Beantwoord

T-Mobile Thuis introduceert cloudopnames

  • 12 November 2019
  • 77 reacties
  • 7811 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Odido Superuser
  • 1528 reacties

Met het nieuwe tv-platform dat eraan komt gaat T-Mobile Thuis cloudopnames mogelijk maken.

Bewijs? Zie dit interessante stukje code op de website:

Het gaat 5 euro per maand kosten (zie hierboven “price: 5”).

Zo, eindelijk wat concreets over het nieuwe tv-systeem.

Het woord is nu aan jullie, T-Mobile!

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 13 November 2019, 16:46

Bekijk origineel

77 reacties

En eet je hem met of zonder Peper en Zout.

Reputatie 7
Badge +1

Die pet word waarschijnlijk gebruikt bij het kerstdiner van 2021, of anders gaat hij de vriezer in voor de volgende kerst van 2022 :joy:

Reputatie 7

@Hidden.nld, @Doornekamp33, @Erwin t, @Piotr en @BeMu,

Ik doe mee. Ik eet mijn stropdas op als het 2021 wordt. Op 1 januari wel te verstaan! 

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, ik voeg me bij deze actie! Indien het 2021 wordt voordat het nieuwe platform er is, eet ik mijn sokken op. Eveneens op 1 januari!

Reputatie 7
Badge +4

Allemaal @Jason ? Wel ongewassen dan! Maakt de uitdaging groter. Hoop niet dat je heel veel sokken hebt. :P

Reputatie 7
Badge +16

Ho ho @TAVL! Mijn sokkencollectie is zeer kleinschalig en beperkt tot slechts één paar welke ik elke dag goed was! 😉🧦

Wel op 1.5 meter van elkaar en met getuigen en foto's, anders heeft het niet plaatsgevonden.:joy:

 

Wie zitten er in het ontwikkel team, die even inseinen dat het tot 2 januari 2021 uitgesteld moet worden.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

Haha @Hans-Juriën kunnen we het nog wat maandjes uitstellen? :wink:

Reputatie 7
Badge +6

Iemand op Tweakers heeft het gerucht de wereld in gebracht dat het nieuwe tv-platform morgen (29-6) live zou gaan. Zou het dan eindelijk gaan gebeuren? Een bron ontbreekt nog, maar als het waar is, kunnen de moderators opgelucht adem halen. Scheelt toch weer wat kledingstukken (stelletje grapjassen :wink: ).

Reputatie 7
Badge +1

Even off topic, ik kreeg laatst een mail van Youfone omdat ik daar een sim only heb lopen in die mail werd ook een nieuw tv platform aangekondigd en die inmiddels is uitgerold, klanten krijgen een andere box wat ik zo in de gauwigheid las dat het gebaseerd is op Google Android tv?  als ik het goed heb begrepen kan men ook apps uit de play store op de box installeren.

Zou inderdaad leuk zijn dat het morgen uitgerold word, maar zal in etappes gaan denk ik bij KPN duurt zo'n uitrol vaak weken daar men maar een beperkt aantal batches per dag online kan zetten

Eerst zien dan geloven, maar ik vermoed als het vandaag los zou gaan men dit al eerder weet en het op de 1 of andere manier wel gecommuniceerd zou hebben dat het vandaag toch echt gaat beginnen.

Maar KPN heeft ze in ieder geval al ingehaald, daar is het nieuwe vorige week live gegaan en Ziggo al wat eerder, een jaartje zo ongeveer, dus zou tijd worden dat deze 13 jaar oude meuk eens vertrekt en plaats maakt voor wat nieuws.

 

@BeMu Youfone gebruikt het KPN netwerk, en die is net vernieuwd, heb er even mee kunnen spelen, ziet er prima uit en als je nu afsluit krijg je standaard een WiFi 6 modem en de mogelijkheid tot 4k TV omdat de nieuwe STB al 4k aankan.

Ik twijfel nog, voor een paar euro meer zit ik bij KPN met een beter platform, maar zolang dit goed blijft gaan wacht ik toch nog even af, maar als het verpest word of ellende gaat geven is de stap zo gemaakt.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33 Voor mij is een de doorslag gevende redenen dat ik nog klant ben bij T-M de 3 gratis tv pakketten die ik heb zo lang ik klant blijft al is het nog 10 jaar of langer.

Het platform van KPN ziet er gelikt uit een kennis van mij heeft het en als ik het zie mooi strak design veel mogelijkheden,  Youfone heb ik nog niet gezien maar zal zeker goed zijn of er veel klachten zijn over Youfone weet ik zo niet.

Waar ik wel benieuwd naar ben of T-Mobile als het nieuwe platform goed werkt of men dan ook 4k zenders gaat aanbieden, ze zullen dan ook een geschikte STB moeten aanbieden de Aria 610 is niet geschikt voor 4k volgens de specs alleen upscaled UHD.

Reputatie 7
Badge +4

@Doornekamp33 Het hoge woord is eruit. Topic van @Brian  over het vernieuwde TV product  staat live. Ja, de uitrol gaat beginnen en de informatie staat live op de website. Het wordt een gefaseerde uitrol, dus niet iedereen krijgt vandaag een update. 

Ook mijn review staat live. In december was het platform echt nog niet klaar om live te gaan, maar ondertussen zijn er een aantal flinke slagen gemaakt om het platform te verbeteren. 

Reputatie 6
Badge

@TAVL heb jij enig idee hoe lang de uitrol in beslag gaat nemen? Dagen, weken of maanden?

Reputatie 7
Badge +4

Nee, sorry. Deze is niet gedeeld. Belangrijkste is dat er geen grote issues optreden bij de uitrol. Ze zullen daarmee voorzichtig zijn om de planning te delen. Helaas. 

He wat jammer @TAVL ik had die kledingstukken wel verorberd willen zien worden, maar ja, ben ook wel benieuwd wat het gaat worden met het nieuwe TV platform, ben vorig jaar al lekker gemaakt door @Sander en @Brian onder het genot van een bak koffie met Tompoes van Brian.

@BeMu , 4k zal het niet worden, dan moeten er teveel STB’s worden omgeruild en men wil dit ook op de oude entone’s laten werken, dus dat komt over 13 jaar wel aan de beurt, en 4k heb je ook weinig aan, zijn geloof ik maar 3 zenders die het aanbieden, zinloos dus.

 

Ik hoop wel dat ik als laatste aan de beurt ben, werkt prima wat ik heb dus laat de resf maar de laatste problemen er uit filteren.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zit zelf op ODF (glasvezel) met een Entone-box, dus ik ben voorlopig nog niet aan de beurt. Maar de nieuwsgierigheid was groot, dus ik heb wat zitten knutselen en mezelf alvast toegang gegeven tot het nieuwe platform :grin:.

Mijn eerste indruk is positief. Het nieuwe platform (dat overigens door Huawei wordt geleverd) is een grote verbetering ten opzichte van het oude. Het ziet er levendiger uit door (persoonlijke) aanbevelingen en afbeeldingen bij programma's, zonder dat het rommelig wordt. Bij het zappen en bekijken van info over het programma verschijnen er geen balken meer in beeld, maar wordt een deel van het scherm donkerder met daar overheen de tekst. Dat ziet er veel mooier uit. Alleen het huidige programma wordt nu weergegeven, maar met de pijltjes kun je vooruit en terug in de gids. Toch lijkt het nog wel iets op het oude platform. Het ziet er wat eenvoudig uit en er zullen mensen zijn die Netflix, Videoland, Youtube en dergelijke missen. Switchen tussen tv en radio kan met de afstandsbediening, maar niet door een radionummer in te toetsen terwijl je tv kijkt en andersom. Dat was makkelijker geweest.

Het eerste wat opvalt als je het menu opent, is dat het tv-signaal stopt. Dat had ik graag anders gezien. Het kopje 'Op TV' is overzichtelijk verdeeld in Nu en Straks op TV. Dat is in het begin nog willekeurig, maar als het platform je beter leert kennen, is het erg handig om in één oogopslag te kunnen zien wat er binnenkort voor jou op tv is. De tijd zal leren of die suggesties goed aansluiten bij je voorkeuren. Als je de tv deelt, komen de profielen goed van pas. Zo worden de aanbevelingen niet op het hele huishouden gebaseerd, maar echt op de persoon. Dat werkt natuurlijk alleen goed als iedereen netjes in- en uitlogt, maar dat zal lang niet altijd gebeuren. Die functie zit wat dieper in het menu verstopt.

De gids lijkt veel op de oude en had wat uitgebreider gemogen, met meer zenders op één pagina. Bij series was het fijn geweest als seizoennummer en aflevering vermeld werden. De radio heeft nu ook een eigen gids. Terugkijken (dus zonder op te nemen) kan direct via de gids of via het Terugkijken-menu, waar programma's meteen na uitzending terug te vinden zijn. Dit in tegenstelling tot het oude Uitzending gemist.

De Videoshop is anders vormgegeven, maar lijkt inhoudelijk hetzelfde. Nieuw zijn series per zender, maar het aanbod is nog erg beperkt: van het basispakket alleen Discovery, ID en TLC. Ook de functie À la carte lijkt gekopieerd van het oude platform, met nog steeds een erg beperkt aanbod. Ook een lijst met favoriete zenders maken is nog steeds mogelijk. De zoekfunctie is uitgebreid en werkt nu niet alleen bij films en series, maar ook bij tv-programma's. Het kopje 'Verder kijken' is erg handig. Hier kun je verder gaan met kijken van zowel opnames, films en series als Terugkijken. Zo zie je meteen waar je aan begonnen bent maar nog niet hebt afgekeken.

Het nieuwe platform gebruikt niet meer de multicast streams via VLAN 640, maar gaat alles via internet. Ik was bang dat dat gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, maar dat lijkt mee te vallen. Of dit zorgt voor (meer) vertraging heb ik niet kunnen testen. Opvallend vond ik wel dat er soms in kwaliteit werd teruggeschakeld, zoals bij TV Anywhere (dat hoeft niet aan T-Mobile te liggen, zie hieronder). De oude streams werden maar in één kwaliteit geleverd, en bij een dipje in het signaal krijg je dan al snel blokjes. De nieuwe streams kunnen dat voorkomen. Het lijkt erop dat dezelfde gebruikt worden als bij de nieuwe app, maar dan in full HD (TV Anywhere komt niet verder dan 720p).

Voor geïnteresseerden heb ik een filmpje gemaakt van het nieuwe platform. Dat is vooral bedoeld om een indruk te krijgen van het menu. Dat werkt wat beter dan losse screenshots. Twee opmerkingen bij het filmpje: ik heb helaas niet de spullen om rechtstreeks van de tv-box op te nemen, dus ik heb onder verre van ideale omstandigheden mijn tv gefilmd, met alle gevolgen voor de kwaliteit van dien. Ten tweede, de reactiesnelheid zal ook minder zijn, omdat er tussen de router en de tv-box een reeks van switches, routers en een 10 jaar oude laptop hangt.

Tot zover mijn kennismaking met het nieuwe platform. Deze geïmproviseerde opstelling heeft wat beperkingen, dus zodra ik ook officieel toegang heb, zal ik er nog eens op terugkomen.

Hoe voelde ik het aan dat je wel weer iets aan het uitvogelen bent geweest, geinig @TMTV .

Ik wacht nog wel even, komt vanzelf denk ik maar zo.

Reputatie 7
Badge +1

Wel handig als je het zelf kunt uitvogelen, ik wacht ook tot ik een mailtje krijg wanneer ik over ga heb er ook geen haast mee.

Zie wel dat er wel wat onduidelijkheid is over de oude Entone 510 en 515 boxen enerzijds lees je dat ze geschikt zouden zijn voor het nieuwe platform anderzijds krijg je bericht dat ze worden omgeruild voor de Amini Aria 610 als je aan de beurt bent.

Dat dacht ik ook gelezen te hebben, vind ik vreemd want vorig jaar werden de Amino 140 boxen omgeruild voor de Entone 510 ivm het niet meer kunnen werken in de toekomst, en nu die toekomst er eindelijk is werken de entones niet goed. #zinloos gewisseld.

Reputatie 7
Badge +1

Dat klopt mijn oude Amino 140 is om die reden vorig jaar gewisseld, is inderdaad wel raar zeker omdat T-Mobile nogal opgeeft van het feit zo min mogelijk om te ruilen met oog op het milieu.

Enige reden die ik kan bedenken is dat het nieuwe TV platform zo uit de klauwen is gelopen door problemen het nu teveel vergt van de oude Entone kastjes, heb ook ergens gelezen dat er een nieuwe box bij is gekomen.

Reputatie 7
Badge +1

Dat had ik nog niet gelezen, als dat zo is kunnen ze die mooi geven aan de klanten die een andere box zouden krijgen zoals ik:grinning:

Dat stond geloof ik in de revieuw van @Hidden.nld op dit forum.

Sorry, ik bedoel @TAVL , Die dit onderstaande schreef,

 

“Over de 610 waren er een tijdje issues met de handshake. Van de nieuwe decoder zijn nog geen specs. Ik verwacht dat ze eerst de basis op orde willen hebben, voordat ze dingen als 4K gaan toevoegen. Zeker met de eperkingen en dat niet alle decoders in omloop 4k aan kunnen. Het is een behoorlijke wijziging geweest, waarbij het wennen zal zijn, maar ook nog genoeg te verbeteren is. In ieder geval een stap voorwaarts. :)”

Het zou mooi zijn als het werkt. Bij ons werkt het niet en zijn ze al maanden bezig om het te herstellen. We kunnen wel opnemen, maar we kunnen niet alles kijken wat we hebben opgenomen.

Maar we betalen wel iedere maand.

Gisteren is zelfs de cloud door jullie leeggemaakt, graag zie ik dat jullie dit herstellen, zo spoedig mogelijk.

Reageer