Beantwoord

Switchen tussen “sources” van TV mbv afstandsbediening TV Box

  • 11 February 2019
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken

Is het mogelijk om sneller te schakelen (op mijn tv) tussen 2 veel gebruikte bronnen, zonder het hele rijtje te moeten doorlopen. Als ik nu op het hdmi2 kanaal iets bekeken heb en ik wil naar hdmi1 (bij mij het normale tv-kanaal), dan moet ik elke keer 7x doorschakelen. Ik geef toe, er zijn ergere dingen op deze wereld, maar het zou toch mogelijk moeten zijn, in deze high-tecwereld, om hierin te voorzien.
icon

Beste antwoord door BeMu 11 February 2019, 19:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
In de praktijk zou dat wel kunnen maar dat zou betekenen dat er voor elke ingang een aparte toets op de afstandsbediening aanwezig moet zijn, voor mijn huidige tv had ik een Pioneer lcd tv de afstandsbediening hiervoor had voor elke ingangsbron een aparte toets.

Mijn huidige tv een Panasonic heeft net als de a.b. van de Amino maar een toetst en moet dus het hele rijtje af, of een universele a.b. het oplost durf ik niet te zeggen maar denk het niet.
Dank voor je reactie Bemu. Ik zou me voor kunnen stellen dat bij het indrukken van de input toets er een menuutje opkomt waarbij je vlot kunt scrollen naar de gewenste source. Of de niet gebruikte inputkanalen kunt deactiveren. Wie weet breng ik de ontwikkelaars op een idee.

Reageer