Beantwoord

T-Mobile Thuis introduceert cloudopnames

  • 12 November 2019
  • 77 reacties
  • 7811 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Odido Superuser
  • 1537 reacties

Met het nieuwe tv-platform dat eraan komt gaat T-Mobile Thuis cloudopnames mogelijk maken.

Bewijs? Zie dit interessante stukje code op de website:

Het gaat 5 euro per maand kosten (zie hierboven “price: 5”).

Zo, eindelijk wat concreets over het nieuwe tv-systeem.

Het woord is nu aan jullie, T-Mobile!

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 13 November 2019, 16:46

Bekijk origineel

77 reacties

Reputatie 7
Badge +6

T-Mobile is weer bezig geweest in de Thuis-omgeving. Niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een (nu nog onzichtbare) pagina voor cloud-opnemen, die het een en ander verraadt.

Opnames zullen dus niet alleen via al je tv-boxen te bekijken zijn, maar ook via de TV Anywhere-app.

Deze pagina doet vermoeden dat je zelf kunt kiezen of je gebruik wilt maken van de cloud of niet.

Als je op verwijderen drukt, wordt deze optie zichtbaar, met het eerdergenoemde bedrag van 5 euro.

Volgens stukjes code zou het nieuwe platform TvX gaan heten. Misschien was dit onder testers al bekend, maar ik maak geen deel uit van die groep.

Tot zover!

Reputatie 7
Badge +16

@TMTV Dat heb jij heel goed uitgezocht. :wink: Het zit nog in de beta-fase dus wat er uiteindelijk zal verschijnen hoeft niet per definitie exact te zijn zoals hierboven is prijsgegeven. Datzelfde geldt voor het nieuwe TV-platform. Ook deze innovatie wordt nu uitgebreid getest, zoals je terecht opmerkt! Thanks voor je bijdrage! :grin:

@TMTV Dat heb jij heel goed uitgezocht. :wink: Het zit nog in de beta-fase dus wat er uiteindelijk zal verschijnen hoeft niet per definitie exact te zijn zoals hierboven is prijsgegeven. Datzelfde geldt voor het nieuwe TV-platform. Ook deze innovatie wordt nu uitgebreid getest, zoals je terecht opmerkt! Thanks voor je bijdrage! :grin:


Is er ook een mogelijkheid om deel te nemen aan deze beta? Of wordt dit willekeurig gekozen?

Reputatie 7
Badge +4

Nee, daar kun je helaas niet zo maar aan mee doen. Er is indertijd een mail naar een geselecteerde groep klanten gegaan, waarbij zij zich konden inschrijven. De testgroep is voor nu vol. Inmiddels loopt de test al even en zijn er flink wat zaken getweaked. 

Wie weet gaan de duimen wel snel omhoog. :) ;)

Reputatie 6
Badge

@Hyperion Helaas is dat niet mogelijk. De bètagroep zit vol. De verwachting is dat het nu niet heel lang meer gaat duren. Wat daarmee bedoeld wordt weet niemand. Maar voor de zomer zou toch wel moeten lukken. 

Reputatie 7
Badge +4

Laten we het hopen @stefan.1997. De signalen worden beter met betrekking een mogelijke live gang. Er waren wat uitdagingen. Ook tijdens de fieldtest, maar dat is niet vreemd of uitzonderlijk. Daar is zo'n test voor bedoeld. Uiteraard wel jammer dat eea zo lang heeft geduurd. :)

Ben benieuwd of @TMTV nog wat kan achterhalen. Degene is erg goed in zoeken. ;)

Reputatie 7
Badge +6

@TAVL Nee, meer heb ik helaas op dit moment niet te melden. Natuurlijk heb ik geprobeerd om als niet-tester in het nieuwe tv-platform te komen, maar dat is niet gelukt. Dat hebben ze dan toch goed voor elkaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +4

Dat zou je zo maar zeggen. ;)

Reputatie 7
Badge +1

Als je een testgroep samenstelt om je product te testen voor het op de markt komt zoek je een stel mensen welke ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben, even op dit forum kijken en men ziet diverse leden welke ook echt weten waarover ze spreken.

Gezien de tijd het “test team” er over doet om een bindend advies te geven kun je daar wel over twijfelen

Reputatie 7
Badge +4

Voor dit platform een fieldtest in gaat, zijn er al veel stappen gezet. Nu ken ik niet het hele traject, maar normaal gesproken worden op verschillende niveaus getest; unittest, unit integratie test, systeem test, API test, ketentest, acceptatie test, gebruikersacceptatietest tot aan een fieldtest. Afhankelijk van de risico's en eventueel aangevuld met specifieke testen voor attributen als pentesting, pls testing etc. Deze fieldtest is een laatste stap, waarbij de eindgebruikers, een groep daadwerkelijke klanten, het product test. Dat zijn in dit geval niet specifiek communityleden. Die zitten er tussen, maar deze groep is breder. Daarbij geven testers doorgaans geen bindend advies, maar geven ze een weergave van de uitkomst van testen waarop een advies opgebouwd kan worden. 

 

In het geval van een fieldtest geven gebruikers ook enkel bevindingen door. Soms op gevraagde scenario's, maar meestal op alledaags gebruik. Daarop wordt getweakt en worden bugs verholpen. De gebruikers zelf geven daarop geenszins een advies. Dat is aan onder andere een product owner, die bepaald of het product op dat moment voldoet aan de definition of ready of aan de definition of done. Niet aan een eindgebruiker. Je stellingname is dus te kort door de bocht. Zowel qua type test als de grotere groep eindgebruikers die door TM zijn geselecteerd. Het type test is erop gericht om het product vanuit gebruikersperspectief te testen, dus een representatieve uitsnede van de doelgroep en niet per sé de 'experts' oid. Je wil weten hoe de eindgebruiker jouw ideeën echt gebruiken, ervaren en waar ze tegenaan lopen. Hoe dat dit anders is dan de ontwerpen en systemen anders reageren dan verwacht. Bijvoorbeeld doordat een interactie anders blijkt te worden gebruikt dan voorzien. 

Dat jij niet ziet wat het oplevert, zegt niets over de daadwerkelijke testresultaten, wat er nog verder geoptimaliseerd is en hoe groot de echte groep gebruikers is die test. Jammer dat jij niet mee mocht doen, maar dat zal echt niet expres zijn. Volgende keer kun je misschien wel inschrijven en deelnemen. 

Reputatie 7
Badge +6

Voor een goede test heb je een combinatie van beide nodig. Voor mensen die niet erg technisch zijn, moet het platform intuïtief te gebruiken zijn. Sommige zaken laten zich niet in een lab testen, daar moet je in de praktijk tegenaan lopen. Maar voor bugs en dergelijke zijn technisch onderlegde mensen juist handiger. Die kunnen vaak gerichter omschrijven wat er fout gaat en welke combinatie van factoren daartoe heeft geleid.

Ik heb hier een keer de vraag gesteld op welke basis dat testteam is samengesteld, maar daar kreeg ik niet echt een antwoord op. Het zal er vooral om gaan om alle combinaties van modems, tv-boxen en type aansluiting (DSL/WBA/ODF) vertegenwoordigd te hebben.

Natuurlijk zullen er na de lancering nieuwe bugs of praktische problemen aan het licht komen, maar je kunt beter iets uitbrengen dat zo veel mogelijk ‘af’ is dan er nog aan moeten sleutelen terwijl iedereen het al gebruikt. Maar het wordt nu wel een keer tijd...

Reputatie 7
Badge +1

Zelf ben ik absoluut geen fan van KPN desondanks moet ik ze eerlijk toegeven dat hun tv platform vele malen beter is dan wat T-Mobile nu heeft, als ik bij kennissen zie wat de mogelijkheden van het KPN platform zie dan blijft T-Mobile mijlen ver achter.

Dan kun je je terecht afvragen waarom kunnen KPN en andere providers het wel hebben zij betere        ict”ers?  zelf denk ik niet ze hebben in principe allemaal de zelfde opleiding gehad wel zou het kunnen zijn dat zeker KPN en Ziggo en veel groter team op de been kan brengen   

Ook bij KPN gaat het fout, zoals bij de laatste aanpassing dood iets te implementeren waar tv toestellen niet mee overweg konden, maar nu het nieuwe menu ziet er weer goed uit.

Weet niet of KPN en Ziggo een groter team kunnen inzetten dan TM, denk eerder dat TM het team kleiner wil houden dan nodig is.

Reputatie 7
Badge +4

Bij iedere provider gaat het wel fout. Probleem dat TM heeft is dat ze een verouderd product hebben overgenomen, dat - toen bekend werd dat het te koop kwam te staan - nagenoeg stil is gevallen qua ontwikkelingen. Daarmee had TM een achterstand en moest opstarten. Eerst zorgen look & feel van de producten, integratie en vervolgens een transitie naar het opnieuw ontwikkelen van producten en productproposities. Dat maakt niet dat je niet kritisch mag zijn op het achter lopen op de concurrentie of dat het heel lang duurt voor het live gaat, maar het is vaak iets minder eenvoudig en je moet nu eenmaal keuzes maken. In ieder geval bij Thuis.

Reputatie 7
Badge +1

Ergens is het wel te begrijpen van Vodafone/Ziggo dat ze gestopt zijn met de ontwikkeling van het thuis product op het moment er door autoriteiten werd beslist dat men “thuis” gedeelte moest afstoten om te mogen fuseren.

Zelf ben ik nog meegekomen van Vodafone naar T-Mobile thuis in de eerste periode veranderde er niets alleen het logo op het scherm, later kwamen er heel mondjesmaat toevoegingen, ideaal vond ik de tijd dat tv werd geleverd door Glashart media, perfect beeld veel beter dan wat KPN levert over glas, de streams van T-Mobile thuis over ODF schijnen ook heel goed te zijn?

En je kon toen je spullen zo van de ene naar de andere provider mee nemen zelf een Amino 140 van Lijbrandt meegenomen naar mijn overstap naar Vodafone en anders keek je op Marktplaats om er een te scoren, werkte altijd

Is er nog een update voor alle mensen die al lang wachten?

Ik heb helaas besloten om jullie te verlaten, de slechte communicatie mbt het nieuwe TV-Platform is echt hele slechte PR.

Baal er wel van, want het klantvoordeel is wel top, maar wil ook gewoon niet achterlopen in technologie.

Denk aan ook de mogelijkheid om op WBA meer dan 100mbit te krijgen.

Zonde, maar T-Mobile werk alsjeblieft aan jullie communicatie, dat kan en moet echt veel beter.

 

De laatste berichten waren dat men in de afrondende fase zit, en dat kan snel zijn of lang duren.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Maxuitutrecht, bedankt voor het delen van jouw ervaring en tegelijkertijd duizendmaal sorry dat onze communicatie jouw besluit om over te stappen heeft beïnvloed.

De meest recente update aangaande het nieuwe TV-platform is dat we inderdaad in een afrondende fase beland zijn. Men gaat zeer waarschijnlijk dan spoedig over op field tests waarbij de vernieuwingen in de praktijk getest worden.

Mochten we je op de Community toch ergens mee kunnen helpen, geef het aan. We zitten altijd voor je klaar om zo goed mogelijk te assisteren waar mogelijk. Voor nu: ik hoop oprecht dat je nu een oplossing vindt bij een andere partij en mochten we je in de toekomst wel kunnen bieden waar je op hoopt en het serviceniveau kunnen leveren dat jij verwacht, dan hoop ik dat ik je nog eens mag verwelkomen. Stay safe! 💪😎

Goedemiddag @Maxuitutrecht, bedankt voor het delen van jouw ervaring en tegelijkertijd duizendmaal sorry dat onze communicatie jouw besluit om over te stappen heeft beïnvloed.

De meest recente update aangaande het nieuwe TV-platform is dat we inderdaad in een afrondende fase beland zijn. Men gaat zeer waarschijnlijk dan spoedig over op field tests waarbij de vernieuwingen in de praktijk getest worden.

Mochten we je op de Community toch ergens mee kunnen helpen, geef het aan. We zitten altijd voor je klaar om zo goed mogelijk te assisteren waar mogelijk. Voor nu: ik hoop oprecht dat je nu een oplossing vindt bij een andere partij en mochten we je in de toekomst wel kunnen bieden waar je op hoopt en het serviceniveau kunnen leveren dat jij verwacht, dan hoop ik dat ik je nog eens mag verwelkomen. Stay safe! 💪😎

Thanks voor je reactie, mocht je nog testers zoeken in de afrondende fase, mijn contract loopt nog tot 12 augustus. ;)

Reputatie 7
Badge +6

@Jason Ik dacht dat er sinds begin dit jaar al (op uitnodiging) door mensen thuis getest werd. In welk opzicht is deze nieuwe fase anders dan wat er de afgelopen maanden getest is? Dat je je voor deze fase kunt aanmelden misschien? In dat geval, bij dezen! ;-)

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn inderdaad al sinds eind vorig jaar testen gaande met eindgebruikers. Het lijkt erop dat dit uitgebreid gaat worden.

Reputatie 7
Badge +16

@TMTV Ik weet niet of dit een groep nieuwe testers bevat of dat het dezelfde groep is die eerder dit jaar aangemeld is. Hoe tof het ook zou zijn om je via de Community aan te melden, vermoed ik dat het ook ditmaal via e-mailselectie gaat. Als er updates zijn, horen jullie het zeker! 😁

Reputatie 1

Al enige update hoe lang voordat de cloud werkt?

2020 of zit TM meer te denken aan 2021?

Reputatie 7

Hey @Erwin t,

Ik eet m'n pet op als het 2021 gaat worden! Verder kan ik nog niet al te veel verklappen maar de laatste puntjes worden op de i gezet en de update gaat er binnenkort toch echt aankomen. Houd de komende tijd de community in de gaten voor alle updates! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Piotr

eet je hem dan begin of eind 2021?

Beetje duidelijkheid aub

Reageer