Beantwoord

T-Mobile TV


Sinds 2013 maken wij gebruik van Vodafone thuis wat later overgenomen is door T-Mobile. Nu lees ik al maanden over de nieuwe interface voor TV, en over nieuwe features als Cloud opnemen e.d. Wanneer komen wij hiervoor in aanmerking?

We maken momenteel gebruik van de oude Entone Amulet Model: 515b, welke erg traag reageert op de AB.

Komt er trouwens ook nog ooit een update voor de Draytek Vigor2132F FW 3.7.9.1 date 21-04-2017?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 June 2021, 12:05

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Oet Breej, top dat je ernaar vraagt: ik kan je zeker weten overzetten op T-Mobile TV!

Om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je een Zyxel, Huawei of Draytek modem te hebben én enkel Aria 610x TV Boxen. Omdat je nu twee Entone Kamai 510's en een Amulet 515 hebt (TV Boxen), zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie.

Ook vervallen eventuele lopende kortingen op je huidige tweede TV Box: in sommige gevallen hebben gebruikers namelijk nog een oude kortingsactie lopen op de TV Box(en) waarbij ook de tweede box gratis aangeboden wordt. Deze actie hebben we al een tijdje niet meer en is ook niet nadien nog toe te passen. Houd hier alsjeblieft rekening mee wanneer je de overstap maakt. Om hier klanten in tegemoet te komen, vergoeden we in zo'n uitzonderlijk geval de tweede TV Box voor de abonnementsduur van één jaar, oftewel 12 keer € 5,00 = € 60,00. Dit bedrag zal in één keer vergoed worden en wordt verrekend op een volgende factuur! 😉

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, dan ruil ik alle drie de boxen om voor de vervangende apparatuur. Zodra de vervangende apparatuur aangesloten is, kan ik de migratie in gang zetten. Stuur alsjeblieft de huidige apparaten terug naar ons retour adres - hier ontvang je nog een e-mail over met uitleg indien je akkoord gaat. 

Geef me een seintje straks wanneer de vervangende TV Boxen aangesloten zijn, dan kan ik de migratie in gang zetten. Thanks!

Hallo Jason,

We hebben momenteel de Draytek Vigor2132F FW 3.7.9.1 in gebruik, dit zou dus geen probleem zijn, toch?

Wij zouden dan 3x de Aria 610x TV Boxen krijgen ter vervanging van de twee Entone Kamai 510's en een Amulet 515, de kosten zijn 5,-/maand/box? Wanneer we eenmalig een vergoeden van 60,- krijgen, mag de oude kortingsactie van 5,-/maand komen te vervallen.

Wanneer zouden de nieuwe boxen geleverd kunnen worden?

Groet

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Oet Breej, dan kunnen we het straks in orde maken voor je, maar eerst zal ik de omruiling in gang zetten.

De drie Aria’s zullen in totaal € 10,00 per maand kosten omdat je op de eerste TV Box tegenwoordig € 5,00 per maand korting krijgt (in dit geval het volledige maandbedrag voor die box). Wanneer je Cloud Opnemen toevoegt aan jouw abonnement, komt daar € 5,00 per maand bij. Cloud Opnemen kost namelijk € 5,00 per maand, ongeacht het aantal TV Boxen thuis.

Ik heb overigens voor alle zekerheid jouw recente facturen bekeken en je ontvangt op de tweede TV Box geen korting dus bovenstaande vergoeding geldt niet voor jou, sorry! 😊

Hoi Jason,

Prima, zet maar in gang. :wink:

Groet

Reputatie 7
Badge +16

@Oet Breej Helemaal goed! 😄 

De boxen worden omgeruild, je ontvangt binnen enkele dagen een track&trace-code zodra het pakketje de distributie verlaat. PostNL zal je dan laten weten wanneer de boxen bezorgd worden zodat je precies weet wat de status van de bezorging is.

Zou je de ‘oude’ boxen naar ons retour adres willen terugsturen alsjeblieft? Uiteraard pas zodra je de vervangende boxen hebt aangesloten.

Geef een seintje zodra alles aangesloten en werkend is, dan zorg ik ervoor dat je overgezet wordt op T-Mobile TV; dit proces bedraagt zo'n twee weken.

 

Hallo Jason,

Alles is aangesloten en werkend, a.u.b. overzetten naar T-Mobile TV.

 

Groet

Reputatie 7
Badge +1

Wel typisch om te lezen dat sommige klanten zo snel mogelijk over willen naar het nieuwe platform, en aan de andere kant waar onder ik zelf juist er alles voor over hebben om op het oude platform te kunnen blijven.

Voor de meesten die nog op het oude platform willen blijven geldt als argument; minder vertraging tijdens live wedstrijden, betere beeld kwaliteit (of hoe het ook heet)  in mijn beleving is het nieuwe platform nog lang niet uit ontwikkelt en duurt dat nog zeker 1 tot 2 jaar.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Oet Breej, bedankt voor de melding: ik heb de versnelde overstap aangevraagd. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat er tot week 28 (tot de week na het EK) geen migraties plaatsvinden. Dit betekent dat je op een lijst wordt geplaatst en zodra het EK afgelopen is (zondag 11 juli aanstaande) per omgaande omgezet zult worden. Sorry voor het ongemak!

Hi Jason,

Wij kunnen dan wel nog de oude box gebruiken t/m 11 juli, i.v.m. het kunnen opnemen met de oude box?

Reputatie 7
Badge +16

@Oet Breej Dat kan zeer zeker! Vanaf 11 juli zal het migratieproces dan normaliter nog maximaal twee weken duren, maar op het moment dat de omzetting in gang gezet wordt, willen we wel graag de harddiskrecorder geretourneerd hebben, anders wordt de migratie geweigerd. Het systeem denkt dan dat je nog de “verkeerde” box aangesloten hebt, omdat deze nog niet afgemeld is. 

Je zult vlak voor de daadwerkelijke migratie nog een SMS en e-mail krijgen met aanvullende informatie. Houd me straks alsjeblieft op de hoogte!

Als ik in de tussentijd nog iets kan doen, geef een seintje, dan pak ik het zo snel mogelijk voor je op.

Reageer