct te gebruiken. Een firmware update is wel altijd een goeie gewoonte.

 

Blij dat het allemaal weer werkt! Stom van Gideon en de T-Mobile support, maar een foutje is menselijk. Goed dat je zelf initiatief toont om het probleem op te lossen!

Reputatie 1

De meeste switches kunnen slecht overweg met iptv. De Netgear die jij noemt is inderdaad de enige die ik met 100% zekerheid kan aanbevelen.


Deze is zonder verdere instellingen direct te gebruiken. Een firmware update is wel altijd een goeie gewoonte.

 

Blij dat het allemaal weer werkt! Stom van Gideon en de T-Mobile support, maar een foutje is menselijk. Goed dat je zelf initiatief toont om het probleem op te lossen!

Heb hier ook een Netgear GS105E-200PES bridge staan. Sinds de nieuwe update van de TV Box vertoont de box helaas kuren met de verbinding, lijkt het. Ik moet dan de stroom van de TV box afhalen en na het opnieuw opstarten werkt deze weer goed.

Zou de bridge hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Edman!, bedoel je de update van de TV Box van ons oude platform naar ons nieuwe platform genaamd T-Mobile TV? In dat geval is een kleine aanpassing in jouw externe router vereist, en daarvoor raad ik je graag aan om dit topic raad te plegen: T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem.

Succes met knutselen en nog een mooi 2021 gewenst!

Reputatie 1

Hi @Edman!, bedoel je de update van de TV Box van ons oude platform naar ons nieuwe platform genaamd T-Mobile TV? In dat geval is een kleine aanpassing in jouw externe router vereist, en daarvoor raad ik je graag aan om dit topic raad te plegen: T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem.

Succes met knutselen en nog een mooi 2021 gewenst!

Nee, ik bedoel de update van de TV box op het nieuwe platform. Ik gebruik gewoon jullie Zyxel Router met dus de switch ertussen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Edman!, het lijkt erop dat jouw Netgear bridge een lease time error geeft waardoor de communicatie tussen alle onderlinge apparaten verstoord kan worden. Zou je deze eens ertussenuit willen halen en checken of de problemen met de TV Box via een directe verbinding op het modem verminderen?

Het kan ook zijn dat de update de boosdoener is, we horen meerdere gebruikers hierover en pakken dit vooralsnog op individueel niveau op. Mocht de bridge niet de oorzaak blijken, dan zetten we jouw vraag sowieso door naar de juiste afdeling zodat het onderzocht kan worden.

Reputatie 1

Hoi @Edman!, het lijkt erop dat jouw Netgear bridge een lease time error geeft waardoor de communicatie tussen alle onderlinge apparaten verstoord kan worden. Zou je deze eens ertussenuit willen halen en checken of de problemen met de TV Box via een directe verbinding op het modem verminderen?

Het kan ook zijn dat de update de boosdoener is, we horen meerdere gebruikers hierover en pakken dit vooralsnog op individueel niveau op. Mocht de bridge niet de oorzaak blijken, dan zetten we jouw vraag sowieso door naar de juiste afdeling zodat het onderzocht kan worden.

Zonder de bridge ertussen werkt de TV Box gewoon goed.

Het lijkt wel of de TV Box te weinig spanning ontvangt als de bridge er tussen staat. Het blauwe standby lichtje op de box brandt ook minder fel met de bridge er tussen. Wel vreemd, voor de update werkte het allemaal prima. Zou het door de verbeterde beeldkwaliteit kunnen komen?

Zou het aanpassen van de vlans op de switch nog een oplossing kunnen bieden? IGMP Snooping Status op disabled zetten veranderde ook niks. Spanning Tree Protocol (STP) aanpassingen zijn niet mogelijk op de bridge. Of kan ik nog zaken op de Zyxel router aanpassen? 

Reputatie 7

Hi @Edman!, managed switches kunnen weleens problemen geven omdat deze de packets inspecteren en zowel de switch als de modem dan willen bepalen waar de stream "heen” moet. Ik heb even gekeken op de support pagina van Netgear en ik zie naast IGMP Snooping ook nog twee andere settings die je aan kan passen, had je deze toevallig ook al omgezet? Zo nee zou je dit dan eens willen proberen?

Reputatie 1

Hi @Edman!, managed switches kunnen weleens problemen geven omdat deze de packets inspecteren en zowel de switch als de modem dan willen bepalen waar de stream "heen” moet. Ik heb even gekeken op de support pagina van Netgear en ik zie naast IGMP Snooping ook nog twee andere settings die je aan kan passen, had je deze toevallig ook al omgezet? Zo nee zou je dit dan eens willen proberen?

Hoi! Thnx! Block Unknown Multicast Address stond al op disabled. Broadcast Forwarding aanpassing functie heb ik niet op mijn GS105Ev2 bridge.

Reputatie 1

Hi @Edman!, managed switches kunnen weleens problemen geven omdat deze de packets inspecteren en zowel de switch als de modem dan willen bepalen waar de stream "heen” moet. Ik heb even gekeken op de support pagina van Netgear en ik zie naast IGMP Snooping ook nog twee andere settings die je aan kan passen, had je deze toevallig ook al omgezet? Zo nee zou je dit dan eens willen proberen?

Hey Brian! De problemen lijken opgelost sinds ik de nieuwste update heb op de box. :) Thnx!

Reputatie 7
Badge +16

Dat is superfijn @Edman!, ik geef het door aan Brian! 😄👍

Indien we je bij iets anders kunnen helpen, laat het dan alsjeblieft weten. Geniet van jouw abonnement en stay safe!

Reageer