Beantwoord

T-Mobile Thuis uitzending gemist loopt steeds vast

  • 5 March 2019
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Sinds een paar weken hebben we t-mobile thuis.
Maar het lukt niet om uitzending gemist te gebruiken op npo-zenders. De uitzending loopt steeds binnen een paar minuten vast.

Uitzending gemist van commerciele zenders werkt prima, net als uitzending gemist via tv anywhere

Settopbox herstarten heeft geen effect.

edit: Tussen het glasvezelmodem en de t-mobile router zit een switch. Die was in principe niet nodig, maar toen de monteur hem er tussenuit haalde herkende de modem de rechtstreekse kabel naar de router niet. Heeft dat iets te maken met een cross-link kabel, of juist niet waar de modem dat wel verwacht? De monteur heeft de switch er weer tussen gezet. Alles werkt verder naar wens, heeft in verleden bij andere providers ook nooit een probleem gegeven. Maar kan dit van invloed zijn op zoiets specifieks als uitzending gemist van bepaalde zenders?



icon

Beste antwoord door Brian 23 April 2019, 14:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hi @Bartbartbart,

Goed dat je aan de bel trekt! Allereerst: ik denk niet dat het iets met de switch te maken heeft. Heb je deze foutmelding ook wel eens tijdens het live tv kijken? Of echt alleen tijdens uitzending gemist? Ik heb alvast een aantal gemakkelijke stappen die je uit zou kunnen voeren, die er in de meeste gevallen voor zorgen dat de TV Box weer doet wat 'ie moet doen. Ik heb er een goed gevoel bij!

1.Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2.Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: Ethernet not detected, Please connect ethernet cable sluit je de internetkabel weer aan.

Werkt dit niet? Dan wil ik van je vragen of je een herstart van de gebruikersinterface wilt uitvoeren. Dit kun je óók gemakkelijk zelf als volgt:

1. Ga naar Menu
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Systeeminformatie
4. Klik op Herstart
5. Klik op Herstart gebruikersinterface

De interface zal nu herstarten. Dit kan tot 2 minuten duren. Ik ben benieuwd, Bart. Ik wacht in spanning af! Laat je het mij weten? 😄
Hallo Melissa,

De storing was alleen uitzending gemist, en alleen NPO.

Ik heb je eerste stap gevolgd. Ik neem aan dat je een powerflip van de router bedoelde, want het modem had ik al eens gereset, en dat had geen effect.

Het werkt op dit moment. Dus ik laat de interface herstart nog even achterwege.

dank
update: probleem kwam terug. Nu ook de tweede stap uitgevoerd, de interface herstart. Dat werkte, voor nu.
Reputatie 7
Badge +5
Helemaal top @Bartbartbart! Enjoy! 😄
Helaas komt dit probleem regelmatig terug (ca 1x per week). Dan weer interface herstarten, soms alle kastjes, om het probleem op te lossen.
Dus nog geen structurele oplossing.
Reputatie 7
Hi @Bartbartbart, geen zorgen, we gaan dit verder onderzoeken! Ik heb jouw bevindingen doorgegeven aan onze technische dienst en je ontvangt bericht van mijn collega's. We gaan er mee ana de slag Bart!

Reageer