T-Mobile implementeert AminoOS bij Thuis-klanten

  • 3 October 2018
  • 2 reacties
  • 1368 Bekeken

T-Mobile Nederland heeft een nieuw contract gesloten met Amino voor de levering van de AminoOS software en nieuwe hardware. De AminoOS-oplossing stelt T-Mobile in staat om op kosteneffectieve wijze bestaande klanten zijn tv-dienst te upgraden. Het besturingssysteem van Amino voorziet in een tv-service te bieden die tegemoet komt aan de vraag naar geavanceerde mogelijkheden in multi-scherm en multi-device.

Amino noemt de implementatie van zijn besturingssysteem in reeds geïmplementeerde apparaten het ‘upcyclen’. T-Mobile maakt binnen het nieuwe contract gebruik van op cloud gebaseerde mogelijkheden voor ondersteuning op afstand en apparaatbeheer, geïntegreerd in de eigen monitoringtools, om ervoor te zorgen dat eindgebruikers ondersteuning krijgen tijdens en na het transformatieproces, verklaart Amino.

T-Mobile bedient zo’n 210.000 klanten met het T-Mobile Thuis-aanbod. Als onderdeel van het contract zal T-Mobile ook extra Amino Aria HEVC-apparaten afnemen.

Bron: Telecompaper

Even voor de duidelijkheid: dit is een nieuwsbericht vanuit Telecompaper die ik voorbij zag komen. Details zijn bij mij in ieder geval nog niet bekend.

Ik heb er voor gekozen om dit topic te delen, om mede-klanten te laten zien dat T-Mobile wel degelijk bezig is met het ontwikkelen van het tv platvorm.

2 reacties

Reputatie 6
Badge
Supertof. Maar wanneer en wat gaat de eindgebruiker hier van merken.

Ik bedoel wat gaat er precies veranderen. Moet ik hierbij denken aan cloudbased opnemen? Of nieuwe set top boxen. Services als Netflix.

Ik had het bericht van Telecompaper ook gelezen maar ik vond het een vrij technisch verhaal. Vandaar deze vragen.
Reputatie 7
Badge
Het klopt dat dit nogal een technisch verhaal is, want Telecompaper heeft een persbericht overgenomen dat vooral nieuwswaardig zou moeten zijn voor 'de industrie'. Uiteindelijk gaat dit zeker wat voor eindgebruikers betekenen. We komen hier z.s.m. op terug.

Leuk trouwens dat jullie ook echt overal bovenop zitten 😉

Reageer