Beantwoord

T-Mobile afstandbediening koppelen aan Sonos

  • 24 October 2020
  • 5 reacties
  • 1370 Bekeken

Goedendag,

De t-mobile afstandsbediening is al gekoppeld aan de tv, dus ik kan de tv bediening van t-mobile gebruiken om deze aan en uit te zetten en te zappen e.d.

Nu staat het geluid van de tv zelf op 0 omdat wij het geluid laten lopen via de Sonos bar. Nu wil ik graag ook het volume kunnen bedienen met de t-mobile afstandsbediening, omdat ik anders twee afstandsbedieningen nodig heb.

Als ik nu de volumeknop met de t-mobile afstandsbediening gebruiksomstandigheden er de volgende melding te staan:

“Uw tv is ingesteld op het gebruik van externe luidsprekers. Pas het volume rechtstreeks op de aangesloten luidsprekers aan.“

Heeft iemand een idee hoe ik de t-mobile afstandsbediening kan koppelen aan mijn sonos zodat ik via de t-mobile afstandsbediening het geluid kan regelen?

Alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Fiona

icon

Beste antwoord door Brian 27 October 2020, 16:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Fiona1985, je vindt hier een lijst met codes van TV's zodat je de afstandsbediening kan koppelen maar Sonos staat hier niet apart vermeld. Is het mogelijk om het geluid van de TV Box rechtstreeks via de Sonos te laten lopen? Ik gebruik zelf een versterker (geen Sonos) en deze neemt het volume van de TV over, zodra ik het TV volume wijzig, wijzigt dus het volume van de versterker en blijft de TV op nul. Ik denk niet dat het lukt om de afstandsbediening zowel met de TV als de Sonos tegelijk te koppelen.

Bedankt Brian voor je reactie, ik ga er even naar kijken!

Reputatie 7
Badge +1

Als de Sonos voorzien is van een HDMI-ARC kun je deze het best aansluiten op de HDMI_ARC van je tv, zo heb ik het ook gedaan met mijn soundbar weliswaar geen Sonos maar dat maakt niet uit.

Zet ik de tv aan dan gaat de soundbar automatisch aan, en andersom ook en het geluid regel ik met de A.B. van de box werkt gewoon goed.

Voor het radio luisteren heb ik een optische kabel verbonden van de box naar de soundbar, de soundbar moet ik dan wel omschakelen naar optical, voordeel is dat de tv dan uit kan.

Hoe kan ik Sonos koppel met het geluid van de tv had het eerst wel maar nu niet meer met de afstand bediening van de tv

Heb het altijd gehad maar nu niet meer heb een nieuwe afstandsbediening van t-mobile zel welke code is daar voor nodig

Reageer